Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke akkurat på Finn.

Men den første Shelby Cobra AC 1962 prototype ble solgt for svimlende 13.75 millioner dollar nå august.

 

 

UPDATE (23.August 2016): CSX 2000 sold for a fee-inclusive price of $13.75 million, setting a new record for an American car sold at auction.

 

 

Den ser ikke i nærheten like tøff og robust ut som de etterfølgende Cobra og replicas.

Bilder i artikkelen.

https://blog.hemmings.com/index.php/2016/07/06/the-shelby-cobra-that-began-the-legacy-csx2000-heads-to-auction-in-monterey/

Skrevet (endret)

Er mange rikfolk som omsetter sjeldne biler for å skifte rundt på kapital og investere til fremtidig salg. Sjeldne biler i det kaliberet har ikke de tradisjonelle avskrivningene som biler ofte har.

Endret av Gavekort
Skrevet

Er mange rikfolk som omsetter sjeldne biler for å skifte rundt på kapital og investere til fremtidig salg. Sjeldne biler i det kaliberet har ikke de tradisjonelle avskrivningene som biler ofte har.

Sant det ja. Men R8 V10, ferrari california, maserati Granturismo (?) Bare for å nevne noen han har hatt. Er vell ikke investeringsobjekt som den Cobraen?

Skrevet

R8 er forholdsvis veldig mye rimeligere enn sine Lambo fettere da, dog med mye av de samme delene.

Det er jo fortsatt en rå bil som står ut fra massene og ikke noe man ser hver dag.

Skrevet

Her er alle Audi som bruker 2016 Lambo 5.2 V10 motor

 

 

Audi

  • R8 V10
  • S8 D3
  • S6 C6

 

Det er også mange Audier før som har brukt Lambo V10, bla S8 i tidligere modeller.

Skrevet (endret)

Her er alle Audi som bruker 2016 Lambo 5.2 V10 motor

 

Audi

  • R8 V10
  • S8 D3
  • S6 C6
Det er også mange Audier før som har brukt Lambo V10, bla S8 i tidligere modeller.
En vanlig misoppfatning fordi noen bare ser på motorvolumet og tenker, ja ha - dette må være samme motor. Et raskt googlesøk hadde lært deg forskjellen da de pent deler noe teknologi - se på antall ventiler pr sylinder og andre småting. At en bil deler platform vil ikke si at det er samme bilen. Se på andre, mer synlige eksempler, da Skoda Octavia og Audi A3 tydeligvis ikke er gode nok eksempler. Kan jeg foreslå Renault Kangoo/Mercedes Citan?

 

Men dette har lite med finn-annonser å gjøre. Lag en egen tråd så kan jeg forklare dette nærmere for dere dersom det trengs.

Endret av H.A.M.
Skrevet (endret)

Se på andre, mer synlige eksempler, da Skoda Octavia og Audi A3 tydeligvis ikke er gode nok eksempler. Kan jeg foreslå Renault Kangoo/Mercedes Citan?

Etter hva jeg forstår er Citan et stjerneeksempel på badge-engineering.. De er vel enda litt likere Kangoo enn Toyota/Subaru-greia.

Endret av Snylter
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Lamborghinis V10 er utviklet og produsert av Audi AG for Lamborghini .

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lamborghini_V10

 

It was later confirmed by Stefan Reil of Audi's quattro GmbH subsidiary that the new 5.2 litre Lamborghini V10 does share technologies with the Audi 5.2 V10 engine, as is evident by Lamborghini's usage of Audi's Fuel Stratified Injection, and 90 mm cylinder spacing.

 

 

Lager Audi liksom to helt separate V10 Engines helt fra scratch som ikke deler noe teknologi så er de dumme.

Det er ineffektiv produksjon.

Ulik sylinder boring betyr kun det - ulik sylinder boring.

Endret av syar2003
Skrevet

Hold deg til den samme motoren er du snill dersom vi først skal deraile tråden her - den du snakker om nå er den som sitter i Huracan og nye R8. Eller var det den som var tema plutselig? Det er absolutt ikke den samme som sitter i S6, S8 osv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...