Gå til innhold

Svindler, Hvordan forholder jeg meg til dette?


Anbefalte innlegg

Til Benhav

 

Jeg har en kommentar angående bevis. Dersom dere har gjort avtaler via SMS, eller du har blitt truet via SMS, kan det være tilstrekkelig bevis dersom du får et vitne til å bekrefte at han/hun har sett meldingene. Du kan for eksempel få vitnet til å bekrefte skriftlig (med underskrift) at:

 

"Jeg, NN1, bekrefter at Benhav den (dato og klokkeslett) har mottatt en SMS fra NN2, med innhold så-og-så".

 

jada..har det vitnet jeg trenger:)

men skal ta kontakt med jurist i dag, da truslene har begynnt og fremtone seg veldig personlig..:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til Benhav

 

Jeg har en kommentar angående bevis. Dersom dere har gjort avtaler via SMS, eller du har blitt truet via SMS, kan det være tilstrekkelig bevis dersom du får et vitne til å bekrefte at han/hun har sett meldingene. Du kan for eksempel få vitnet til å bekrefte skriftlig (med underskrift) at:

 

"Jeg, NN1, bekrefter at Benhav den (dato og klokkeslett) har mottatt en SMS fra NN2, med innhold så-og-så".

 

jada..har det vitnet jeg trenger:)

men skal ta kontakt med jurist i dag, da truslene har begynnt og fremtone seg veldig personlig..:(

 

 

Bank er det enestte som hjelper!. Frem og tilbake med jurister, anmeldelser ol for slike ting får sjelden konskvenser for gjerningsmann (les henlagt fra Poiltiet, 10 minutter at anmeldelsen er levert)

 

Jeg oppfordrer ikke til vold, men disse som driver med dette tenker seg sikkert om, neste gang de vurderer å lure/svindele mennesker.

 

Videre bør jo oppfordringen være å sikre at den man handler med oppgir korrekt navn, adresse kontakt info o.l. Vil de ikke oppgi det, så er jo det allerede en pekepinn på ugler i mosen.

Lenke til kommentar
tips;

Få en som ikke står deg i nær bekjentskap eller slekt til å stille som vitne. Like or not så er ikke kredibiliteten til slekt/venner så høy ettersom dere har et forhold mellom dere.

 

hva går truslene på nå?

 

de går ut på at han skal sende folk ned hit for å presse penger meg for penger...

Har kontaktet en advokat i dag for å høre. han har lest historien, og uttalesen er klar: han har intet rettsmessig å stille opp med.

 

men problemet er om han gjør allvor av truslene..:(

skal aldri selge noe mer via nett ass:p

Lenke til kommentar

som sagt mange ganger før, du burde gå til politiet. Selv om du neppe får pengene så virker det som at du har mange beviser for trusler mot han.

[/quote

 

ja, jeg har jo det..men for å være ærlig så driter jeg relativt hardt i den 500-lappen.

selv om han skylder meg deg, noen ganger kan det lønne seg og se det over skuldra..

 

men blir spennende og se hva som skjer videre, enten må jeg sove med pistol under puta, eller jeg bør søke medlemskap i HV.. :p

 

men anyways...har ikke hørt noe fra han siden morran idag, så skal holde tråden oppdatert dersom jeg hører noe mer..

 

takk for alle gode råd og tips..selv om noe av dem er litt vel brutale^^,

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

vell....han har jo ikke noen mulighet til å få deg sparket fra jobben din...

og har enormt liten tvil på at han kommer til å anmelde deg heller.

 

Anmeld saken, koster deg ikke annet enn en halvtime hos politiet.

 

Har han testet den med simkort for å sjekke om den funka, så var nok displayet helt

da.... du ser ganske klart når du slår på mobilen, trykker pin osv... om displayet

er knust...

Lenke til kommentar

Det er jo ikke tvil om at han har vært uheldig med den, for så å påstå at det er trådstarters skyld.

 

Men du må ta vare på alt av meldinger du får, om politiet dras inn, så kan netcom utlevere informasjon og ;)

 

edit: Ser det er en stund siden trådstarter har skrevet her. Har det skjedd noe mer?

Endret av VisualStudio
Lenke til kommentar

Kjedelig sak, dette her. Det er dog ingen tvil om hva som har skjedd. Som andre nevner, har kjøperen hatt et uhell med telefonen og skylder nå på selgeren. Displayfeilen skyldes en klem- eller slagskade, har sett hundrevis av slike display og dette skjer aldri av seg selv "når telefonen bare ligger i esken". Likevel er det nettopp dette de aller fleste påstår. "Jammen jeg hadde den jo bare i lomma og plutselig var den sånn." Bulls##t.

