Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

HD600 er mer nøytral, mens HD650 er litt tunet mer mot å høres engasjerende ut uten å farge for mye. Det kommer litt an på preferanser og bruksbehov hva som vil passe deg best av disse. Begge er gode. I forhold til det konsensuslydbildet som former seg for hodetelefoner er HD650 nærmest, mens HD600 er mer nøytral. Begge har en avrundet topp som gjør at du tåler å bruke dem lenge om gangen uten å bli sliten av dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdatering på Fostex T50RP MK3: Jeg liker de veldig godt med øreputene fra Shure SRH 1540. De originale er fortsatt helt fullstendig ubrukelig for meg. Lyden er finfin og behagelig, men med klart mindre detaljer enn HD 700. Disse og Sennheiser HD 700 er de jeg bruker om dagen. Ledningne er også byttet til V-Moda-kabelen da den originale kabelen er dårlig lagd.

 

SRH 1540 støver ned faktisk og det trodde jeg ikke. Og snart kommer TH-X00 Purpleheart til meg visstnok.

Endret av oOF
Lenke til kommentar

Oppdatering på Fostex T50RP MK3: Jeg liker de veldig godt med øreputene fra Shure SRH 1540. De originale er fortsatt helt fullstendig ubrukelig for meg. Lyden er finfin og behagelig, men med klart mindre detaljer enn HD 700. Disse og Sennheiser HD 700 er de jeg bruker om dagen. Ledningne er også byttet til V-Moda-kabelen da den originale kabelen er dårlig lagd.

 

SRH 1540 støver ned faktisk og det trodde jeg ikke. Og snart kommer TH-X00 Purpleheart til meg visstnok.

Christ, send meg SRH 1540 hvis det støver ned da. Hilsen fattig student. 

Lenke til kommentar

Fikk disse i dag:  MD-17336_20160323235134_9ce88ad8eabf7d37  :love:

 

Godt førsteinntrykk så langt. Mildt sagt tykk kabel uten at jeg holder det imot dem. byttet til disse utelukkende fordi jeg syns de var finere enn de originale TH-X00 og finere enn Ebony-utgaven som kom etterpå

  Endret av oOF
Lenke til kommentar

Lyst på nye hodetelefoner.. 

Har Beyerdynamic DT990 250Ohm nå som jeg egentlig er fornøyd med. men vil gjerne ha mer bass.

Skal drives av Asus Xonar Essence One MUSES Edition.

 

Noen tips? :)

Budsjett lønner seg å si :)

 

Har du 5000kr, så kan jeg anbefale Nighthawk. God bass og god stemning. Hører på Massive Attack - Protection akkurat nå. Hadde nesten glemt skiva :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

kan godt strekke meg til 5K om det er verdt det.. :p skal sjekke ut Nighthawk  :hmm:

Den er litt snill i toppen, men det passer egentlig veldig godt til moderne musikk. Bassen er ganske uttalt også og en del oppfatter den som litt sterk rundt 500 Hz. Komforten i den er magisk. Likte den godt selv. Nå er jo 990'en veldig god da, så spørs om du liker den med en gang.

 

I den prisklassen du strekker deg til er det mye bra.

 

http://www.prisjakt.no/category.php?k=148&o=produkt_pris_inkmoms&rev=1#rparams=m=s281565487

 

Spesielt Pryma, 1540, 1840, HD700, PM-3 og A1000X burde være med sammen på shortlista di.

 

Edit: Går rykter om at oOF sine 1540 støver ned og er til salgs for 3000. Det er et godt kjøp.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...