Gå til innhold

Den lille (Store) D-Link DIR-655/DIR-855 Extreme N Tråden


wiak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Flashet min A2 til 1.31b02EU for en halvtimes tid siden. Fungerer som den skal foreløpig. Fikk til og med stilt klokka riktig med NTP, dette var bare krøll på 1.30EU..

 

Hvorvidt firmware løser problemer med heng kan jo bare tiden vise..

 

Har og en versjon A2 som jeg flashet til 1.31b02EU den 17, atså fem dager siden - ingen problemer på noen måte, hverken via nettkabler eller trådløst.

 

Men så må jeg innrømme at jeg aldri noensinne på noen FW har hatt dropouts på trådløs.Den kjører full speed på 30 Mbit/s også i lufta stabilt som pokker med den nyeste FW.

Endret av Rottweilerhannen
Lenke til kommentar
Noen som benytter Shareport med den nye FW? Har testet det tidligere og hatt STORE problemer...

 

Verdt å gi det et nytt forsøk og i så fall hvilken versjon er best å bruke?

Kjører Shareport 1.15.9 med 1.31EUb02Beta01. Har f.eks. kjørt 2 minnepinner i porten samtidig med en USB-hub. Husk at du må lage regler for Shareport i en evt. brannmur du måtte ha installert i OSet dit.

Endret av Bludd
Lenke til kommentar
Noen som benytter Shareport med den nye FW? Har testet det tidligere og hatt STORE problemer...

 

Verdt å gi det et nytt forsøk og i så fall hvilken versjon er best å bruke?

Kjører Shareport 1.15.9 med 1.31EUb02Beta01. Har f.eks. kjørt 2 minnepinner i porten samtidig med en USB-hub. Husk at du må lage regler for Shareport i en evt. brannmur du måtte ha installert i OSet dit.

 

Takker for tilbekemelding! - Og det har funka smertefritt, ikke mista koblingen mot minnepinne®, skriver etc? Var utrolig ustabilt sist jeg testa, men hvis dette har bedret seg skal jeg gi det et forsøk til :) Hvilket OS har du? Bruker win 7 x64 selv. (Sist jeg testa var det på Vista)

Lenke til kommentar
Noen som benytter Shareport med den nye FW? Har testet det tidligere og hatt STORE problemer...

 

Verdt å gi det et nytt forsøk og i så fall hvilken versjon er best å bruke?

Kjører Shareport 1.15.9 med 1.31EUb02Beta01. Har f.eks. kjørt 2 minnepinner i porten samtidig med en USB-hub. Husk at du må lage regler for Shareport i en evt. brannmur du måtte ha installert i OSet dit.

 

Takker for tilbekemelding! - Og det har funka smertefritt, ikke mista koblingen mot minnepinne®, skriver etc? Var utrolig ustabilt sist jeg testa, men hvis dette har bedret seg skal jeg gi det et forsøk til :) Hvilket OS har du? Bruker win 7 x64 selv. (Sist jeg testa var det på Vista)

Jess, bruker Win7 x64. Hvis du har lagret innstillingene på ruteren til en fil og så gjenopprettet fra denne filen etter en firmwareoppgradering så kan det hende at du bør resette ruteren til standardinnstillingene og legge inn alle instillingene på nytt.
Lenke til kommentar

Da har jeg lastet ned fra dlink.co.uk for å muligens teste om filen med navn:

 

DIR655Ax_FW131EUB02.zip

 

vil gjøre susen i min DIR-655 Revisjon A3.

 

 

Ser at den er 1 kilobyte mindre i .ZIP-filen enn hva beta01 var. Det samme ser ut til å gjelde (1 kilobyte) for .BIN-filen også.

Endret av G
Lenke til kommentar
Da har jeg lastet ned fra dlink.co.uk for å muligens teste om filen med navn:

 

DIR655Ax_FW131EUB02.zip

 

vil gjøre susen i min DIR-655 Revisjon A3.

 

 

Ser at den er 1 kilobyte mindre i .ZIP-filen enn hva beta01 var. Det samme ser ut til å gjelde (1 kilobyte) for .BIN-filen også.

B'en i B02 betyr build, ikke beta.

Lenke til kommentar

Heisann,

 

har tenkt å gå til innkjøp av ein Dir-855 då eg ikkje lenger har mulighet for kablet nett og vil streame HD film over nettverket. Lurer då på om det er noko eg bør tenke på som fw oppdatering osv.

 

Vil det ha noko å seie på ytelsen at det er ein bærbar pc på nettet som kun støtter 802.11b/g? Forstår det slik at routeren kan kjørepå to forskjellige standarder samtidig? Altså 802.11n til min pc og 802.11b/g til den litt eldre bærbare?

Lenke til kommentar

Det vil ha ganske stor innvirkning på ytelsen at din bærbare kjører kun på g-hastighet. Kan være greit å investere i en dual-channel eller enkeltkanals n-standard på f.eks. ett USB-innstikks-trådløs-adapter.

 

De saftigste routerene koster ganske mye penger. Jeg ville heller kjøpt noe i 500 kroners klassen og så kjøpt meg noe bedre senere når bedre hastigheter på routerene senker prisene på dual-channel routere med n-standarden. Eller at du spytter i de ekstra grunkene for det aller nyeste som måtte komme senere den gangen i framtiden.

 

Dobbelt kanals n gir deg kommunikasjon på 2 forskjellige frekvenser (2.4GHz & 5GHz). Her er ett rimeligere alternativt produkt fra produsenten Linksys:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=364934

 

Simultaneous Dual-N Band Wireless Router

WRT610N

 

Ting utvikler seg.

Endret av G
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...