Gå til innhold

Scientologi-protest 15. mars - Fødselsdagsselskapet!


Anbefalte innlegg

jeg hadde håpet å være med i oslo den 15ende, men er i spania, noen som vet noe om vilke byer det kommer til å bli holdt i? kommer sikkert til å være i madrid, men noen andre?

 

Nå er partyvan.info tydeligvis nede, men sjekk ut http://forums.enturbulation.org/viewforum.php?f=21

Du finner sikkert mer info om demo i Spania der.

Endret av Spokklefant
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skulle forøvrog ønske at chan-referansene ble tonet noe ned

Var det mye av det i Oslo?

Jeg oppfattet ikke det. Syns de fleste holdt seg i remmene, selv om det var mye nerdeprat oss i mellom. :)

 

Forøvrig likte jeg faktisk de flyerne med mere tekst som hvem-det-nå-hun-hette hadde med seg; dog de burde bli oversatt og kanskje bli satt i norsk kontekst.

Lenke til kommentar

Likte virkelig den som ble oversatt til 10.feb raidet, den med all den pene grafikken. Lage rasterbation av l.ron og henge ut fra rådhuset anyone???

 

EDIT: er kommet en ide på irc om å lage "thetanade" som da er lemonade laget av "thetane", grønn som xenu:D server sammen med vaffler? husk stor skilt som står "THETANADE" på :D

Endret av KillYou
Lenke til kommentar

Dette virker kanskje litt tåpelig, men skal vi kanskje starte en event på facebook?

Hvis vi kan få enda flere utenom Anonymous til å bli med vil det hjelpe med å holde saken i live mye lengere. Jeg tror også det er veldig viktig at vi legger mer vekt på enturbulation.org istedet for Xenu.net / Xenutv.com ettersom den er finere å lese, lettere på øye og virker mye mer troverdig for Ola Nordmann. Hvis vi går rundt og roper "Xenu xenu" mister vi troverdighet og virker gærne. Kanskje det er bedre å starte klokken 2? Sikkert mange flere mennesker ute da.

Lenke til kommentar
HAr tenkt det samme selv og er for. MEn tror anon flest er i mot det i og med at å være anonym er det enese alle deler :p

 

Tenkte på det, men jeg liker også å tenke på at 10/2 var anons demo, 15/3 er for alle. Hvis vi får vanlige studenter med har vi mye mer makt. Jo flere ikke-anons vi får med jo bedre. Men også det at vi mister jo anon statusen på facebook.

Lenke til kommentar
viktig at vi legger mer vekt på enturbulation.org istedet for Xenu.net / Xenutv.com ettersom den er finere å lese, lettere på øye og virker mye mer troverdig for Ola Nordmann.

 

Egentlig funker Enturbulation bedre som side for de som vil være med på demonstrasjoner, mens Xenu.net er den beste å sette på plakat? Hvorfor? Fordi adressen er kortere og derfor blir større på plakaten, og enklere å huske. De som driver andre nettsider er enige: Regarding Picketing - Some Guidelines.

La det bare være en adresse. Vi trenger ikke å snakke om xenu, bare hvis vi har noen som innrømmer å være OT-III eller over og benekter Xenu kan vi si at det er synd at Scientologikirken får deg til å lyve, men vi dømmer deg ikke fordi.

 

Vi bør også tenke litt på hvilke paroler vi vil ha med. Rene tulleplakater må vi ikke ha, men det kan godt være tulle-dekorasjoner på dem - mudkips eller hva som helst bare det ikke kolliderer med budskapet.

 

Jeg foreslår at du som har tillatelsen og noen du stoler på sjekker plakater for å luke ut ting som ingen forstår. Gi dem løpesedler istedet.

 

"Scientologi dreper. XENU.NET" beholder vi fra sist

"Why are they dead . net" er bra som en plakat der bare URL'en er nok som budskap, kanskje med noen bilder attåt.

 

Dette funker best på utenverdenen samt de som nettopp har kommet i kontakt med dem, mens de indoktrinerte har lært at dette bare er konspirasjoner kokt opp av legemiddelfirma og den tyske regjeringen. (Ja tyskerne er så undertrykkende fordi de vil forby Scientologi og nazisme.... Skulle det ikke være et signal der et sted? Og hvem driver med konspirasjonsteoriene her mens han selv sitter i et enormt glasshus? David "Ronnie" Miscavige should blow like Mike Rinder probably did. Or maybe Miscavige stays because he doesn't believe in the brige but takes your money? Considered that?)

 

"Religion is fri

scientology is not"

 

går rett til kjernen. Men siden gratis og fri ikke helt det samme på norsk, så vet jeg ikke helt om den.

