Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Et stort venneproblem


Gjest Guest_Usikker_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Usikker_*

Vet ikke hvor ellers jeg skulle poste denne, men here it goes:

Har blitt mye mer tvilsom, deppa og grublende hele tiden. Alt dette går egentlig jævlig innpå meg, så følte for å poste dette her.

 

Altså så er det en venninnegjeng (8 stk) jeg er med i da. La oss si at X er den såkalte 'sjefen' i gjengen. Hun er den som på en måte er mest populær, samtidig som hun skal leke badgirl, herser over alle og ikke minst er utrolig sjefete og bitch. X er altså min nærmeste venn, nesten bestevenn. Men X har gjort i løpet av de 3 årene på ung. skolen har fått meg til å tvile på om hu egentlig er en venn, kanskje jeg fortjener bedre? Jeg vet ikke hvor jeg skal starte hen, men starter likevel å beskrive personen som folk tolker henne:

 

X er:

- En jente på skolen, min nærmeste venn

- Hun er den mest oppmerksomhetsgale også (hun skal på en måte alltid være midtpunktet)

- Hun skal alltid ha rett, og alltid være best (faglig på skolen og ellers)

- Hver gang hun er på fest med bare jentegjengen, så blir hun så sanseløs full at alle må passe på hun. Men hvis det er en fest med eldre folk, da blir situasjonen annerledes. Folk tror hun later som hu er full .. (hvem vet?)

- Hun kommer fra en rik familie, og hevder selv at hun ikke har det godt hjemme fordi hun krangler med moren hele tiden. Jeg synes moren er en kjempesnill dame, og jeg tror hun er bare redd for det datteren gjør, siden hun ikke har kontroll over X lengre.

- Hver eneste morning så leker hun så tøff og skal ta en røyk, og sier 2 minutter etterpå at hun skal slutte. Snuser gjør hun også. Hun skal alltid være så "gæren"

- En periode fortalte hun vennene sine at hun kuttet seg (med passer ..)

- X lover foreldrene sine hver helg (til og med når foreldrene er bortreist den helgen) at hun ikke skal drikke. Likevel drikker hun seg så sanseløs at moren har gitt opp.

- X forteller at hun røyker hasj fordi hun ikke har det godt hjemme

- X jukser på nesten alle prøver på skolen (til og med tentamen) bare fordi hun har lyst til å komme inn på den linjen/skolen hun har lyst på. Dette går utover andre, der hun utnytter andre i gruppesamarbeid osv.

- X baksnakker ofte, og legger all skylden på meg (dette skjer OFTE)

- X tror hun alltid er best. Skal alltid ha den diggeste kjæresten (når hun først får en) .. Og hvis noen andre av jentegjengen får seg en kjæreste, så baksnakker hun om hvor stygg/taper gutten er

 

Ja, det er en del, og dette er bare litt av jævligheten. Nå skal jeg fortelle hva hun har gjort mot meg:

 

- I 8. klasse møtte vi jo selvsagt nye elever. Da var det en jente i klassen som var ganske kul, og da begynte X å henge på denne jenta (la oss kalle henne Y). X og Y var bare med hverandre, og sammen så ble de bare ekle og fæle mot andre. I slutten av 8. klasse, så ble det avslørt at denne Y var egentlig en løgner (skal ikke utdype det) og at mye av det hun hadde sagt var løgn, så hun ble droppet, da kom X tilbake til vennegjengen..

- I 9. klasse så var jeg med i en årbokkomitee, og da skulle jeg skrive om X og hennes daværende kjæreste i årboken. Men det ble slutt mellom dem før jeg skulle skrive det, så jeg tullet litt og skrev at X sin gamlekjæreste var en player, eller noe i lignende, siden han var utro. (X var med på det, hun tvang meg faktisk, og kom på forslaget). Noen dager etter fikk jo han vite det, og X og hennes daværende kjæreste satt ved en benk da jeg kom til skolen (var hos tannlegen eller noe). Hun begynner å kjefte på meg og hyle ut ord som bla. "Din jævla hore! Hvorfor i helvete gjorde du det? Du VISSTE at jeg var svak for *kjærestes navn*. Du veit jævla godt at det er pause mellom oss, og jeg elsker han fortsatt (gamlekjæresten satt ved siden av). Du er en sånn drittsekk bla bla bla". Og da får hun alle vennene til *kjærestes navn* til å hate meg, men vennene i jentegjengen støtter meg, fordi de også var der da tingene i årboken ble skrevet. Og de visste jævla godt at X hylte til meg på datarommet: "Ja, send det inn! Ja, skriv det ned, gjør det! Gjør det da, kom igjen! Han fortjener det så jævlig!!!!" Men dette gikk over da jeg pratet med X. Dum som jeg var, ble hun tilgitt

