Gå til innhold

EM-Stadioner i Norge


Sameboe

Anbefalte innlegg

Nja, noen som kjenner igjen fortet på disse bildene..?

 

Viking stadion i 2016 for de som ikke forstod det... :)

 

 

283898.jpeg

 

283900.jpeg

 

283889.jpeg

 

fy faen og det der er Stavanger!! Oslo, Bergen og Trondheim får sikkert enda større stadioner enn det der

 

Den modellen der er dimensjonert for 35000... Bare den ene langsiden tar 13-15000, så hvis denne bygges blir det svære saker.

 

Det er klart hvilke fire byer som skal ha arenaene. Oslo - 50-55000, Trondheim - 35-40000, Bergen - 30-40000, Stavanger - Trolig rundt 35000.

 

Stavanger har god plass til å utvide sin stadion, samt kraftig oppgradert vegnett og togforbindelse i forhold til bare et par år siden. I tillegg er det norges 3. største by i praksis, med over 200000 innbyggere.

 

Bergen er selvsagt i og med at det er Norges nest største by, og samtidig en fotballinterressert plass med turisttekke.

 

Oslo får nasjonalarenaen, og der må det selvsagt spilles kamper

 

Og Trondheim har bevist at selv om det ikke er landets største byområde, så har de et voldsomt publikumspotensiale. Fyller et allerede stort lerkendal.

 

Hvorfor folk tror at Sør Arena og Bodø er kandidater, det begriper ikke jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nja, noen som kjenner igjen fortet på disse bildene..?

 

Viking stadion i 2016 for de som ikke forstod det... :)

 

 

283898.jpeg

 

283900.jpeg

 

283889.jpeg

 

fy faen og det der er Stavanger!! Oslo, Bergen og Trondheim får sikkert enda større stadioner enn det der

 

Den modellen der er dimensjonert for 35000... Bare den ene langsiden tar 13-15000, så hvis denne bygges blir det svære saker.

 

Det er klart hvilke fire byer som skal ha arenaene. Oslo - 50-55000, Trondheim - 35-40000, Bergen - 30-40000, Stavanger - Trolig rundt 35000.

 

Stavanger har god plass til å utvide sin stadion, samt kraftig oppgradert vegnett og togforbindelse i forhold til bare et par år siden. I tillegg er det norges 3. største by i praksis, med over 200000 innbyggere.

 

Bergen er selvsagt i og med at det er Norges nest største by, og samtidig en fotballinterressert plass med turisttekke.

 

Oslo får nasjonalarenaen, og der må det selvsagt spilles kamper

 

Og Trondheim har bevist at selv om det ikke er landets største byområde, så har de et voldsomt publikumspotensiale. Fyller et allerede stort lerkendal.

 

Hvorfor folk tror at Sør Arena og Bodø er kandidater, det begriper ikke jeg.

Bodø er en kandidat siden de har offentlig gjort at de ønsker det dersom det er mulig, og fordi at Nord-Norge bør tas med i en sånn søknad. I Bodø planlegges det at det skal bygges en arena til 10-15 tusen før å bygge den opp til 35 tusen før EM og så nedrigges igjen til de opprinnelige etter mesterskapet. NFF er forøvrig positiv til at Bodø melder seg på!

Lenke til kommentar
Er 35.000 blitt minste str. en stadio kan ha nå?

30.000 er minimum

 

 

Bodø er en kandidat siden de har offentlig gjort at de ønsker det dersom det er mulig, og fordi at Nord-Norge bør tas med i en sånn søknad. I Bodø planlegges det at det skal bygges en arena til 10-15 tusen før å bygge den opp til 35 tusen før EM og så nedrigges igjen til de opprinnelige etter mesterskapet. NFF er forøvrig positiv til at Bodø melder seg på!

 

Greit nok at Bodø vil være en kandidat. Men tror ikke de helt skjønner hva det innebærer å være en EM-by. Hvordan skal denne byen huse opptill 100.000 supportere? Overnatting? Jeg stiller meg ikke positivt til at Bodø skal være en av kandidatene.

Lenke til kommentar
Greit nok at Bodø vil være en kandidat. Men tror ikke de helt skjønner hva det innebærer å være en EM-by. Hvordan skal denne byen huse opptill 100.000 supportere? Overnatting? Jeg stiller meg ikke positivt til at Bodø skal være en av kandidatene.

 

Når stilte sist sør-Norge seg positivt for at noe skulle skje nord for trondheim? Blir så inn i F irritert når folk sørfra kommer med at ditten og datten, klarer andre byer det klarer vi det også!!!

Lenke til kommentar

Ikke for å være frekk, men har folk i nord økonomisk sans? Det går på plass... Her stiller Bodø seg utrolig dårlig ut. Hjelper ikke å si

 

"Klarer andre byer det klarer vi det også!!!"

Nei, jeg tror ikke dere vil klare det. Enkelt og greit. Bodø er en alt for liten by til å huse dette mesterskapet. Bodø er ikke akkurat veldig sentralt i forhold til de andre kandidatene.

Lenke til kommentar
Ikke for å være frekk, men har folk i nord økonomisk sans? Det går på plass... Her stiller Bodø seg utrolig dårlig ut. Hjelper ikke å si

 

"Klarer andre byer det klarer vi det også!!!"

