Gå til innhold

Den lille (Store) D-Link DIR-655/DIR-855 Extreme N Tråden


wiak

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Kjører siste US firmware på DIR-855. Har fungert helt glimrende siden de siste firmware releasene.

 

 

Jeg har opplevd stor ustabilitet ved bruk av US-fw tidligere.. Men nå er den også ustabil med en EU-release, jeg husker ikke riktig hvilken, men jeg tror det var 1.34EU. Av og til stopper wifi opp, mister signalet i et minutts tid før det kommer tilbake..

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har et spm ang rekkevidde på wifi..

Har i kjelleren en stk zyxel fra telenor (sånt hvitt multimodem) som kjører på kanal 1, og gir meg wifi helt opp i 2. etg.

I 1.etg har jeg 655'en gående på kanal 13 og den rekker så vidt rundt i hele første etg.

 

Kanalene er valgt etter bruk av inSSIDer og WIFI Analyzer på mobil. Noen måte å booste signalet på? Vil helst ha N dekning i hele huset.

 

Firmware er 2.0 / Hardware B1

Lenke til kommentar

Det blir anbefalt å kjøpe noe som støtter dd-wrt, noe jeg kanskje kan skjønne etter egne erfaringer med dir-655. Hva er den kraftigste routeren som støtter dd-wrt?

AtW

Jeg har 2 DIR-825 på forskjellige steder (hus), med litt forskjellig oppsett. De er fjellstabile, og funker supert. De brukes som aksesspunkt begge steder. Prisen er også på den riktige siden, er det noe du kan tenke deg ?

 

Har et spm ang rekkevidde på wifi..

Har i kjelleren en stk zyxel fra telenor (sånt hvitt multimodem) som kjører på kanal 1, og gir meg wifi helt opp i 2. etg.

I 1.etg har jeg 655'en gående på kanal 13 og den rekker så vidt rundt i hele første etg.

 

Kanalene er valgt etter bruk av inSSIDer og WIFI Analyzer på mobil. Noen måte å booste signalet på? Vil helst ha N dekning i hele huset.

 

Firmware er 2.0 / Hardware B1

Dir-825 aksesspunkt over kabel er det som skal til :)

(med DD-WRT)

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...