Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eier HD650 (balansert) , ultrasone edition 9 (balansert) og grado SR325i ellers har jeg eid ultrasone Pro 750 og grado Sr80
Har aldri eid US9, men det forbauser meg ikke at du synes HD800 låter bedre enn SR325i. Brukte Grado for ca. 10 år siden, men etter at jeg begynte å lytte på Sennheiser-serien så gadd jeg aldri se meg tilbake. High-end kannene til Sennheiser har et lydbilde som faller mer i smak hos meg.
Rent lydmessig er HD650 og HD800 to vidt forskjellige klokker . HD800 har en utrolig åpen lyd så det høres ikke ut som en har på seg en hodetelefon på hodet ... HD650 er vesentlig mørkere i lyden enn HD800 og lyden virker mye mye mer innestengt.
Er ganske enig i den beskrivelsen. Eier HD800 selv og har hatt HD650 tidligere. I tillegg vil jeg nevne det brede lydperspektivet.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Jeg vasket mine DT770Pro velourputer på 40C, deretter i tørketrommel. Ble nesten som nye.

Nå er de ferdigtørket og har montert de på igjen. Headsettet ble som nytt. Skal definitivt gjøre dette oftere :)

Lenke til kommentar

Ser ingen problemer utenom lydlekasje ved portabel bruk. Størelsen er fin i min mening, sitter godt, og likevell behagelig.

 

Dersom den låter bedre enn de portable Denon'ene jeg har nå (DH-1010), så spørs det om det blir en liten oppgradering.

 

Men om du skal ferdes blant folk, blir nok lydlekasjen begge veier et problem.

 

Er ikke så opptatt av lydlekkasje :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Mja!.. Skeptisk. Jeg har særdeles liten tro på at slike enheter forandrer seg eller setter seg over tid. Hva er det som skal forandre seg til det bedre? Transistorer, kondensatorer, resistorer og dioder er vel alle komponenter som forandrer seg forholdsvis lite. Og det er vel stort sett det en DAC-enhet består av. :)

Lenke til kommentar

Mja!.. Skeptisk. Jeg har særdeles liten tro på at slike enheter forandrer seg eller setter seg over tid. Hva er det som skal forandre seg til det bedre? Transistorer, kondensatorer, resistorer og dioder er vel alle komponenter som forandrer seg forholdsvis lite. Og det er vel stort sett det en DAC-enhet består av. :)

 

Godt poeng. Jeg er jo egentlig en ganske rasjonell person. Tipper at jeg har blitt smitta borte på head-fi.

Lenke til kommentar

Hei!

Min første post på denne tråden, men har hatt stor glede av å lese her og på head-fi. Skaffet meg Nuforce Icon HDP og Sennheiser 650HD for et par måneder siden, og det har åpnet en helt ny verden av musikk og lyd i FLAC-kvalitet for meg. Har også stor glede av lyden når jeg ser film på PC'en. Foobar over WASAPI var en flott "tweak" for mitt system og "åpnet" lyden mye.

Men nå lurer jeg på om nye kabler til 650'ene, f.eks Cardas vil kunne gjøre opplevelsen enda bedre. Men Cardas er ikke akkurat billige, så har noen synspunkter / erfaringer med disse? Et poeng er at de vel har en viss verdi hvis man vil selge dem videre hvis man ikke er helt fornøyd selv?

Lenke til kommentar

Hei!

Min første post på denne tråden, men har hatt stor glede av å lese her og på head-fi. Skaffet meg Nuforce Icon HDP og Sennheiser 650HD for et par måneder siden, og det har åpnet en helt ny verden av musikk og lyd i FLAC-kvalitet for meg. Har også stor glede av lyden når jeg ser film på PC'en. Foobar over WASAPI var en flott "tweak" for mitt system og "åpnet" lyden mye.

Men nå lurer jeg på om nye kabler til 650'ene, f.eks Cardas vil kunne gjøre opplevelsen enda bedre. Men Cardas er ikke akkurat billige, så har noen synspunkter / erfaringer med disse? Et poeng er at de vel har en viss verdi hvis man vil selge dem videre hvis man ikke er helt fornøyd selv?

 

Det er veldig delte meninger om det emnet her... Personlig ville jeg sagt spar pengene til noe som er verdt det, eksempelvis nye hodetelefoner eller kanskje forsterker. Nyt lyden du har nå en stund til, så kan du heller oppgradere med ny forsterker eller hodetelefoner lenger fram i tid :)

Lenke til kommentar

Når folk i blindtester ikke hører forskjell på en stålkleshenger og en kabel til flere tusen kroner, ville jeg droppet å bruke penger på kabler. :p Rett nok er det et analogt og ikke et digitalt signal som skal frem, men kvaliteten på ledninger i dag, er så godt sm uten unntak bra nok.

 

For de aller aller fleste (jeg er fristet til å si alle, bortsett fra de som hører med øynene og vissheten av hvor mye penger kabelen har kostet dem) bør man nok heller bruke pengene på noe man vet man vil ha utbytte av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

" Nyt lyden du har nå en stund til, så kan du heller oppgradere med ny forsterker eller hodetelefoner lenger fram i tid"

 

Ja, jeg opplever stadig å bli begeistret over oppsettet mitt nå. "Wow" hver dag, både på musikk og lydeffekter i filmer. "Deilig" lyd er vel beskrivende. Men det er klart at HD800 blinker der ute blandt stjernene, som den helt store opplevelsen....

 

Men for andre interesserte, så vil jeg virkelig anbefale Icon HDP/ HD650 -kombinasjonen.

Lenke til kommentar

Ser ingen problemer utenom lydlekasje ved portabel bruk. Størelsen er fin i min mening, sitter godt, og likevell behagelig.

 

Dersom den låter bedre enn de portable Denon'ene jeg har nå (DH-1010), så spørs det om det blir en liten oppgradering.

 

Men om du skal ferdes blant folk, blir nok lydlekasjen begge veier et problem.

 

Er ikke så opptatt av lydlekkasje :)

 

 

 

 

Jeg hater når folk spiller veldig høyt med "porta pro" hodetelefoner som spyr ut lyd bland alle andre på busser, tog og t-bane.

 

 

  :realmad::sick:

 

 

Lenke til kommentar

Når noen nevner trance-møl tenker jeg først og fremst på disse tåpelige platesamlingene ved navn trance- og dancemania. Låtene går litt sånn; "Put your ass in the air, put your ass up in the air..." og varer i noen minutter. De resterende låtene er like meningsløse i sangteksten.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...