Gå til innhold

Den lille (Store) D-Link DIR-655/DIR-855 Extreme N Tråden


wiak

Anbefalte innlegg

Best Path Networks, a subsidiary of OpenDNS, is a provider of security, DNS and Internet navigation services to partners around the world. "With Internet scams on the rise, consumers are increasingly concerned about online security and the safety of their personal data and transactions," said Daniel Kelley, senior director, marketing, D-Link Systems, Fountain Valley, Calif. "Through our partnership with Best Path Networks, we're able to offer our customers Advanced DNS Services to provide another level of safety and reliability to their Internet experience."

 

In addition to providing security features, the service is expected to free D-Link customers from intermittent Internet outages caused by faulty DNS and provide more total Internet uptime, as well as make Internet navigation more intuitive, Kelley added.

 

Further, Advanced DNS Services also provides Anti-Phishing, a mechanism of protection against identity theft and online fraud, also free to D-Link customers. When enabled, Advanced DNS Services will alert users with a warning when they attempt to visit a fraudulent website, preventing them from sharing sensitive personal and financial information with an untrustworthy third-party.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har nettopp fått meg en Dir-655 router. Har bare fått brukt den et par dager og må jo si at jeg ikke er spesielt god på å konfigurere routere. Hadde en Dir-615 før og den funket helt fint, fikk maks opp/ned på uTorrent og surfet kjapt (bytter pga usb-inngangen for skriveren og at det er GB overføring på Dir-655).

 

Men etter jeg fikk Dir-655 har jeg følelsen av at den ikke er rett innstilt, uTorrent og browser funker best når jeg er koblet til trådløst. Kablet nett (som jeg egentlig foretrekker) går utrolig tregt og for det meste kommer det bare opp "siden kan ikke vises", så må jeg oppdatere siden 2-3 ganger før det kommer opp. Har installert siste firmware men nøyaktig samme problemene enda, så regner med det er noen justeringer som må gjøres men har ikke peiling på hvor jeg skal starte.

 

Noen som vet noe jeg burde gjøre?

Endret av ripster_16
Lenke til kommentar

Er litt grønn på dette med portforwarding. men prøver i alle fall å få nat 2 på playstation 3en min. går inn på portforwarding menyen på routeren og setter de riktige portene der. ps3en har statisk ip. Firmware er: 1.12eu og hardware: A2. nettet blir levert av nextgentel.

noen andre som har det samme problemet eller et tips til løsning?

 

takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Er litt grønn på dette med portforwarding. men prøver i alle fall å få nat 2 på playstation 3en min. går inn på portforwarding menyen på routeren og setter de riktige portene der. ps3en har statisk ip. Firmware er: 1.12eu og hardware: A2. nettet blir levert av nextgentel.

noen andre som har det samme problemet eller et tips til løsning?

 

takk på forhånd.

Skal ikke være noe annerledes å forwarde porter til ps3 kontra pc. Sjekk ut denne guiden.

Bare velg programmet eller spillet du vil åpne porter til.

Lenke til kommentar
Er litt grønn på dette med portforwarding. men prøver i alle fall å få nat 2 på playstation 3en min. går inn på portforwarding menyen på routeren og setter de riktige portene der. ps3en har statisk ip. Firmware er: 1.12eu og hardware: A2. nettet blir levert av nextgentel.

noen andre som har det samme problemet eller et tips til løsning?

 

takk på forhånd.

Skal ikke være noe annerledes å forwarde porter til ps3 kontra pc. Sjekk ut denne guiden.

Bare velg programmet eller spillet du vil åpne porter til.

 

mhm. følger guiden til punkt og prikke. selv om den nederste delen hvor de sier at du skal føye til en setting med name2 hvor alt er blankt fortsatt er uforståelig. :D etter ruteren har blitt resatt så vil den fortsatt ikke forwarde portene jeg har åpnet. har også prøvd å legge ip fra ps3 i DMZ uten noen bedring.

Lenke til kommentar

PS3 og DIR-655 fungerer fint med UPNP/network discovery.

Dvs at du ikke trenger portåpning manuelt i router.

 

Problemet ditt ligger nok i routermodem fra NGT. Se om du kan sette dette i bridge, slik at du får logge på med DIR-655. DIR-655 må da logge på med PPPoE.