- En annen episode i 9. klasse så bestemte 4 jenter i jentegjengen å danne et crew (La oss kalle crewet for Rich Babes Crew). X var bla. med på det crewet, og de lagde gensere osv. Så en dag så begynner X å snakke dritt om crewet, om at alle er så fattig (bor i rekkehus) og hun bor i et så stort villa bla bla bla. Masse dritt kommer ut av kjeften, og jeg bare later som jeg er enig. Så går hun bak ryggen min og forteller alle i jentegjengen at jeg har snakket dritt om dette såkalte crewet og dikter opp masse ting for at de skal hate meg. Og dagen etter skolen var alt rart, ingen pratet med meg og alle overså meg, men en av jentene fortalte alt at X hadde gått bak ryggen på meg og bedt alle overse meg fordi jeg var en "sviker". Dette ble gjort opp da jeg fortalte alle at det var X som hadde sagt all dritten, og alle tilgir meg (og X av en eller annen dustegrunn)

- Og nå i 10. klasse så er hun sjefete på det verste. Hun jukser som bare faen på prøver, og velger venner etter hvor populære de er. Så er hun innmari frekk mot alle sammen, men det er INGEN som tør å si ifra at de blir såret, og de er .. praktisk talt, møkk lei henne. Hun er med i klassestyret, og gjorde det sånn at vi måtte bytte plasser i klasserommet, og da gjorde hun det slik at hun satt helt bakerst og plasserte de beste vennene sine nærmest (ikke meg da) Nå avgjør dette bare med å si ifra (jeg tenkte faktisk å gå opp til læreren og si alt om den juksingen hennes) og snakke med henne. Men saken er at det er så vanskelig fordi hun skal alltid ha rett, og vinne diskusjoner. Ja, faktisk så er det grunnen til at ingen tør å si ifra. Hun er sjefete og bitchy på det verste. Og jeg er redd for at hvis jeg sier det til henne, vil hun rotte seg mot meg slik hun gjorde før.

 

Unnskyld for at dette ble langt, men måtte bare få det ut. Jeg sitter og tenker på det hele tiden, og lurer på om hun egentlig er verdt det? Mange av vennene mine sier at jeg er svak for henne, og jeg vet det så jævlig godt selv, men vet ikke hva jeg skal gjøre. Vi bor rett ved siden av hverandre, og at vi tar samme buss, trener sammen osv .. men ellers så er hun bare bitchy mot meg når vi er med fler. Når hun er med meg alene blir hun helt annerledes. Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel, i følge det du skriver så ser det ut som om du går i 10.ende klasse fortsatt..

I så fall snakker vi nye venner og omgivelser neste år på videregående.

Jeg foreslår at du enten bare slutter å henge med hun eller tar oppgjør med hun og forteller "ryke og reise" e.l.

Hun er ikke verdt det;)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Usikker_*
vel, i følge det du skriver så ser det ut som om du går i 10.ende klasse fortsatt..

I så fall snakker vi nye venner og omgivelser neste år på videregående.

Jeg foreslår at du enten bare slutter å henge med hun eller tar oppgjør med hun og forteller "ryke og reise" e.l.

Hun er ikke verdt det;)

 

Det er lettere sagt enn gjort. Hvis jeg slutter å henge med hun, så kommer hun til å lure på hva som har skjedd, og evt spørre hva som feiler meg. Og dessuten så går hun i samme klasse som meg, dvs at det blir vanskelig ettersom vi har samme venner. Hvis jeg uansett ber henne å dra til helvete, så får hun alle vennene mine til å rotte seg mot meg (det klarer hun fint, siden ingen tør å si imot)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Usikker_*
Jeg vet at man ikke skal slå kvinnfolk, men her ble jeg varm i knyttneven.

