Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Carspotting - Sett noe flott i det siste?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg bor 5 min unna ulykkes stedet og det er 60 sone der. Utifra skadene på personer og bil regner jeg med at de må hatt en kollisjons fart rundt 70-90km/t. Med tanke på bremselenge, reaksjonslengde og veien der vil jeg annslå de hadde minst en fart på 140km/t. Om dere vil kan jeg filme veien så dere kan gjette selv. Er ca 100-150m sikt framover mot krysset hvor det smalt, med en fart på 140km/t beveger du deg ca 40m/s, reaksjons tid på 1 sekund da har du igjen 110m og bremse på, det var tørt føre så regner med friksjonskoeffisient på 0.9 og 9,81 gravitasjon gir bremselengde på 90m. Og da kan du selv tenke, såklart kan godt hende at personen brøt vikeplikten da jeg tror de øvelseskjørte.

Nå vet ikke jeg hvor langt ut i veien den Volvoen med vikeplikt kom før kollisjonen var et faktum.. Det er den som er begrensningen, ikke sikten på stedet.

 

Jeg kjenner godt til strekningen selv, i fjor kjørte jeg forbi stedet i overkant av 50 ganger, i år blir det noe mer.

 

Uansett så er jo alt etter farten, og jeg veit hvem de gutta der er å de kjører ihvertfall ikke i fartgrensa. Her er det snakk om 50-60km/t i 30-soner, og da man jo bare tenke hva de holder i 60 sona på tørr vei med en bil som er langt fra orginal.

 

Sett utifra bildet her. Så er det ca 3-4 lyktestolper hvor du da har oversikt om det står en bil i krysset. Dette er da 150-200m, nå er det jo vinter og mye mindre vegetasjon som blokkerer så du ser jo enda mer av krysset. Om vi går utifra at det ikke er brudd på vikeplikt så skal du da ha veldig stor hastighet for at det skal oppstå slike skader. Men om det er brudd på vikeplikt er saken noe helt annet, jeg tviler veldig på det da jeg ikke husker sist det var ulykke der. Bodd her i 18år.

post-233326-0-31137800-1394467156_thumb.png

Endret av R3pulsive
Lenke til kommentar

Vil helt klart ha masse bilder her, men dersom det blir bildeplikt frykter jeg at tråden dør ut. Og hvis folk får et kick av å late som om de så ditt og datten så synes jeg litt synd på det stusselige livet de har..

 

Rubenevo: Ja takk til bilder. Du kan laste dem opp via photobucket, picasa etc, men du kan også bruke "full editor" når du legger inn innlegg her og laste opp flere bilder fra mobilen. For at thumbnails av bildene skal vises i innlegget ditt trykker du på knappen ved siden av bildet du har lastet opp:"legg til i innlegg" elns.

Lenke til kommentar

Vil helt klart ha masse bilder her, men dersom det blir bildeplikt frykter jeg at tråden dør ut. Og hvis folk får et kick av å late som om de så ditt og datten så synes jeg litt synd på det stusselige livet de har..

 

Rubenevo: Ja takk til bilder. Du kan laste dem opp via photobucket, picasa etc, men du kan også bruke "full editor" når du legger inn innlegg her og laste opp flere bilder fra mobilen. For at thumbnails av bildene skal vises i innlegget ditt trykker du på knappen ved siden av bildet du har lastet opp:"legg til i innlegg" elns.

ok, da kommer bilder senere idag :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...