Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

E5 skiller seg mest ut med å ha en god integrert EQ i tillegg til en del utvidede funksjoner som bl.a. integrert mic og BT og en god del muligheter for lydbearbedning. Relativt kraftig amp i den. Jeg mener den er verdt prisen (selv om det virker som den farger lyden litt i toppen, dette har jeg ikke fått verifisert selv så kan godt være dette ikke er tilfelle). Det er jo en Soundblaster dings som er et multiprodukt som også er designet som et eksternt lydkort uten særlig latency. Selv om det er utvidede drivere på PC så fungerer den også som en standard compliant USB audio device som er kompatibel med OTG telefoner som støtter DAC og f.eks PS4.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei altså se på hvor effektive hodetelefonene er.

Hvor mange Desibel per milliwatt.

Ikke se seg blind på OHM. :)

Helt riktig. Mange ser seg blind på ohm. Dette tallet er mye mer en ballpark-figure enn følsomheten som er spot on og forteller hvor mye lydtrykk man får omsatt av energien som går inn i hodetelefonen.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med en transportabel hodetelefon løsning? Har ingen god plass til et oppsett nå. Men om det finnes noe man kan ha med seg i sofaen, god stilen, hytta uten å måtte ha en egen bag til det. Ser for meg noe på størrelse med en mobil som både inneholder avspiller+DAC og batteri til å holde i 5t pluss. Det må også kunne drive et "godt" hodetelefon.

Lenke til kommentar

 

Hvis det lages på denne måten og ikke maskinelt er det vel fult mulig at slikt skjer hvis arbeidspresset er høyt nok og de nedregulerer kravet til kvalitetskontrollen. Det er jo spesielle runs som går til Massdrop så det går jo muligens utenom normale måter å håndtere B-varer på som gjerne havner i andre markeder for å unngå tap. Det ligger i alle fall mye arbeid bak finishen.

Lenke til kommentar

Sist jeg sjekket stemte ikke kart og terreng ( https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=916301&page=472&do=findComment&comment=22978315 ). Ellers er dette et kjempeverktøy som ligger mellom hardware og software helt transparent om man kjører WASAPI non-exclusive eller ASIO.

Stemmer frekvenskurvene GUI som følger med og de andre GUI'ene viser ?
Noen som har fått sjekket dette ?

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Har i lengre tid gått og fundert på å kjøpe meg DT770, og kan ikke si det er mindre aktuelt etter at jeg nylig begynte å jobbe i et delvis åpent kontorlandskap. Det jeg da lurer på er, burde jeg gå for 32 eller 80 ohm versjonen? Tenker gjerne å ha det til multiuse, hvor jeg da kan bruke det mest med pc (laptop, noen ganger stasjonær), enkelte ganger til mobil (sony z5c) og noen ganger med ps4 + modmic. Burde jeg da gå for 32 for å drive den lettere, eller er 80 en såpass mye bedre, at bare jeg kjøper en liten fio x et eller annet amp, så vil det drive den greit?

 

Regner ikke med at det er noen komfort forskjell på dem, men hvordan er lydbildet - hører en del på spillmusikk og litt sånn epic/classic music, vet ikke om det da er mer ønskelig med diskant over bass (har jeg forstått det rett at 32 ohm har litt bedre diskant, mens 80 ohmene har litt heaviere bass)?

 

Hvordan er støydempingen på dem. Er den relativt bra, er det tom stillhet ala bose når de er aktive, hva kan man høre, og hva hører man ikke?

Lenke til kommentar

32 ohms-versjonen har en diskant som man kan oppleve som slitsom når man har hørt noe bedre. Støydempingen er bra til å være passiv/ de har ikke aktiv støydemping: Komfort er bra, men ikke så bra som Sennheiser HD 700 og Shure SRH 1540.

 

Bjarte Tjøstheim bruker forresten DT 770 så jeg i dag og Tore bruker noe Sony.

Lenke til kommentar

Ang. modell er 80 ohm et greit kompromiss for ditt bruk. De kan høres litt tung ut i bassen, men til din musikk vil det nok passe bra.

 

Bra tilbud på 80 ohm her, så sparer du noen hundrelapper. De fortoller for deg innbakt i prisen og du kan betale med f.eks VISA eller bankoverføring (SWIFT). http://www.gear4music.com/PA-DJ-and-Lighting/Beyerdynamic-DT-770-Pro-Headphones-80-Ohm/76U

Lenke til kommentar

Det er jo en variabel man bør ta med i beregningen, men nå er vel ikke DT770 kjent for å være spesielt trøblete. For elektronikk er jeg deimot mer forsiktig. Er vel en smule farget der siden jeg ikke har noe imot å svinge loddebolten.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...