Gå til innhold

EM-Stadioner i Norge


Sameboe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Beste hadde vel vært at vi brukte Ullevål som engelskmennene gjør med Wembley, bare til landskamper/cupfinaler. La Lyn og Vålerenga bygge seg egne stadioner.

 

50 000 = Ullevål

40 000 = Rosenborg

30 000 = Brann og Viking/Vålerenga

 

Men NFF kommer vel neppe til å gjøre noe sånt da.

Lenke til kommentar

Nei, det blir vel vanskelig å bygge brann stadion så stor. Tvilsomt at Norge i det hele tatt er villige til å bygge en stadion med mer en 30.000 plasser. Sannsyneligvis blir det til at Sverige tar av seg semifinalene og finalene (gull, sølv og bronse)

Endret av bruno99
Lenke til kommentar

Ja,det blir vel litt plassmangel på Brann-stadion ja,men det er jo derfor vi har ingeniører,for å finne løsninger!

 

Får virkelig ikke håpe at sverige får alle de største stadionene,det vil være et tap for norsk fotball.

Selv om ingen norske klubber kan holde et tilskuersnitt på 30-50.000 så tror jeg at tilskuertallene ville økt med noen stor-stadioner i landet!

Lenke til kommentar
Hvilke lag bør få disse stadionene, og hvor bør de ligge....

 

Søknaden for at den skal bli opptimal er:

1X50.000

1X40.000

2X30.000

 

Min vurdering:

 

50.000 = Vålerenga

40.000 = Rosenborg

30.000 = Brann og Stabæk

 

 

diskuter, og kom med egne forslag

 

Stabæk? Hvorfor ikke Stavanger?

Lenke til kommentar
Enig i det, men hvis det er sånn at vi må ha minst en arena i Norge til et evt. EM med 40 000, så mener jeg det bør være Lerkendal eller Brann stadion, men de har vel sagt at det ikke er mulig å bygge ut Brann stadion så mye ?

 

Brann stadion ligger midt i et boligområde og det er umulig å utvide den mer i totalareal der den står nå. Hvis man skal flytte den må man ganske langt ut i forstedene før man finner ledig areal - alle områdene der det ble vurdert å bygge ny stadion på for noen år siden er i dag brukt eller kjøpt opp til annet bruk.

Lenke til kommentar
enig i det der, skulle hatt en egen Landslagstadion ja :)

 

Tror aldri NFF hadde tatt seg råd til noe sånt,de hadde gått glipp av leie-inntekter jo!

Wembley har da blitt brukt til klubb-fotball også,var det ikke der wimbledon spillte før da?

 

Off topic - da tråden handler om norske arenaer:

Eneste klubblaget som har brukt Wembley til kamper er Arsenal, og det var kun en sesong i Champions League. Wembley brukes til finaler, OL, rugby og konserter. Den skulle vel også brukes til noe rally, tror jeg.

 

Gamle Wembley

Nye Wembley

Lenke til kommentar

Jaja, men det skjer ikke, en vertsnasjon må ha minst 8 stadioner med 30.000 i EM, er ikke helt sikke, men tror finale stadioner må ha mer en 40.000. Så om Norge skulle dele mesterskapet med Sverige vil det bli 4 norske stadioner med 30.000. Så synd på de vil jeg ikke si....

Endret av bruno99
Lenke til kommentar
Norge er et lite drittland når det gjelder fotball. Er ikke noe poeng å lage digre stadioner når de ikke fylles opp. Om det skal spilles EM i Norge synes jeg synd på resten av Europa.

 

Like dritt som det var for deltagernasjonene å spille i 1992-EM? Den gangen det gikk i Sverige?

Banene på den tiden var som følger:

Nya Ullevi, Göteborg - Capacity: 44,000

Råsundastadion, Solna - Capacity: 40,000

Malmö Stadion, Malmö - Capacity: 30,000

Idrottsparken, Norrköping - Capacity: 23,000

 

Ikke mye å rope hurra for! Ok, nå er EM blitt større siden den gang, men det er bare for å sette ting i perspektiv.

Det er fullt mulig å ha EM selv om man ikke er verdens største fotballnasjon. Swisstria senere i år f.eks. De har jo bygget/utvidet arenaer spesielt for dette formålet.

 

Tror EM i Norge hadde gått helt fint, det skulle jo ikke være Norge alene som holdt det heller.

Lenke til kommentar
Fordi Norge bare har to stadioner som rommer mer enn 20.000. Og det blir smått i et mesterskap.

 

Fordi Norge har pr dags dato to arenaer som rommer mer enn 20.000. Du snakker om nåtid. HVIS Norge og Sverige skal ha EM så er det først i 2016.

 

Denne kan være god lesing. Står litt om de forskjellige potensielle søkerne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...