Gå til innhold

Dreambox? Finnes alternativer?


Anbefalte innlegg

Never listen to a scouser. :!: (Regner med det pga nicket).

Tenker jeg går for en dreambox nå, først og fremst. Så kan eventuelt utvidelse komme senere (eller om jeg kanskje kjøper et abbonoment :wallbash: ).

 

Men da skjønner jeg det riktig om eg sier at jeg ikke trenger noe mer en Reciver, svitsjer og LNB-hoder?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Never listen to a scouser. :!: (Regner med det pga nicket).

Tenker jeg går for en dreambox nå, først og fremst. Så kan eventuelt utvidelse komme senere (eller om jeg kanskje kjøper et abbonoment :wallbash: ).

 

Men da skjønner jeg det riktig om eg sier at jeg ikke trenger noe mer en Reciver, svitsjer og LNB-hoder?

Du trenger ikke annet en reviver,svitsjer og hoder

Lenke til kommentar

 

Da ble dette bestilt! :new_woot:

 

Et lite spørsmål om CardSharing (moderator får tilatelse til å slette dette spørsmålet om det bryter rettningslinjene);

Mine foreldre har CD med "Nokia 9311 S". Kan den brukes til Cardsharing egentlig?

Lenke til kommentar

Fordi det var billigst, ja. Kunne vel kjøpt noe annet enn dreambox, men. Trenger ikke harddisk eller kortleser. Ser ikke helt hva jeg skal med USB heller, selvom det sikkert finnes mange kjekke ting. Tastatur for eksempel.

 

2 DiSEcC switsjer? Fordi jeg skal ha en motaker i kjelleren, og en i stua. Altså se på TV med parabol, fra 2 steder. Har skrivet det tidligere i tråden. ;)

Lenke til kommentar
Multoboot? Flere operativ systemer på en maskin.

 

Skal vurdere å kjøpe 2 hoder til etterhvert. ;)

 

 

multiboot er at du kan ha flere image lagret samtidig og du får plass til mye mer annet snacks. DB 500 har ganske lite flash minne, så det er begrenset på hva du kan legge inn på din DB (plugins, cams osv) Den gjør også din DB mer stabil, da DB kan kræsje pga for lite minne. Multiboot brukes via HDD eller USB

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Et kjapt spørsmål. Kan man bruke Dreambox på GET sitt kabel-tv nett? Da jeg snakket med de om det mente de at dette ikke ville fungere fordi "programkortet" og dekoderen deres var kodet opp mot hverandre. Stemmer dette? Noen som har erfaring?

Lenke til kommentar
Et kjapt spørsmål. Kan man bruke Dreambox på GET sitt kabel-tv nett? Da jeg snakket med de om det mente de at dette ikke ville fungere fordi "programkortet" og dekoderen deres var kodet opp mot hverandre. Stemmer dette? Noen som har erfaring?

 

Da må du ha "C" modellen, f.eks. DM500C. Den brukes til kabel.

At Get sier det ikke går, er selvfølgelig renspikket tøv. De må vel nesten si det.

Kortparringen takles uten problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...