Gå til innhold

Noen som tror på Funcom-aksjer?


Malakai

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor handler dere aksjer egentlig?

 

Dæven så lavt funcomaksjene er nå, 5,80 :o

 

Tror dere det kan være lurt å kjøpe noen nå, og selge? De er jo så nærme bunnen at de nesten ikke kan bli lavere.

Det tenkte nok mange da tandberg data gikk helt ned til 10 øre per aksje!

 

Og det faktum at de var 2 kroner lavere i går morges sier jo noe om at de kan falle enda lavere.

Endret av gorber
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Jepp, lurer på om det har med kvatalsresultatet som kommer på onsdag. Er det kommet ut noen meldinger som tilsier at aksjen går ned i dag?

 

..eller er det bare meglerne som får prisen ned?

Sikkert mange som har insideopplysninger, det betyr ikke nødvendigvis at tallene er dårlige, men det betyr at noen som vet mer enn meg kan manipulere kursen ;)

Lenke til kommentar

I morgen skal FC bare gi beskjed om de tjener penger eller ikke. Jeg har planer om å gå i pluss her.

 

Hvordan tror dere utviklingen vil være fremmover hvis spillet går dårlig/greit/bra?

Jeg ser for meg deg kan bli trøbbel å selge seg ut hvis man feks kommer opp fra denne bunnen og opp mot "vanlige" FC-verdier på aksjene.

Lenke til kommentar

En skulle tro aksjen allerede nå var priset til at AoC var en fiasko, og jeg som ukyndig aksjespekulant ville derfor ment at om resultatet i morgen bare er helt "OK", burde aksjen stige kraftig. Men alt går jo i mot Funcom om dagen, så jeg er stygt redd at alt annet enn et kjemperesultat i morgen vil redusere kursen kraftig.

 

Vi får vel ikke vite noe nytt ang abonnementstall, men jeg har i alle fall ikke inntrykk av at det er noe særlig mer enn 100 000 i alle fall - mer sannsynlig mindre.

 

Med mindre resultatet i morgen viser store tap er vel Funcom nå i omtrent samme situasjon rent økonomisk som de var før de annonserte AoC. Da lå kursen (så vidt jeg vet) på rundt 15-20. Derfor ser jeg egentlig ikke noen spesiell grunn til at kursen skulle være så veldig mye lavere nå...

 

Jeg har "tapt" litt penger på funcom, og belager meg altså på en skrell i morgen, men er overbevist om at den kommer til å stige bra de neste 1-2 årene, så jeg har ingen planer om å selge med det første.

Endret av John-B
Lenke til kommentar

Det er uten tvil at fiaskoen til AoC er priset inn i aksjen, problemet er bare det at ingen vet med sikkerthet frafallet av spillere og dermed hvor stor fiaskoen egentlig er.

 

Det som kan være et aktuelt scenario nå som selskapet er priset så "lavt", (lavt i den forstand at selskapet var priset mye høyere før) er jo et oppkjøp. Jeg kjenner ikke videre til spillbransjen og hvor attraktiv funcom måtte være for potensielle kjøpere, men selskapet må jo inneholde en del verdier iform av kunnskapsrike medarbeidere. Det var jo nettop humankapital som gjorde at FAST i sin tid ble kjøpt opp av Microsoft.

Lenke til kommentar

Jeg har forsåvidt litt på følelsen at selskapet, gitt en identisk økonomisk situasjon som før AoC planene, vil være lavere priset enn de var da. "Evig eies kun et dårlig rykte" osv. Synd å si det, men folk rundt omkring ler av FunCom navnet for tiden. De har et alvorlig problem som må ordnes opp i hvis de skal få til noe nytt.

 

Når det gjelder kvartalsrapporten i morgen, så vil alt annet enn positivt resultat være så godt som kroken på døren for den aksjen. De gikk med tap i forrige kvartalsrapport på tross av at de på det tidspunktet hadde salgsinntekter for en halv million bokser og like mange abonnenter (eller hvor mange de var på topp). Greit nok at de hadde store oppstartskostnader, men å sitte der med så store salgstall (i realiteten en salgssuksess) og fremdeles ikke gå i pluss var ikke bra.

 

Det som er positivt med selskapet er at de har en meget solid økonomi. Litt avhengig av hvilken valuta kontantene og kontant-ekvivalentene deres er oppbevart i så kan de også ha tjent bra på dette i det siste. Sist jeg så på selskapet så mener jeg å huske at de hadde noe helt latterlig mye omløpsmidler.

 

Går de i pluss (noe som er meget mulig at de gjør) så vet jeg faktisk ikke helt hvordan markedet vil reagere på det. Blir det stort nok til at det betales ut utbytte, så vil nok kursen tilpasse seg i forhold til størrelsen på utbyttet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...