Gå til innhold

Dreambox? Finnes alternativer?


Anbefalte innlegg

Og foresten. Jeg kjenner ikke folk som driver med sånt. Så så vidt jeg skjønner deg, så funker ikke det der med "cardsharing". Men med dreambox så trodde jeg det var så enkelt som å gå på en nettside, laste ned patch/program eller lignende, og bare legge det på boksen. Det er tydligvis ikke så enkelt?

 

Leste litt på freakforum nå... Holder det med et image og SoftCAM (plugin/EMU). Og så trenger man så "å ftp'e over koder til riktig mappe på DreamBoxen, og restarte emu'en, så skal du få bilde."

 

 

Cardsharing fungerer både internt og eksternt og keys laster du ned ved hjelp av knapper allt etter hvilket image du har og om keys er tilgjengelig :thumbup: Cardsharing fungerer på viasat,CD,Sky,Inextc og andre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest litt mer. Cardsharing er altså faktisk bare at du deler kort med en annen? På samme måte som en proxy server? I så fall; må det være en bekjent eller kan man finne slike "delere" på nettet?

 

Er dette alt jeg trenger av utstyr?:

- 2 stk. 2-1 DiSEqC svitsj

- 2 stk. Twin LNB

- Dreambox

 

 

EDIT: Ser du svarte på det 1. spørmålet. :!:

Endret av mx1000
Lenke til kommentar
Har lest litt mer. Cardsharing er altså faktisk bare at du deler kort med en annen? På samme måte som en proxy server? I så fall; må det være en bekjent eller kan man finne slike "delere" på nettet?

 

Er dette alt jeg trenger av utstyr?:

- 2 stk. 2-1 DiSEqC svitsj

- 2 stk. Twin LNB

- Dreambox

 

Siden "katten" allikevel er "ute av sekken". Cardsharing er som regel noe som foregår i grupper av bekjente. Som regel kjenner alle sammen alle, men ofte så blir det slik at alle kjenner de fleste. Som regel har et av medlemmene de kortene som skal deles hjemme hos seg tilkoblet en egen datamaskin med egen programvare på som deler kodene. Av og til har man også kortene fordelt på flere brukere og bruker da programvare som allerede er på dreamboxen. Disse gruppene er som regel ikke så lett å finne, og det prates sjeldent om de, både internt og eksternt. Man finner grupper fra to personer og opp til flere hundre. Det beror litt på utstyr som brukes. Som regel er de fleste grupper på 10-20 stk. Da synker lønnsomheten på å ha flere "medlemmer" og siden flere medlemmer øker rissikoen for å bli oppdaget stopper det som regel der. Av de gruppene eg har sett får man sjeldent bli medlem helt uten videre. Som regel går det på at de mangler medlemmer fordi de er for få og det blir for dyrt. Ellers er man som regel med i oppstarten. Som en liten disclaimer må eg påpeke at eg ikke er med i noen slik gruppe og det nytter ikke å sende meg PM's om hvem dere kan kontakte. Eg "eier" mine egne kort og har ikke behov for å dele de med noen :)

 

Når det gjelder utstyr i fra Biltema vil eg fraråde det. Eg har kjøpt alle hodene(med fire utganger pr), alle switchene, antenne og plugger i fra dreambox.no. Kun ved et tilfelle fikk eg en dårlig isolert DiSEqC switch men denne byttet de. Kjøp kvalitetsustyr. Utrolig mye feilsøking/tid går med på å rette feil hvor det er feil med utstyr pga dårlig kvalitet. Husk at utstyret skal stå utendørs vinter og vår, i sol, regn og snø. Betal litt ekstra så slipper du problemer. Triax fungerer greit, men det dreambox.no har av høyisolerte switcher/hoder har eg erfart er bedre. Dersom kabelen er 10 år eller eldre ville eg ha byttet denne også.

Lenke til kommentar
OK, OK... :)

 

Hva med disse 2 og 2 slike.

 

Gidder ikke å betale så veeeldig mye for de. Gå opp i pris for kvalitet er greit, men ikke for mye.

 

Hva er best av dreambox DM500S, DM500T OG DM500+ ?

Ingenforskjell på de 2 første altså, men er bakkenett bedre/kan jeg få det?

 

Eg er litt usikker da eg ikke gjenkjenner de med de eg har hatt tidligere. Uansett vil eg tro at de virket litt vel billige. Da eg bestilte fra dreambox gikk produktene under høyisolerte. Dvs High ISO. Eg ser at disse ikke er spesielt dyrere og vil heller anbefale disse. De har bare 4:1 som High ISO, men dette er ikke noe problem. Så lenge dreamboxen settes opp med 4:1 og du "isolerer"/tetter igjen de to du ikke bruker så går det bra.

 

Når det gjelder de tre DM500 modellene du henviser til tror eg nok at alle er like, bortsett fra signaltypen. Når det gjelder kabel/digitalt bakkenett er eg usikker på om dreamboxen takler krypteringen av disse enda. Men dette får noen andre bekrefte/avkrefte. Men har du parabol antenne kan du like godt gå for S-utgaven.