 

Anyway, hvorfor tør ingen å si imot henne? Er hun 100kg og russisk?

Ingen tør å si imot fordi da krangler hun seg til hun får rett..

Lenke til kommentar

du tenker akkurat som en typisk ungdom på ungdomsskolen.. livet går ikke under om du kommer dårlig ut med noen på ung-skolen..

Sannsynligvis får du en helt anne vennekrets neste år og utover. Stol på meg

Det værste som skjer er at du må "pine" deg gjennom 4-5 måneder, men må jo være noen andre du kan henge med i den tiden?

 

EDIT: med mindre du bor utpå landet, hvor alle går i samme klasse i 13 år...

Endret av Layn
Lenke til kommentar
Jeg vet at man ikke skal slå kvinnfolk, men her ble jeg varm i knyttneven.

 

Anyway, hvorfor tør ingen å si imot henne? Er hun 100kg og russisk?

haha :!:

 

 

nei du.. trådstarter altså.. ta å dropp henne. Kan du ikke være med de andre i vennegjengen din i stedet da? Hva er så stress med det?

 

jenter er rare o_O

Lenke til kommentar
Jeg vet at man ikke skal slå kvinnfolk, men her ble jeg varm i knyttneven.

 

Anyway, hvorfor tør ingen å si imot henne? Er hun 100kg og russisk?

 

Psykisk dominanse og resten av gjengen er en haug med sauer, eller så forteller ikke trådstarter oss alt.

 

VGS blir himmel, kommer du inn på samme skolen som tipsen, er det ikke sikkert at det blir samme linjen, uansett så vil du få nye venner og danne nye nettverk. En annen mulighet er å snakke med de andre i gjengen og forhøre deg om hva de mener, så kjefter du henne huden full neste gang hun bitcher. Har du gjort godt nok forarbeid vil du få støtten av de andre, X vil bli oralt gangbanged og innse sine feil.

 

Verden er tøff!

Lenke til kommentar

Prat med henne, selv om det kan føles litt ekkelt. På den måten gir du henne sjansen til å forbedre oppførselen sin mot deg når det er flere tilstede.

Virker på historien din som om hun kun oppfører seg sånn mot deg ("bytter side", sier du har sagt sånn og sånn osv.)?

 

Hvis hun da ikke endrer seg, ville jeg kuttet kontakten gradvis. Vis at du ikke er avhengig av henne! Slike jenter er ofte avhengig av å føle at andre trenger dem, trenger dem for å ha det gøy, trenger dem for å fortelle sladder/hemmeligheter/prate, trenger dem for å holde statusen sin..

Det kan nok oppleves litt bakvendt for mange å snu ryggen til de "populære", men jeg tviler sterkt på at du vil angre senere. Du har ingen bruk for "venner" som bare bryr seg om hva alle andre tenker om dem (og spesielt dem som velger 100% gutter foran venner!!).

Lenke til kommentar

Tragisk tilfelle, i must say. Hahaha ungdomsskulen ja, de gylne år. Huskar fleire tilfelle av den typen du beskriv som X, dei skulle ha hatt ein støvel i ræva for kvar gong dei begynte med prebupertal mind-fucking. Kan du ikkje berre gå inn for å prate med denne jenta da, og legge alle korta på bordet?

 

Forresten, den historien der er jo glimrande som script til pilot-episoden for min nye TV-serie "Golden Years".

Lenke til kommentar

Eeeeehh, du refererer til denne frøken X som om hun skulle være en venn, du kaller henne faktisk nesten bestevenn; sist gang jeg sjekket gjør ikke venner slik mot hverandre. Finn deg noen som har litt i toppen du. Hvis du er så dårlig til å diskutere at du alltid taper en diskusjon med henne, skriv et brev da vel hvor du får ut alle tankene dine, hvis du virkelig vil ha henne som venn... Men du vil vel strengt tatt ikke ha et juksende, baksnakkende, bitchy dophue som venn vil du vel????

