Gå til innhold

Den lille (Store) D-Link DIR-655/DIR-855 Extreme N Tråden


wiak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, har nettopp kjøpt denne routeren(DIR-655) og får problemer på noen web sider, når jeg skal laste ned siste Java oppdatering fra nettet så stopper det opp(java.com), klarer ikke å kople til siden når jeg trykker på last ned, er det flere som har dette problemet?

 

Har problemer på andre web sider også, er det noen innstillinger i routeren som sperrer for web sider?

Endret av gjobjo
Lenke til kommentar

Spør bredbåndstilbyderen din om hva IP adressene til DNS er hos dem? Det kan gjerne hjelpe å skrive de IP adressene til de riktige stedene for spesiellt nettverkskortet i f.eks. Windows driveren. Du kan også spesifisere dem i routeren, men det burde vel strengt tatt ikke være nødvendig tror jeg.

 

Gå inn i egenskapene på nettverkskortet i Windows under TCP/IP instillinger, og skriv det der. Har hjulpet meg mange ganger i Windows XP.

 

Men, mulig det motsatte scenarioet kan hjelpe også. At en kun setter DNS IP adresser i routeren, og at da Windows'en kan klare å hente disse med automatiske innstillinger (at en lar Windows være med de automatiske slått på).

 

Likevel burde det å sette DNS i Windows alene fungere utmerket.

Endret av G
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hepp.

 

Får 300Mbit tilkoblet hastighet med min 855 og Intel Wifiklink 5300 pr i dag.

 

Men etter det jeg klarer å se på andre fora, så skal det gå an å gå over 300Mbit. I teorien 600, men har sett de som har 430 link

 

Hvordan setter man opp dette???

 

 

 

 

Edit: ser ut som wifi link 5300 støtter opp til 450Mbit.

 

 

Men how?

 

 

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Du må ha et kort som bruker 2,4 & 5GHz samtidig for å få mer enn 300Mbit fra routeren din. DIR-855 er kapabel for å streame begge bånd på en gang med 300Mbit på 5GHz og 150Mbit, evt 300Mbit med 40MHz båndbredde på 2,4.

 

Intelkortet greier 450Mbit fordi det støtter true 3*3 MIMO på samme bånd.

Men DIR-855 støtter ikke denne standarden fordi den bruker 2*3 MIMO hvor den ene antennen kun er for mottak.

Lenke til kommentar

Det ante meg .... Samme problemet med Cisco 1252 (3x RX, 2x TX):p

 

("routeren din" ... ^^ alle med vettet i behold bruker dedikert router (Free BSD her)

 

Meeen... siden det går an (nok en gang, linken) å kjøre 450Mbit fra 855... (går det virkelig an med 2x3?), må man ha et kort som er helt utav en annen verden langt fra alle standarder? (se linken... der brukes samme router og kort som jeg har).

 

 

Jeg SER teorien, og skjønner den delvis.... problemet oppstår når teorien overkjøres med snåsakaill-teknologi

 

 

 

 

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Trenger veiledning for overføringshastighet!

 

Eg har en DIR-655, A4 FW 1.21EU, med følgende tilkoblinger:

 

1stk QNAP TS 410 NAS(1Gbps)

1Stk WD NAS (1Gbps)

1stk Dreambox (100Mbps)

2stk Bærbare (Trådløs)

 

Ser ut som eg sliter med LAN hastigheter med kablet nettverk.

Med min bærbare, tilkoblet trådløs hastighet står til 117Mbps, kan eg overføre og se AVCHD filer med bithastighet på 17326kbps uten problemer.

Problemet mitt er at når eg kopierer eller flytter filer, f.eks fra QNAP til WD NAS, så oppnår eg ikke mer en ca 3MB/ps. Bør ikke kablet Gb gi mer enn 3MB overføring, selv om eg bruker min bærbare, trådløst, til å gjøre dette. (WIN 7-64, windows utforsker)

 

Ser det er mye diskusjoner omkring FW, hvilken bør eg gå for evt.

Flere tips?

Lenke til kommentar

Meeen... siden det går an (nok en gang, linken) å kjøre 450Mbit fra 855... (går det virkelig an med 2x3?), må man ha et kort som er helt utav en annen verden langt fra alle standarder? (se linken... der brukes samme router og kort som jeg har).

 

Du må hvertfall ha et kort som støtter to bånd kontinuerlig, og software som håndterer og slår sammen dataene fra de to strømmene. Har kortet bare en radio, vil dette ikke være mulig. Man ha 3*3 for å få 450Mbit med kun en radio.

Det er kommet 600Mbit med 4*4 D-link. For 300Mbit kreves minimum 2*2.

Med 2*3 vil du fremdeles ha 300Mbit, men litt høyere hastighet der signalet er svakt.

 

PS: Jeg fant forresten ut at DIR-855 versjon A2 har 3*3!

 

Note: The 855 hardware is now on its second revision (A2), which, according to D-Link, will be the flavor that hits retail late this month.

 

As near as I can tell from the FCC ID pictures, the difference is that the A2 radios use newer Atheros AR9001AP-3NX2 chipsets. Both radio boards use an AR9160 two dual-band 3x3 MIMO MAC/Baseband chip. The 2.4 GHz radio board uses an AR9103 3T3R 2.4 GHz radio and the 5 GHz board uses an AR9106 2.4/5 GHz 3T3R radio.

