Gå til innhold

Noen som tror på Funcom-aksjer?


Malakai

Anbefalte innlegg

Vi så jo noen overskrifter i VG om privatpersoner som hadde kastet inn hundretusener på Funcom rundt AOC-release, jeg håper inderlig de solgte seg ut for flere måneder siden. En kurs kan alltid synke mer.

 

Jeg vet flere som fremdeles sitter inne med flere børsposter på Funcom enda dessverre. Mulig jeg sitter med en snart jeg også, bare for å være med i klubben :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde nok styrt unna funcom aksjer iallefall for en periode.

Det er nå min mening. Svinger veldig og de har ikke mye nytt å komme med i disse periodene.

 

Sats heller på blizzard aksjer rett før release til lichking, da skal de nok stige skal du se :p

 

Hvorfor i all verden skal man kjøpe vivendiaksjer før lichking? Bare fordi de får økte inntekter betyr vel ikke det at aksjekursen kommer til å øke. Aksjene er allerede priset etter hvor bra man tror diablo 3, starcraft 2 og lich king vil gjøre det, og forventningene til alle spillene er SKYHØYE. Funcom derimot har hatt det hardt i det siste, og har fortsatt ikke stor tro hos analytikere, men spillet har forbedret seg enormt, det var akkurat en episode i the Big Bang Theory om Age of Conan, og har derfor stort potensiale for å øke.

 

Noen som vet hvorfor funcom gikk imot strømmen og økte med 10% i dag forresten?

Lenke til kommentar

Sats heller på blizzard aksjer rett før release til lichking, da skal de nok stige skal du se :p

 

Hvorfor i all verden skal man kjøpe vivendiaksjer før lichking? Bare fordi de får økte inntekter betyr vel ikke det at aksjekursen kommer til å øke. Aksjene er allerede priset etter hvor bra man tror diablo 3, starcraft 2 og lich king vil gjøre det, og forventningene til alle spillene er SKYHØYE.

1

 

Nettopp. De er på en større børs, dermed er de langt mindre påvirkelige av mediahype (og AoC hypen i norge mangler sidestykke). Vi vil neppe se en liknende oppgang før release, ei heller en liknende nedgang etter release.

Lenke til kommentar
Nettopp. De er på en større børs, dermed er de langt mindre påvirkelige av mediahype (og AoC hypen i norge mangler sidestykke). Vi vil neppe se en liknende oppgang før release, ei heller en liknende nedgang etter release.

 

Det han også sikter litt til er jo at Funcom aksjen allerede for 1 år siden var priset opp til et urealistisk høyt nivå pga. forventninger i forhold til release av AoC. Man kan ikke komme i dag og tro at man skal gjøre et scoop i Vivendi pga. utgivelsen av en ekspansjonspakke om en måneds tid, når hele verden har kjent til dette i lang tid allerede. Hvis man skulle fått seg en gevinst på dette så måtte man nesten ha handlet aksjene omtrent samme timen som pressemeldingen kom om ekspansjonen.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte på 25.50.. Vurdere salg når de var på 51 kroner.. men grådigheten tok litt overhånd der ja.. og sitter her med de enda.. hehe.. Jeg er ikke redd for og miste de eller noe.. Vurdere faktisk heller det motsatt, og kjøpe noen aksjer til.. Jeg tror det blir en "falsk" oppgang til sommeren igjen.. når ekspansion kommer.. Mange som kommer til åpne Accountene sine igjen, endel ny spillere også vil aksjekursen stige igjen.. men tror veldig mange kommer til og si opp betalingen 1-2 måneder etter ekspansion og kursen vil gå ned igjen.. tipper kursen kommer opp mot 35-40 kroner på det høyeste i sommer(når ekspansion er ute) også går den ned igjen til circa 15 og vil ligge der stabilt fremover..

 

Men hvem vet, media styrer jo mye!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...