Lenke til kommentar
OK, OK... :)

 

Hva med disse 2 og 2 slike.

 

Gidder ikke å betale så veeeldig mye for de. Gå opp i pris for kvalitet er greit, men ikke for mye.

 

Hva er best av dreambox DM500S, DM500T OG DM500+ ?

Ingenforskjell på de 2 første altså, men er bakkenett bedre/kan jeg få det?

 

 

1.Kjøp kvalitets switcher og diseqs og kabel regn med 1500-2000 kroner

2. 500T er for bakkenett 500S har mindre flashminne og er ikke å få kjøpt ny bare brukt 500Plus har veldig mye flash og er en fordel om du laster ned mye addons/plugins.

3.Merk deg att 500 boksene har bare 1 kortleser(7000s,7020.7025 har 2 pluss CI)

4.5000 har ikke støtte for Hardisker men dette løses ved å mounte disker på en datamaskin ved hjelp av NFS eller CIFS

5.Skal du ha ekstra kort på en 500 må du ha kortleser som du plugger bak på comporten som koster en 500 kroner

6.Dreambox 5000 kan ikke kjøres med multiboot som 7000s,7020 og 7025 da den ikke har USB

Endret av nre1458
Lenke til kommentar
Nei jeg har egentlig ikke satt noe budsjett. Er bare sytten år. :!:

Har ikke lyst til bruke noe særlig mer enn 2500,- for alt.

 

 

Da kan to stykk iNETboxer gjøre susen http://www.lynge-parabolservice.dk/product...143&lang=no

2 stykk LNB

http://www.lynge-parabolservice.dk/group.a...04&sub=9401

2 stykk switch

http://www.lynge-parabolservice.dk/group.a...90&sub=9389

Coax kabel kan du kjøpe andre steder

Men en nullmodem kabel er fint å ha om du feilflasher

dette kan du kjøpe på en norsk nettbutikk

 

Samlet er det i nærheten av 2500 kroner,alternativt om du bare skal ha en reciver ville jeg ha gått for en tripledragon da den har 2 cam plasser og du kan benytte begge kort i den

Lenke til kommentar

Bra du tok med nullmodemkabel da jeg er usikker på om FlashWizard Pro 6.3 støtter Modellene 500,500+ ,jeg har 2 stykk dreamboxer en 7000s og en 600PVR og på 600PVR kan du ordne det så du flasher over nettverket men det fungerer ikke med FW 6.3,men uansett et godt valg av tuner :grin:

 

Husk bare att denne har bare en cam plass så du må skifte kort om du har kort for CD/viasat

Endret av nre1458
Lenke til kommentar

1 CAM plass... Altså bare èn kortplass?

 

Bytte mellom CD/Viasat... Trengs ikke! Jeg er pirat. :devil:

 

EDIT: Eller nei. Det var det visst ikke. Det er en så kalt PCMIA- modul....

En CAM er en PMCIA modul (samme type som sitter i en laptop), mens CI er plassen der et CAM skal sitte. Ofte er CAMet innebygget i tuneren (embedded CAM). For å motta et kodet signal må man alltid ha et CAM.

Noen kodingssystemer som er brukt innenfor satelittv er:

Conax, viaccess og Seca

 

Tror jeg tar en tur innom forumet deres nre1458, når jeg har fått den. Om jeg får.... Ingen ting er 100% sikkert, men den står øverst i mine ønskelister nå. :love:

Endret av mx1000
Lenke til kommentar

Dreambox.no:

NYHET: DM500+ på lager.:

 

Erstatteren for den mest poppulære Dreambox, DM500Si er nå på lager!

 

Det er ikke store forskjellen på den nye og gamle DM500. Den største forskjellen er en sikkerhets chip som er installert slik at den ikke kan bli pirat kopiert lenger.

 

Denne sikkerhetchippen kan også brukes slik at Dream Multimedia sine Images kun kan brukes på Dreambox DM500+.

 

!?

Kan den ikke brukes til det jeg hadde tenkt til?

Lenke til kommentar

Det kan man jo si. Men det var ikke det jeg tenkte på her. Det jeg mente; er det mer utstyr som trengs? f.eks: "Så på en side. Der solgte de noe sånn CAM greier... Den billigste var på over 1000,- Er det noe jeg må kjøpe itillegg til utstyret jeg skrev tidligere? "

 

--------

 

NYHET: DM500+ på lager.:

 

Erstatteren for den mest poppulære Dreambox, DM500Si er nå på lager!

 

Det er ikke store forskjellen på den nye og gamle DM500. Den største forskjellen er en sikkerhets chip som er installert slik at den ikke kan bli pirat kopiert lenger.

 

Denne sikkerhetchippen kan også brukes slik at Dream Multimedia sine Images kun kan brukes på Dreambox DM500+.

 

!?

Kan den ikke brukes til det jeg hadde tenkt til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...