Gå til innhold

Den lille (Store) D-Link DIR-655/DIR-855 Extreme N Tråden


wiak

Anbefalte innlegg

Tilgang til DIR-655?

 

Det beste er nå å bruke DIR-655 som et rent aksesspunkt og switch.

Du gir da routeren en statisk IP i samme subnett som routermodemet.

Hvis routermodemet f.eks har 10.0.0.138, så gi routeren 10.0.0.137.

Slå deretter av DHCP på DIR-655 (LAN) og koble nettverkskabelen fra routermodem i en av lanportene på DIR-655.

Deretter når du begge routere ved å taste ipadresse 10.0.0.137 eller 138.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ahh, sånn å forstå. Så DIR-en må angis før 10.0.0.138. Det er jo logisk, men måtte i går sette opp nettverket i hui og hast. :)

 

Helt til slutt; for å unngå konflikt i «IP lease table», kan jeg nå begrense denne? La oss si, f.eks., f.o.m. 10.0.0.1 til 10.0.0.10. Alt i alt er det totalt tre enheter som kobler seg til routeren.

Lenke til kommentar

Jeg har en DIR-655 og er ikke helt fornøyd med denne enda. Har 50/50 mbps linje, men på hastighetstester (trådløst) får jeg 5-20 mbps med 4 forskjellige maskiner. Der den ene har N-kort. Jeg har wpa2-personal tikp(eller hva det heter) kryptering. Har ikke gjort noe mer med den enn det. Disse hastighetene får jeg uansett hvor jeg befinner meg i huset. jeg får 50/50 med kabel.

 

Jeg kommer meg heller ikke inn på config siden når den er koblet til modemet som også er dchp.

 

Router ip: 192.168.1.0 og modem ip: 192.168.1.1

dette skal vel gå bra?

 

Noen som har løsning på problemene?

Lenke til kommentar
Ahh, sånn å forstå. Så DIR-en må angis før 10.0.0.138. Det er jo logisk, men måtte i går sette opp nettverket i hui og hast. :)

 

Helt til slutt; for å unngå konflikt i «IP lease table», kan jeg nå begrense denne? La oss si, f.eks., f.o.m. 10.0.0.1 til 10.0.0.10. Alt i alt er det totalt tre enheter som kobler seg til routeren.

Det er forsåvidt ikke så nøye hvilken ipadresse du velger til DIR-655. Men den må ligge i samme subnett (10.0.0.xxx). Tenkte bare at 137 var lett å huske siden den andre bruker 138.

1-10 på iplease høres fint ut :-) Bare pass på at du har nok adresser ledige til evt besøkende etc.

Lenke til kommentar
Jeg har en DIR-655 og er ikke helt fornøyd med denne enda. Har 50/50 mbps linje, men på hastighetstester (trådløst) får jeg 5-20 mbps med 4 forskjellige maskiner. Der den ene har N-kort. Jeg har wpa2-personal tikp(eller hva det heter) kryptering. Har ikke gjort noe mer med den enn det. Disse hastighetene får jeg uansett hvor jeg befinner meg i huset. jeg får 50/50 med kabel.

Jeg kommer meg heller ikke inn på config siden når den er koblet til modemet som også er dchp. Router ip: 192.168.1.0 og modem ip: 192.168.1.1 dette skal vel gå bra? Noen som har løsning på problemene?

For å komme deg inn på config til DIR-655 mens du er koblet til routermodemet foran, så må du ha enablet tilgang til DIR-655 via internettporten.

Du bruker da ipadressen den har på WAN (192.168.1.xxx) for å snakke med den og ikke LAN-adressen.

5-20Mbit er normal hastighet for 11g. For 11n burde du få høyere hastighet.

