Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Det går overraskende ofte enten i listemusikk eller noe uinspirert trance-møl med null variasjon laget av en fjortizz i easyDJ 5. :p

 

selvom du ike liker musikken betyr ikke det at den er dårli. jeg syns at fordeom det er lagt i easidJ kan det vere kjempebra

 

 

 

 

Når noen nevner trance-møl tenker jeg først og fremst på disse tåpelige platesamlingene ved navn trance- og dancemania. Låtene går litt sånn; "Put your ass in the air, put your ass up in the air..." og varer i noen minutter. De resterende låtene er like meningsløse i sangteksten.

 

du må bare tolke teksten skjikkelig, det er du som er dom

 

 

Endret av Todda7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vanskelig å anbefale noe. Det beste er å prøve dem ut på egenhånd med musikken du liker.

 

Hvis jeg likevel skal begi meg ut på å anbefale noe i den prisklassen, så kan Sennheiser HD650 være interessant. Den er mer nøytral enn DT770 Pro og er etter min mening renere i lyden.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Dersom man skal investere et par tusenlapper, så er det veldig viktig å prøvelytte hodetelefonene siden signaturene til de ulike produsentene er såpass ulike. I tillegg til Sennheiser HD650 og Beyer DT770, så kan du også ta en titt på AKG 701K/702K og Grado SR325i.

 

Personlig så hatet jeg Grado SR325i (altfor lyse og "skrikende") og fant AKG sine toppmodeller litt kjedelige. HD650 har jeg derimot på hodet i skrivende stund og DT770 ligger i "skolesekken". De to er milevis fra hverandre, men fungerer utmerket til hvert sitt bruksområde.

Lenke til kommentar

Dersom man skal investere et par tusenlapper, så er det veldig viktig å prøvelytte hodetelefonene siden signaturene til de ulike produsentene er såpass ulike. I tillegg til Sennheiser HD650 og Beyer DT770, så kan du også ta en titt på AKG 701K/702K og Grado SR325i.

 

Personlig så hatet jeg Grado SR325i (altfor lyse og "skrikende") og fant AKG sine toppmodeller litt kjedelige. HD650 har jeg derimot på hodet i skrivende stund og DT770 ligger i "skolesekken". De to er milevis fra hverandre, men fungerer utmerket til hvert sitt bruksområde.

 

Sammen med mitt oppsett (ECD1 DAC og RS Apache) er vertfall SR325i alt annet en skrikende , her er de heller varme og veldi avslappet i lyden . Menst med gamle oppsettet mitt (Keces DAC og meier audio corda aria) opplevde jeg dem og som noe skrikende , men her me ble de mye bedre etter de hadde fått seg noen hundre timer burnin. Så på disse er det veldi mye med hvilket utstyr en har de koblet til tror jeg.

Lenke til kommentar

For å ikke spore helt av, hvordan er det i hodetelefonmarkedet rundt 2000kr til hodetelefoner til detaljert lytting? Har DT770 Pro 80 Ohm, og de dunker fint, men har lyst på noe mer nøytralt til Katie Melua, klassisk osv.

 

Skal brukes til Beresford Caiman DAC.

 

Jeg kjører Sennheiser HD598 på jobb, de er ca i prisklassen.

http://www.dustinhom...5010485071.aspx

Om du kan legge i litt ekstra, kan du gå for Sennheiser HD650, jeg bruker disse hjemme sammen med akkurat Caiman.

http://www.dustinhom...5010060033.aspx

 

Nydelig oppset.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

cdon.no har satt ned prisen på alle sine hodetelefoner med 20%.

 

Jeg ønsker spesielt å trekke frem Klipsch Image S4 som jeg synes gir utrolig mye for pengene til bare 455,-

Lenke til kommentar

Var og prøvde Beats by dr.dre studio på elkjop idag. Var like før jeg kjøpte de:P

Men så turte jeg ikke får nesten 3000kr er ganske mye og da vil jeg helst ha det beste til den prisen.

 

Så da tenkte jeg og spørre her hva som er det ultimate hodetelefonene til max 3000kr.

Jeg hører ofte på techno, elektronisk, house etc så bass er viktig!

 

takk

Lenke til kommentar

Hvis du liker bass, så er Denon et flott alternativ. Videre leverer også Beyerdynamic DT770 god bass.

 

Fordelen med Denon D2000/D5000 er at lyden er krystallklar og bassen er dyp. Videre kan Denon også låte veldig godt selv uten en hodetelefonforsterker. Ulempeen er at de ikke isolerer lyden like godt som Beyerdynamic DT770.

 

Lyden til Beyerdynamic DT770 er god, men ikke helt på høyde med Denon etter min mening. Dog er bassen god og koppene isolerer lyden godt. Ulempen er at disse hodetelefonene ikke er like lettdrevne som Denon D2000/D5000.

 

Forøvrig sitter Beyerdynamic DT770 strammere på hodet enn Denon.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Hvis du liker bass, så er Denon et flott alternativ. Videre leverer også Beyerdynamic DT770 god bass.

 

Fordelen med Denon D2000/D5000 er at lyden er krystallklar og bassen er dyp. Videre kan Denon også låte veldig godt selv uten en hodetelefonforsterker. Ulempeen er at de ikke isolerer lyden like godt som Beyerdynamic DT770.

 

Lyden til Beyerdynamic DT770 er god, men ikke helt på høyde med Denon etter min mening. Dog er bassen god og koppene isolerer lyden godt. Ulempen er at disse hodetelefonene ikke er like lettdrevne som Denon D2000/D5000.

 

Forøvrig sitter Beyerdynamic DT770 strammere på hodet enn Denon.

 

Men de Denon D2000/D5000 vil ha like god/bedre lyd uten forsterker, som beyern sine?

Jeg bruker jo mest hodetelefoner hjemme ved pcen så. Beats by dr.dre skal ha innebygd forsterker? Var det ikke noen hodetelefoner som hadde det? :p

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...