Lenke til kommentar

Hva er så de siste trådløse sikkerhetsegenskapene en i denne enheten?

Tror ikke det er noe utover vanlig kryptering. Mulig de tenker på automatisk oppsett ved å trykke på en knapp på routeren?

 

 

Og så kommer casen.... jeg HAR A2! :)

 

Kan d være så enkelt som å gi begge radioene samme ssid?

Nei, det er mulig å få 450Mbit på ett bånd med 3*3. Dvs at du skal kunne slå av 2,4GHz og fremdeles ha 450Mbit på 5GHz alene. Intel begrenser båndbredde og hastighet på 2,4GHz svjv.

 

Mulig at Knut@hw vet noe mer om hvordan man får til 450Mbit.

Tror cluet er å bruke rett Intel driver/software.

Lenke til kommentar

Stresser litt med min Dir-655, den har funket bra en persiode, men så gikk jeg over til ADSL, og nå dropper den connection kanskje vært 10ende minutt om det er mye trafikk, det vil si, den gjør det om QoS er på, uten QoS fungerer den klippee atabilt, men QoS er et "must", noen som har vært borti noe liknende?

 

AtW

Lenke til kommentar

Stresser litt med min Dir-655, den har funket bra en persiode, men så gikk jeg over til ADSL, og nå dropper den connection kanskje vært 10ende minutt om det er mye trafikk, det vil si, den gjør det om QoS er på, uten QoS fungerer den klippee atabilt, men QoS er et "must", noen som har vært borti noe liknende?

 

AtW

 

QoS på 655 har jeg dessverre gitt opp. Med QoS påslått halverte den nedlastingshastigheten min etter at jeg fikk raskere ADSL. Den ville enten begrense hastigheten til en konstant brøkdel av det jeg har, eller noen dager så gikk det med full hastighet det meste av tiden mens den innimellom stoppet all trafikk. Tok meg en del tid og testnedlastinger fra ftp.uninett.no med forskjellige routerinnstillinger før jeg sporet problemet til QoS. Med QoS avslått så har jeg ingen problemer, men det er såklart ikke bra hvis du trenger QoS.

Lenke til kommentar

Mulig dette er et generelt spørsmål, men har dir-855, så synes det passer best her.

 

Kan noen gi meg en kort forklaring på forksjellen mellom "Virtual Server", "Port Forwarding" og "Application Rules"? Altså menyene under Advanced. I mitt tilfelle tester jeg litt med en lokal ventrilo-server, og må da få trafikk til denne rutet til den rette maskinen på nettverket, så blir jeg litt forvirret av disse for meg like funksjonene. :p

Lenke til kommentar

Heisann! Har ein DIR-855 ruter, men eg har eit ganske stort problem med timeouts. Altså at eg mister fullstendig kontakt med ruteren i nokre sekund. Dette er svært irriterande når eg spiller / streamer ein HD film over nettverket. Dette skjer så vidt eg veit på alle pcane ( 3 stykk, alle trådløst, to på 5GHz båndet og en på 2,4GHz ) som er kobla til ruteren. Virker ikkje som at det nødvendigvis er noke særleg sammenheng mellom dei, men at det skjer tilsynelatande tilfeldig. Så eg lurer på om det er nokon som har forslag til kva det kan vere? Setter stor pris på hjelp!

Lenke til kommentar

Noken som har løysinga på dårlig fart med Dell M1330 laptop?

Får jo bedre fart på min 54mbit wrt54gl router enn min DIR-655.

 

Laptopen har eit Intel 4965 nettverkskort.

 

Har lest noke om at man ikkje får 300mbit men over 54mbit held jo i massevis, f.eks 130 mbit skal vel gå?

 

Har testa ut diverse instillinger i routern men uansett kva eg gjer så glir farten under 1 mbyte / sec når eg laster ned fra andre pc'er på nettet mitt lokalt.

Lenke til kommentar

Kan noen gi meg en kort forklaring på forksjellen mellom "Virtual Server", "Port Forwarding" og "Application Rules"?

Virtual Server skaper en fast oppkobling for en port. Dvs at den ikke kan brukes av noen andre.

Portforward lager en oppkobling når program som bruker porten er aktivt. Dvs at f.eks UPNP trolig kan bruke porten fremdeles.

Application rules bruker trigger port. Dette er en portforward som kun åpnes en kort stund, mens program på PC er aktiv og bruker porten.

 

Skal man ha flere tjenester på samme nettverk som krever samme port åpnet, så kan trigger port eller UPNP være en løsning.

Lenke til kommentar

Og så kommer casen.... jeg HAR A2! :)

 

Kan d være så enkelt som å gi begge radioene samme ssid?

Nei, det er mulig å få 450Mbit på ett bånd med 3*3. Dvs at du skal kunne slå av 2,4GHz og fremdeles ha 450Mbit på 5GHz alene. Intel begrenser båndbredde og hastighet på 2,4GHz svjv.

Mulig at Knut@hw vet noe mer om hvordan man får til 450Mbit.

Tror cluet er å bruke rett Intel driver/software.

Tror intelsoftwaren har en form for strømsparing man må også skru av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...