Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Carspotting - Sett noe flott i det siste?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Audi R8 Grå, E18 retning drammen. Har bilde men er for lat til og laste opp.

 

Jo, også den stakkars 200sx'en her da :(http://www.rb.no/lokale_nyheter/article7216949.ece

 

Den lå på finn til 140k, rimelig strøken, også såklart en 93/94 som kjøper den, har den i 1 uke råkjører i 140km/t+++ nedover riksveien og bang så ble forsikring på sånn bil litt høyere og enn s14a mindre.

Endret av R3pulsive
Lenke til kommentar

Jeg mener å huske å ha sett den i "Morsomme stilige og idiotiske annonser" tråden, kan det stemme ?

 

Sonofabitch iallefall.. Trist!

 

Edit:

Audi R8 Grå, E18 retning drammen. Har bilde men er for lat til og laste opp.

 

Jo, også den stakkars 200sx'en her da :(http://www.rb.no/lokale_nyheter/article7216949.ece

 

Den lå på finn til 140k, rimelig strøken, også såklart en 93/94 som kjøper den, har den i 1 uke råkjører i 140km/t+++ nedover riksveien og bang så ble forsikring på sånn bil litt høyere og enn s14a mindre.

 

Klarer du å finne igjen annonsen ?

Endret av Hardboiled Rice
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Lå ikke den 200SX'en på finn.no for ikke så lenge siden?
Følte noen linket til den i "Morsomme, stilige, iditotiske bilannoser fra Finn.no"-tråden .

Lenke til kommentar

Om de kjørte alt for fort, kom ut av en blindsone eller sørget for at farts-estimeringen ble feil så synes jeg absolutt at det er demmes feil.

 

Jeg er ikke 100% sikker på lovene, men regner med at det blir automatisk din feil om du kjører for fort, kjører beruset eller lignende.

Lenke til kommentar

Vikeplikt er en fartsuavhengig plikt.

Bryter man den har man i prinsippet skyld uansett om en ulykke inntreffer.

 

Det er jo faktisk eksempler på at noen har kjørt mot kjøreretningen i enveiskjørt gate, kommet ut i kryss og kollidert, skyldspørsmålet har da blitt avgjort slik at den som i utgangspunktet kjørte riktig endte med skyld i ulykken da den som kjørte feil kom fra høyre.

Lenke til kommentar

 

Jeg mener å huske å ha sett den i "Morsomme stilige og idiotiske annonser" tråden, kan det stemme ?

 

Sonofabitch iallefall.. Trist!

 

Edit:

Audi R8 Grå, E18 retning drammen. Har bilde men er for lat til og laste opp.

 

Jo, også den stakkars 200sx'en her da :(http://www.rb.no/lokale_nyheter/article7216949.ece

 

Den lå på finn til 140k, rimelig strøken, også såklart en 93/94 som kjøper den, har den i 1 uke råkjører i 140km/t+++ nedover riksveien og bang så ble forsikring på sånn bil litt høyere og enn s14a mindre.

 

Klarer du å finne igjen annonsen ?

 

 

 

Lå ikke den 200SX'en på finn.no for ikke så lenge siden?

Følte noen linket til den i "Morsomme, stilige, iditotiske bilannoser fra Finn.no"-tråden .

 

 

Interessant hvordan media legger frem den saken, det kan lett leses som at de mener ungguttene i SXen hadde all skyld..

Men de kjørte jo på forkjørsvei, og kræsjet med en som kom fra en sidevei..

 

 

Om de kjørte alt for fort, kom ut av en blindsone eller sørget for at farts-estimeringen ble feil så synes jeg absolutt at det er demmes feil.

 

Jeg er ikke 100% sikker på lovene, men regner med at det blir automatisk din feil om du kjører for fort, kjører beruset eller lignende.

 

 

Vikeplikt er en fartsuavhengig plikt.

Bryter man den har man i prinsippet skyld uansett om en ulykke inntreffer.

 

Det er jo faktisk eksempler på at noen har kjørt mot kjøreretningen i enveiskjørt gate, kommet ut i kryss og kollidert, skyldspørsmålet har da blitt avgjort slik at den som i utgangspunktet kjørte riktig endte med skyld i ulykken da den som kjørte feil kom fra høyre.

Annonsen fra finn.no er borte.

 

 

Jeg bor 5 min unna ulykkes stedet og det er 60 sone der. Utifra skadene på personer og bil regner jeg med at de må hatt en kollisjons fart rundt 70-90km/t. Med tanke på bremselenge, reaksjonslengde og veien der vil jeg annslå de hadde minst en fart på 140km/t. Om dere vil kan jeg filme veien så dere kan gjette selv. Er ca 100-150m sikt framover mot krysset hvor det smalt, med en fart på 140km/t beveger du deg ca 40m/s, reaksjons tid på 1 sekund da har du igjen 110m og bremse på, det var tørt føre så regner med friksjonskoeffisient på 0.9 og 9,81 gravitasjon gir bremselengde på 90m. Og da kan du selv tenke, såklart kan godt hende at personen brøt vikeplikten da jeg tror de øvelseskjørte.

 

Her er bildene av R8 btw

post-233326-0-42035000-1394448532_thumb.jpg

post-233326-0-47551100-1394448552_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg bor 5 min unna ulykkes stedet og det er 60 sone der. Utifra skadene på personer og bil regner jeg med at de må hatt en kollisjons fart rundt 70-90km/t. Med tanke på bremselenge, reaksjonslengde og veien der vil jeg annslå de hadde minst en fart på 140km/t. Om dere vil kan jeg filme veien så dere kan gjette selv. Er ca 100-150m sikt framover mot krysset hvor det smalt, med en fart på 140km/t beveger du deg ca 40m/s, reaksjons tid på 1 sekund da har du igjen 110m og bremse på, det var tørt føre så regner med friksjonskoeffisient på 0.9 og 9,81 gravitasjon gir bremselengde på 90m. Og da kan du selv tenke, såklart kan godt hende at personen brøt vikeplikten da jeg tror de øvelseskjørte.

Nå vet ikke jeg hvor langt ut i veien den Volvoen med vikeplikt kom før kollisjonen var et faktum.. Det er den som er begrensningen, ikke sikten på stedet.

 

Jeg kjenner godt til strekningen selv, i fjor kjørte jeg forbi stedet i overkant av 50 ganger, i år blir det noe mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...