 

Jeg så en plakat med "No OTs here" fra Oslo. Det var bra. Neste gang mer lesbart og for maksimum impact: "No OTs there. If there were you wouldn't see this sign."

 

Dette er knall fordi alle på høyere nivåer går rundt å innbiller hverandre at de er OT mens de alle vet at de ikke selv er det, og for de som ikke er oppe i nivåene ennå er det også forvirrende.

 

"Doubt is not a crime. Freedom is not a stat." vet ikke hva de norske begrepene er

 

Så et skilt som kan fungere på både troende og de ikke-troende som bare er med for å tjene penger (hvis noe slikt finnes):

 

"RTC: who crashed gross income?" på engelsk også i Norge. Dette har vakt sterke reaksjoner før.

 

De over er "offisielle skilt".

 

[This sign removed due to copyright claim] og et self-sensurert CULT skilt kolliderer ved første øyekast med no OTs there -fordi budskapet er borte - men funker bra for å skape oppmerksomhet om undertrykkelsen deres. AT VI I DET HELE TATT EKSISTERER og at skiltet er der burde være merkelig nok for medlemmene. Derfor synes jeg vi kan beholde den parolen.

 

Jeg liker også personlig skilt/flyers som viser hvordan Scientologi ikke passer sammen med kristendom men bruker symboler fra det, samt fokus på at det er et pyramideselskap.

 

"Scientologikirken = Pyramideselskap" ganske enkelt. Så danser vi T5PC-dansen med Tom Cruise-maske, hvis vi har tillatelse fra politiet til å gjøre det til maskerade. Heh.

 

"George Orwell: "1984" og "Animal Farm" " Hvis vi er heldinge har noen av dem lest disse og vil kjenne seg igjen i dem - men vet ikke om dette fungerer alene. Muligens for allegorisk så man først kjenner seg igjen når man har blåst ut a sekten.

 

Faktisk bør alle voksne lese de to bøkene, så jeg kan skrive den ned som en WIN to ganger.

 

Løpesedler samme som sist?

 

SPOILER WARNING

 

Endret av 89
Lenke til kommentar

Når vi bruker plakater og større ting så er Xenu.net en grei adresse, men til løpesedler og andre ting vi deler ut syntes jeg enturbulation.org er mye bedre. Jeg sier ikke at vi skal ignorere Xenu.net/Xenutv.com, men at vi burde fokusere Enturbulation mer. Folk dømmer en webside relativt fort etter hvor bra den ser ut. Enturbulation er en side for demonstrering, men den har også en del nyttig informasjon pluss at den er veldig lett på øyet og virker derfor mye mer seriøs.

Lenke til kommentar
Dette virker kanskje litt tåpelig, men skal vi kanskje starte en event på facebook?

 

Jeg tror ikke dette er en god ide. Har du ikke fullt navn på facebook? Det har allerede kommet inn rapporter om flere som har fått sparken fra jobben som ettervirkninger av 10/2 bland annet i Australia. Ikke gjør det lettere for Scientologikirken å finne anons.

 

Det var akkurat det jeg også tenkte på. En nedside av event på facebook er at man kan ikke være anonym, en positiv side er at man kan nå veldig, veldig mange norske studenter og folk generelt. Det viktigste er å spre informasjon. Jo flere folk som vet om Scientologi og hva de har gjort og gjør jo fortere vinner vi.

Lenke til kommentar
Hva om vi lager en gruppe der da? "Vi som hater scientology, men elsker scientologene" eller noe i den dur.

 

Skulle ikke være noe problem å lage gruppen med en "falsk" bruker uten tilknyttning til noen av oss, eller hva?

 

Det kan hende at Scientologene markerer alle som er medlemmer av gruppen som SPer. På den måten vil folk kanskje unngå å joine gruppen.

 

Personlig syntes jeg facebook er en god idé og der kan vi få sikkert mange, mange folk med. Husk, det viktigste er ikke at de blir med i demonstrasjonen, men at de sprer informasjonen. Om du får 20 venner som ikke er anons til å forteller familie/slekt/andre venner vil det også hjelpe mye.

Lenke til kommentar
Nå går dette langt utenom bare anon. Man vil selvsagt ha vanlige folk med på lasset, og da kan en Facebook-gruppe være med på å hjelpe hvis alle spammer alle vennene sine med invitasjoner ;)

 

Ja, det er på tide at det vokser forbi anon. Anon er ett begrenset antall mennesker. Vi trenger volum av folk for å få fortgang i ting. Jo flere jo bedre. Det er veldig viktig at folk vet hva Scientologi er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...