Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Nå har jeg solgt mine HD700, så er overbevist om at jeg fortsatt vil ha 

Focal Elear :D

Hvis dem er helt konge, så selger jeg Nighthawk også ;)

 

Da vil eg ha dine nighthawks. Sånn btw, hint hint, blunk blunk :p

I følge Duet, så får jeg av første forsending.

 

Da skal jeg ha deg i bakhodet, så da er du først i køen  :thumbup:

Ordredetaljer

PRODUKT	TOTAL
Focal Elear Hodetelefoner × 1	10.990kr
DELSUM:	10.990kr
FRAKT:	Gratis frakt

:whistle:

 

I følge Duet, så får jeg fra første forsending.

Endret av Nizzen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg var uheldig og fikk bøyd inn et av elementene på HD650 slik at det tok i bunnen og lagde sjenerende ulyder til tross for at lyden ellers var helt grei.

Selve materialet på det bevegelige elementet er som en mellomting mellom plast og papir mht. materialegenskaper pluss at på baksiden av det sitter det et semilukket kammer hvor man ikke enkelt kommer til fra baksiden uten å skade trykkfilteret. Så hva kan man gjøre ? Sjekket servicemarkedet men komponentene er utgått fra produsent og kan ikke lengre skaffes, det samme gjelder på bruktmarkedet, så nytt headset virker som eneste mulighet. Utfordringen da er å prøve å rette ut elementet, men hva gjør man når man bare kommer til forsiden ?

 

Dette er prøvd

  • Blåse i filtrene på baksiden - Dette øker trykket i kammeret mellom magneten og elementet, men er fremdeles ikke nok til å fikse problemet
  • Tape - Den fester seg i elementet men er ikke nok til å dra det ut
  • Silikonslage - I munnen med andre endestykket mot elementet for å prøve å suge ut bulkene, men suget blir for lite til å ha effekt.
  • Støvsuger koblet på silikonslangen - Works!
P.g.a hullet i silikonslagen på 4 milimeter i diameter reduseres suget nok til at det klarer å feste seg på elementet uten at det sitter for godt til at man skader elementet siden silikonen er myk. Man kan dermed bevege slangemunningen fram og tilbake og rette ut bulkene :)

 

Der sparte jeg meg noen riksdaler. Håper noen andre også kan dra nytte av dette supertrikset en gang.

 

post-143812-0-49816100-1474996764_thumb.jpg

Dagens helt. Foto: Dagens heldiggris

Endret av vidor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg fikk dac/ampen min fra Aliexpress i går.

Bestilte FX-Audio DAC-X6.

Testet den kjapt hjemme og var veldig fornøyd.

Tok den med på jobben og koblet den opp, men nå låter det veldig merkelig.

Veldig hardt og kaldt, noe vokal drukner nesten helt, mens annen er normal.

Bass kommer og går litt.

Hører feks nå på en låt hvor kordamene høres bra ut, mens hovedsangeren høres ut som står i ett annet rom...

 

Det er koblet til på samme måte nå som den var hjemme. 
Noen som vet hva det kan være?
Eneste forskjellen er egentlig at nå står laptopen i en docking, men har koblet USBen direkte til maskinen utenom dockingen.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Jeg fikk dac/ampen min fra Aliexpress i går.

Bestilte FX-Audio DAC-X6.

Testet den kjapt hjemme og var veldig fornøyd.

Tok den med på jobben og koblet den opp, men nå låter det veldig merkelig.

Veldig hardt og kaldt, noe vokal drukner nesten helt, mens annen er normal.

Bass kommer og går litt.

Hører feks nå på en låt hvor kordamene høres bra ut, mens hovedsangeren høres ut som står i ett annet rom...

 

Det er koblet til på samme måte nå som den var hjemme.

Noen som vet hva det kan være?

Eneste forskjellen er egentlig at nå står laptopen i en docking, men har koblet USBen direkte til maskinen utenom dockingen.

Buy cheap, buy twice ;)
Lenke til kommentar

Kan være at du hører differansen av høyre og venstre signal i mono. Er det samme lyd i venstre og høyre klokke ? Hører du stereo ? Symtomet på fasevending er vanligvis at bassen og vokalen forsvinner fordi dem som regel ligger i midten i lydbildet og du ender opp med å høre bare klangen, mens koret høres rimelig bra ut fordi det er spredd mer ut i stereofeltet. Er det feil lyd hjemme nå ?

 

Edit: Du kan f.eks prøve de analoge inngangene. Regner med du har brukt USB ?

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Er det noen andre her som har bestillt Focal Elear?

 

Har sittet og sett på lagerstatus på de 3 butikkene i norge som kommer opp på prisjakt med Elear.

Føler jeg trenger å høre dem først, om de passer til hodet/ørene, men frister jo "litt" med tidlig julegave.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...