Nei, jeg tror ikke dere vil klare det. Enkelt og greit. Bodø er en alt for liten by til å huse dette mesterskapet. Bodø er ikke akkurat veldig sentralt i forhold til de andre kandidatene.

Her kommer det igjen, fordi at vi i Nord ligger så langt unna så er det ikke mulig, det er en så forferdelig dårlig påstand!!!

Lenke til kommentar

Da syntes jeg Ullevaal bør være en av stadionene, slikt jeg har skjønt det skal Ullevaal uansett bygges til 31.000.

Med en stadio med 50.000+ i Groruddalen samt Lerkendal, Stavanger og/eller Bergen tror jeg blir bra. Blir nok endel tribuner som bare står under EM, hvertfall i Stavanger og Bergen.

 

mhogseth:Jeg skjønner at du vil ha EM til nord, men jeg ser rett og slett ikke hvordan det er mulig.

Leste i aftenposten at det eneste som pekte for EM til Bodø var at de ikke trengte flombelys.

Og at si at det ligger langt for langt unna er ikke en påstand, det er fakta. Ta frem et kart.

Bodø er ikke stor nok for å ta i mot tusenvis av folk til noe som er så ufattelig stort som et EM er. Det er tvil om de andre evt EM byene er store nok/har nok sengeplasser.

Lenke til kommentar
Nå har det seg faktisk sånn at Bodø ligger veldig langt nord. Er ingen dårlig påstand det. Det er fakta!!! Sjekk avstander mellom de andre kandidatene kontra Bodø.

 

"Haha, em kamp i bødo blir som å ha utfor renn i danmark."

 

Hahaha :!:

Avstandene er store mellom Trondheim og de andre byene også!!!!

Og den vitsen din, ser ikke sammenligningen i mellom utfor renn i Danmark og en fotball kamp i Bodø!

Lenke til kommentar
Han mener vel ikke selve fotballkampen. Han mener at Bodø skal arrangere et arrangement. Kortere avstand ifra Oslo - Trondheim. Enn det er ifra Trondheim - Bodø.

å dette landet skulle vært delt i 2 for hundre år siden!!!

 

INGEN TING SKAL FOLK FRA SØR UNNE OSS NORD FOR TRONDHEIM!!! ÅÅÅÅÅÅ!!!!

Lenke til kommentar

En gigant-station bør være plassert på østlandet i og med at nesten halve landets befolkning befinner seg her. En slik stadion vil også ha mer nytte for seg, pga det er vesentlig flere større arrengementer her enn i nord. Nå går det mot avklaring for Strømsgodsets stadion i Drammen. Om dagens planer er endelige er jeg usikker på, det er snakk om plass til 15,000 ~ 20,000 tilskuere. Under ett EM vil selv all hotellkapasiteten rundt oslofjorden være sprengt, hvordan skal det da være plass til så mye folk i Bodø? Jeg skjønner godt at dere vil ha slike ting, men ofte går det en grense mellom det fornuftige og ufornuftige. PS! Jeg var for OL i Tromsø.

25q3dau.jpgo87wk1.jpg

296nlo5.jpgdekzt4.jpg

 

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar
Han mener vel ikke selve fotballkampen. Han mener at Bodø skal arrangere et arrangement. Kortere avstand ifra Oslo - Trondheim. Enn det er ifra Trondheim - Bodø.

å dette landet skulle vært delt i 2 for hundre år siden!!!

 

INGEN TING SKAL FOLK FRA SØR UNNE OSS NORD FOR TRONDHEIM!!! ÅÅÅÅÅÅ!!!!

 

Nå sklir du deg vekke ifra diskusjonen på en fin måte :thumbup: Du får bli så sint du bare vil, men det er lov til å være realist også.

Lenke til kommentar
En gigant-station bør være plassert på østlandet i og med at nesten halve landets befolkning befinner seg her. En slik stadion vil også ha mer nytte for seg, pga det er vesentlig flere større arrengementer her enn i nord. Nå går det mot avklaring for Strømsgodsets stadion i Drammen. Om dagens planer er endelige er jeg usikker på, det er snakk om plass til 15,000 ~ 20,000 tilskuere.

 

25q3dau.jpgo87wk1.jpg

296nlo5.jpgdekzt4.jpg

Igjen kommer diskrimineringen av oss nordpå... bare presiserer det...

Lenke til kommentar
Igjen kommer diskrimineringen av oss nordpå... bare presiserer det...

Jeg snakker realistisk. Halve landets befolkning (ca 2,4 millioner) bor rundt Oslofjorden. En gigant-stadion vil være mer fornuftig/økonomisk forsvarlig her mht befolkningsantall. Jeg skjønner godt at dere vil ha store arrangementer også i Nord (ca 450,000 innbygere). Hotellkapasiteten på alle hotellene på østlandet vil være sprengt med ett EM, da må det bygges utallige hotell i Bodø før det skal være mulig. Etter EM så vil veldig få av disse hotellene bli igjen, altså massekonkurser innen hotellbransjen. De bygger en gigant-stadion der det vil være forsvarlig. PS! Jeg var for OL i Tromsø.

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...