 

PS: Sjekk http://ngtforum.net

PS2: Du har gammel firmware i routeren, kan gjerne oppgraderes.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Jeg har vært strålende fornøyd med min DIR-655. Jeg har hatt den i noen år og det har utrolig sjelden vært nødvendig å restarte den. Forrige helg oppgraderte jeg den imidlertid til 1.30EU fordi jeg prøvde å få koblet mobiltelefonen min til routeren. Dette lykkes jeg med etter oppgradering, men den siste uka har jeg tre ganger opplevd å måtte restarte routeren. Det som skjer er at routeren nekter å opprette nye forbindelser (Så jeg kan typisk fortsette å snakke med folk på MSN/Skype, men ikke åpne websider). SSH tilkoblinger holdes også fint i live. Hvis jeg prøver å gå inn på routerens admin interface (http://192.168.0.1) når dette har skjedd så fungerer ikke det. Det veksler mellom 404 feil, blank side og blank side med teksten "Connection error". Tar jeg ut strømkontakten på routeren og setter den inn igjen så er alt oppe og går igjen på få sekunder.

 

Jeg bruker mye remote desktop og ssh forbindelse fra andre lokasjoner så det er rimelig irriterende hvis routeren må restartes ofte. Noen andre med lignende erfaringer?

Lenke til kommentar
PS3 og DIR-655 fungerer fint med UPNP/network discovery.

Dvs at du ikke trenger portåpning manuelt i router.

 

Problemet ditt ligger nok i routermodem fra NGT. Se om du kan sette dette i bridge, slik at du får logge på med DIR-655. DIR-655 må da logge på med PPPoE.

 

PS: Sjekk http://ngtforum.net

PS2: Du har gammel firmware i routeren, kan gjerne oppgraderes.

 

skal høre med de, er DIR-855 jeg har, regner med at hardwaren er lik på begge to?. btw hvor finner jeg oppgraderingen til routeren? selv sier den at den har den nyeste.

Lenke til kommentar
Jeg har vært strålende fornøyd med min DIR-655. Jeg har hatt den i noen år og det har utrolig sjelden vært nødvendig å restarte den. Forrige helg oppgraderte jeg den imidlertid til 1.30EU fordi jeg prøvde å få koblet mobiltelefonen min til routeren. Dette lykkes jeg med etter oppgradering, men den siste uka har jeg tre ganger opplevd å måtte restarte routeren. Det som skjer er at routeren nekter å opprette nye forbindelser (Så jeg kan typisk fortsette å snakke med folk på MSN/Skype, men ikke åpne websider). SSH tilkoblinger holdes også fint i live. Hvis jeg prøver å gå inn på routerens admin interface (http://192.168.0.1) når dette har skjedd så fungerer ikke det. Det veksler mellom 404 feil, blank side og blank side med teksten "Connection error". Tar jeg ut strømkontakten på routeren og setter den inn igjen så er alt oppe og går igjen på få sekunder.

 

Jeg bruker mye remote desktop og ssh forbindelse fra andre lokasjoner så det er rimelig irriterende hvis routeren må restartes ofte. Noen andre med lignende erfaringer?

 

Hei. Har samme problem som du har, men har enda ikke funnet noen løsning på problemet.

Routeren har vært dønn stabil helt til oppdateringen av firmware 1.30eu.

Håper jo på en ny firmware snarest.. Tipper det er en liten bug i 1.30eu firmware.. Men skal følge med her å se om dere kommer med en løsning :p

Lenke til kommentar

Det finnes "beta" firmware her: ftp://ftp.dlink.com/Gateway/dir655/Firmware/

Eu=Europa

Na=USA (støtter ikke 3G).

 

skal høre med de, er DIR-855 jeg har, regner med at hardwaren er lik på begge to?. btw hvor finner jeg oppgraderingen til routeren? selv sier den at den har den nyeste.

Når den sier det er den nyeste, så er det greit. Ble litt confusion mellom DIR-655 / 855.

Lenke til kommentar

Routeren kræsjet igjen i morges, så reset hjalp altså ikke. Såvidt jeg kan se så forsvinner loggene når jeg restarter routeren så det er ikke mulig å se om det står noe interessant der heller.

 

Når det gjelder beta-firmware så er jeg litt usikker på versjonsnummerne til D-Link. 1.31 er merket med en dato som er tidligere enn min 1.30eu, mens 1.32 kun er marginalt nyere (et par uker).

 

Jeg forsøker å opprette sak hos D-Link, men makan til klønete og lite profesjonelt system skal man lete lenge etter. Det er intet mindre enn fantastisk at de har åpnet opp det makkverket for kunder.

Endret av _Xorcist
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...