Logg inn på DIR-655 og sett opp båndbredden til 40MHz (Auto) på WLAN for å se om det har noen effekt. Mulig det lønner seg å sette opp et trådløst gjestenettverk med 11g og et hovednettverk med 11n for å få maksimal hastighet. Hvis du blander 11g og 11n så vil 11g stjele hastighet fordi det tar lang tid å overføre data.

Lenke til kommentar

Har fått et utrolig irriterende problem. Jeg har en DIR-655 som er koblet mellom NGT-modemet og PCen. Av en eller annen grunn har routeren fått det for seg at den skal rote til enkelte nettsider, samt ikke vise bilder på www.facebook.com.

 

Se denne trådenfor å få en nærmere beskrivelse. Der vil dere blant annet se at apple.com/trailers ser slik ut:post-20521-1257814640_thumb.jpg

 

Problemet forsvinner når jeg koblet modemet direkte til PCen, ergo er det noe krøll med routeren. Hvordan kan jeg fikse dette?

Lenke til kommentar

la7dfa.com: Takk for hjelpen. :)

 

Athelas: Har du restartet begge enhetene? Tømt web-cache? Tøm gjerne DNS-cache også.

 

1. Åpne CMD.

2. Skriv inn: «ipconfig /flushdns».

3. Skriv inn: «exit».

 

Edit: Kan også være lurt å slette Firefox og installere på nytt. Ta backup av bokmerkene dine. Da må du også slette mapper relatert til Firefox under brukerprofilen din på C:\. Forsikre deg om at du kan se skjulte mapper.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
la7dfa.com: Takk for hjelpen. :)

 

Athelas: Har du restartet begge enhetene? Tømt web-cache? Tøm gjerne DNS-cache også.

 

1. Åpne CMD.

2. Skriv inn: «ipconfig /flushdns».

3. Skriv inn: «exit».

 

Edit: Kan også være lurt å slette Firefox og installere på nytt. Ta backup av bokmerkene dine. Da må du også slette mapper relatert til Firefox under brukerprofilen din på C:\. Forsikre deg om at du kan se skjulte mapper.

 

Har gjort alt dette. Funket ikke. :ermm: Problemet har vedvart fra Vista til Windows 7. Hvis du leser den andre tråden, så ser du at problemet dessverre ikke begrenser seg til Firefox.

Lenke til kommentar

Hei :)

 

Har nettopp kjøpt meg en D-Link DIR-655. Under hurtiginstallasjonen på cd'n som fulgte med kommer man etterhvert til et punkt hvor man skal putte i kabelen fra modemet og inn i Internet kontakten. Det skal da lyse i WAN lampen, noe det ikke gjør, og får derfor ikke koblet til internett.

 

Har søkt rundt både på dette forumet og andre steder, men finner ingen fungerende løsning på problemet. Har prøvd å koble gjennom den gamle routern og da lyser lampen, men det er ikke internett. I tillegg har jeg oppdatert Firmwaren.

 

Noen som vet hva som kan gjøres for å løse problemet?

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Nå har DIR-655 Firmware 1.30EUb08 kommet ut. Verdt å oppdatere til den? Står med rød skrift at den ikke er nedgraderbar, noe som er litt skummelt.

 

Den har vært ute lenge på ftp.dlink.co.uk. Mener jeg har lagt ut link litt lengre opp i denne tråden.

 

Kan samtidig si at de som har NA-firmware, har det kommet ut en ny betaversjon, 1.32b09.

 

Den skal visstnok fikse dns-relayissue.

 

ftp://ftp.dlink.com/Gateway/dir655/Beta/Firmware/

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

Etter litt testing og feilprøving, er DIR-655 fortsatt ustabil hva gjelder den trådløse biten. Sitter på 1.32NA. WISH er skrudd av, den er aksesspunkt og WLAN partition er på. Fortsatt så hopper signalet av i ny og ne. Routeren står snaue fire-fem meter unna den bærbare PC-en.

 

Vet dere om garantien er intakt hvis jeg har flashet til firmware 1.32NA?

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...