Gå til innhold

Dreambox? Finnes alternativer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil gjerne minne om retningslinjene pkt. 8 før noen svarer på "piratmetoden":

 

#8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold.

 

Dette vil også selvfølgelig gjelde piratkort, piratkoder, cardsharing osv. selv om det hovedsaklig var tiltenkt piratkopier av spill, musikk og filmer.

 

Den som går over linjen, kan vente seg en advarsel og event. ferie fra forumet.

 

MVH

 

KVTL

 

P.S: Det er ikke dermed sagt at man ikke kan diskutere rundt disse emnene, men pass på hva man skriver slik at man ikke trår over grensen for hva som er ønskelig å snakke om.

Lenke til kommentar

Så det betyr at jeg får en dreambox 7020-Si til 1939,- + 110,- + 130,- ? Er det mva av det igjen? Er det en butikk man kan spørre om de kan skrive at pakken har en verdi på under 200,- (?) slik at man slipper mva?

Regner med at den er (mye) bedre enn 500+?

 

Uansett trenger jeg hjelp til mitt siste spørsmål. :)

Lenke til kommentar

Tror ikke du kan få de til og skrive ned verdien. Men jeg har bestilt en DM 500 og en 7020 DM500 merket de med sample order og jeg slapp MVA. 7020 måtte jeg betale MVA på.

 

Regnestykket ditt er riktig og du bør alltid ta utgangspunkt i at du må betale MVA.

 

De leverer i alle fall kjapt og med seriøs transportør som kan spores hele veien. En kompis av meg bestilte en DM500 på torsdag og fikk den i dag!

 

Når det gjelder forskjell på 7020 og 500 er det noen forskjeller, men det er ikke sikkert du har bruk for det som er ekstra på 7020. 7020 er større i fysisk størrelse i forhold til 500 som er på størrelse med ett A4 ark.(Men er ca 10cm tykkere)

 

Har 7020 med 2 kortlesere i slik at jeg kan ha CD og Viasat abbonementet mitt i samme dekoder. Var lei de orginale møkkadekoderene til CD og Viasat. Samt at disse ikke kunne kjøres samtidig. Med Dreambox kan en ha begge abonnementene i samme boks, selv om CD og Viasat ikke tillater dette. 500 er fin på hytta, da den ikke tar plass.

 

7020 har større internminne og mulighet for utvidelse bak med USB minne og du kan montere HD i 7020 om du vil ta opp (PVR mulighet)

 

HUSK: Dreamboks er IKKE plug and play. Du må kunne Linux for og få dette til!

Endret av TVSlaven
Lenke til kommentar
HUSK: Dreamboks er IKKE plug and play. Du må kunne Linux for og få dette til!

 

Q - Må jeg kunne Linux for å bruke DreamBox?

A - Overhodet ikke. De fleste pc-side programmene er for windows, og bare for å ta meg selv som ett eksempel så kunne jeg INGENTING om linux før jeg kjøpte meg DreamBox, men hadde alikevel ingen vesentlige problemer med å sette den opp.

 

:p

 

Men uansett; Jeg er sånn passe intressert i data og teknologi, så jeg burde greie å finne ut problemstillinger før eller senere.

 

Hva mener du med "sample order"?

Lenke til kommentar

Har tenkt litt nå. Gidder ikke å kjøpe der. Trenger ikke hdd og det kan bli problemer om det skulle skje noe rart.

 

Så da er det bare 2 spørsmål før jeg kjøper;

1. Er det noe mer man må betale for, etter å ha hjøpt utstyret?

2. Hva slags kanaler får jeg egentlig? Norske kanaler? Kan jeg få inn engelske (fotball :) )? - I så fall, det finnes en kanal som heter MUTV. I england så kan man se manchester uniteds fotballkamper direkte på den kanalen. Har man den i f.eks Norge (via viasat sport 2) så har man ikke rettigheter til å sende kampene direkte, MEN i reprise. Ossen funker det med dreambox?

Lenke til kommentar
Kom igjen da people! :)

Det er flere tusen brukere på hardware- forumet, og jeg er sikker på at flere hundre kan svaret på disse 2 relativt lette spørsmålene. ;)

 

 

Hvor mange satelitter har du tilgang til da?

 

 

du får ikke inn nesten en dritt uten orginal kort om du har bare 1 vest(Canal digital) og 5 øst(Viasat)

Lenke til kommentar
Hvor mange sattelitter...? :dontgetit:

Altså mikrobølgehoder? Vi har en tallerken med 2 stk lnb- hoder.

Vet ikke hvordan de er stilt, men vi har CD og viasat her i huset.

 

 

javel ja....Hva forventer du selv vist du kjøper dreambox?

 

 

du får ingen ekstra kanaler, du må bruke orginal kort eller CS vist du har peiling på det

Lenke til kommentar
:love: .... :p

Men med SoftCam og noe sånne greier så skal man få inn andre kanaler også. Slike som er "kodet".

 

Snakker du av erfaring?

 

 

Haddet du hatt flere hoder så kunne du fått endel kanaler, men med bare 1 v og 5 øst er det ikke mye å skryte av

 

 

Har hatt dreambox i mange år

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...