 

Ta vare på samtlige sms og annen kommunikasjon du har med ham. Skriv en anmeldelse for trusler og manglende betaling for en levert vare.

Lenke til kommentar

hei..takk skal dere ha for alle rådene, fint å kunne få høre dette fra såpass mange...:) har forresten ikke hørt noe fra vedkommende fra en stund..men han sa jo at han skulle dukke opp eller noen andre før eller siden...:s men hva syntes dere jeg skal gjøre nå? Kontakte han og spørre om han fortsatt mener alvor? Eller skal jeg bare legge saken på is..

Lenke til kommentar

Siden dere snakker om anmeldelse begge to er dette noe som kommer til å havne hos Politiet. Jeg syntes du da skal ta kontakt med Politiet som kan hjelpe deg om du forteller om situasjonen og legger fram din sak. Så evt gå til anmeldelse.

Lenke til kommentar

Jeg syns du bør avvente jeg. Husk at du starta uten penger eller mobil, og sitter igjen med 500. Det er da bedre enn ingenting!

 

Hvis du er redd han, kan du jo enten starte på selvforsvar eller skaffe deg noe å beskytte deg med?

 

Men jeg tror ikke akkurat du har noe å frykte. Hvorfor skulle han sende folk for å denge deg når det kun er snakk om 500 kroner? Jeg kunne skjønt det hvis det var 50 000 eller noe sånt, men 500 da gitt!? Bare dropp saken du. Politianmeldelser skaper bare bry og mer problemer mellom deg og han.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg vet hva jeg hadde gjordt. Jeg hadde anmeldt han, og samtidig sagt til han at jeg trekker tilbake anmeldelsen dersom han ba om unnkyldning for trusslene, og sendte de 500 kr han skylder.

 

Det er jo ikke de 500 kr som betyr noe, men respekt og rettsoppfatning. Er utolig kjipt å føle seg lurt og dårlig behandlet, selv om det ikke er snakk om mye penger. Politiet henlegger det sikkert, men bare brevet om at han er anmeldt kan skremme han til å betale tilbake, og be om unnskyldning. Sender politiet ut brev til de som blir annmeldt?

Endret av grizzlyx
Lenke til kommentar

Anmeld kroppen. To grunner til at jeg mener dette;

1. Han lærer forhåpentlig at han ikke kan holde på slik.

2. Det kan være at han har lignende saker på seg før, og du vil da stille sterkere. Eventuellt at han kommer til å prøve seg på noe lignende i framtiden - noe du kan sette en effektiv stopper for med et lite besøk på nærmeste politistasjon.

 

Sender politiet ut brev til de som blir annmeldt?

Ja.

Endret av eirik_a
Lenke til kommentar
Jeg vet hva jeg hadde gjordt. Jeg hadde anmeldt han, og samtidig sagt til han at jeg trekker tilbake anmeldelsen dersom han ba om unnkyldning for trusslene, og sendte de 500 kr han skylder.

 

Det er jo ikke de 500 kr som betyr noe, men respekt og rettsoppfatning. Er utolig kjipt å føle seg lurt og dårlig behandlet, selv om det ikke er snakk om mye penger. Politiet henlegger det sikkert, men bare brevet om at han er anmeldt kan skremme han til å betale tilbake, og be om unnskyldning. Sender politiet ut brev til de som blir annmeldt?

 

ja, jeg vet det..er lissom ikke pengene her som er "the big deal" men prinsippet..

for om jeg virkelig skulle gått inn for det, burde jeg krevet resten av beløpet..

 

Men sannsyneligheten for at ting forværrer seg da, er nok relativt stor..så tror kanskje jeg lar saken ligge intill videre! Anmelder han, DERSOM jeg hører mer som ikke er relevant..

 

Jeg syns du bør avvente jeg. Husk at du starta uten penger eller mobil, og sitter igjen med 500. Det er da bedre enn ingenting!

 

Hvis du er redd han, kan du jo enten starte på selvforsvar eller skaffe deg noe å beskytte deg med?

 

Men jeg tror ikke akkurat du har noe å frykte. Hvorfor skulle han sende folk for å denge deg når det kun er snakk om 500 kroner? Jeg kunne skjønt det hvis det var 50 000 eller noe sånt, men 500 da gitt!? Bare dropp saken du. Politianmeldelser skaper bare bry og mer problemer mellom deg og han.

 

Lykke til!

 

Takk skal du ha :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...