Lenke til kommentar

Hev deg over henne, alle de andre er nok enige. Viss du tørr å si tilbake til henne at viss hun ikke slutter å baksnakke og være bitchy mot deg så vil du ikke være venn med henne vil nok de fleste synes du er tøff som tørr å si ifra. Bare drit så jævelig hardt i henne. Hun bare drar deg ned og får deg til å følge henne som en tøffel.

 

en ting du skal lære deg er å ALDRI være tøffel. En tøffel er en person blir tråkka på og bare følger etter uten å si noe imot. ALDRI bli en tøffel.

 

Jeg var ikke så veldig inn i jente gjengen på ungdomskolen. Men vi hadde faktisk en slik X på ungdomskolen :p

Lenke til kommentar

Hvis jeg skal dømme fra din historie, ville jeg ikke akkurat si at hun virker som noen god venn. Heller tvert imot. Venner sviker og baksnakker ikke hverandre. Det burde ikke være noe mål i seg selv å være "venn" med de populære i klassen. Joda, det høres totalt merkelig ut dette her, men det er sant. Denne "klikken" varer bare gjennom ungdomskolen, før den dør ut når folk drar hver sine veier. Det kommer rett og slett ikke neo godt ut av å være i slike "popis"-gjenger. Du sier jo det ganske greit selv, hvordan lederen i denne gjengen bitcher, sviker og baksnakker deg/folk.

 

Det er ikke så mange måneder igjen til du er ferdig med ungdomskolen, så du kan like så godt bare holde ut. Men skulle jeg gitt deg et råd, måtte det være å dumpe denne "bestevenninen" din. Jeg var så heldig å finne ekte venner på barne- og ungdomskolen. Vennegjeng der vennskap og samhold sto i sentrum, ikke sladder, baksnakking og svik. Det er cluet skjønner du. Man må finne venner som står ved din side selv når ting blir tøfft. Venner som løper vekk fra deg så snart ting blir vanskelig er ikke gode venner.

 

På videregående forandrer ting seg ganske drastisk. Man har ikke lenger disse "populære" gjengene. Alle blir straks noe hyggeligere, og man har et generelt sett bedre skole- og klassemiljø. Dessuten får man en glimrende mulighet til å opparbeide seg et nytt vennenettverk.

Lenke til kommentar

Jenter er nok av de ondeste vesene finnes. Du er nødt til å stå opp for deg selv, og ikke la deg pille på nesa. Så skal du ikke bli så overrasket viss noen av de andre jentene henger seg på deg! So what om det bare er noen mnd igjen av skolen, jeg hadde heller vært uten "venner" enn å henge med så ubrukelige mennesker.

Lenke til kommentar

NB: OPPFORDRER PÅ DET STERKESTE TIL Å ALDRI TY TIL VOLD!!! ALDRI!!

*storymode*

Trådstarter gikk fort mot X, nesten sprinta bort før en hånd føk gjennom luften og lagde et voldsomt klask. X dundra ned i bakken så alle rundt så bort. Med et krafttak tok trådstarter tak i X's hår og holdt henne fast. Ingenting skulle hindre dette i å skje. Trådstarter trakk fram en pistol og retta den mot X's nakke. "Dette er for verdensfreden!!"

 

*BANG*

 

Stillheten ble liggende over plassen som et teppe. De eneste lydene som kom var fra X som gispa etter luft. Luft som aldri møtte lungene. For trådstarter hadde truffet "et perfekt nakkeskudd". Penetrert og pungtert luftrøret så det eneste som kom ned det luft trengende røret var blod og gørr.

*storymode off*

 

Oppfordrer igjen til å aldri ty til vold. Men følte det forklarte min mening på en litt deilig måte.

 

Nakkeskudd. That's right. Jeg har de siste ukene delt ut nakkeskudd til de jeg mener fortjener det og det gjør sannelig X. Ikke bare X eller kun X som person. Men selve X personligheten fortjener nakkeskudd! Et bang så ligge der døende. Og til slutt er alle X'er borte fra verden. Da hadde alle vært fornøyde, jenter kunne for alvor sagt at hadde de styrt verden så hadde alt vært bedre og vi hadde blitt kvitt 60% av mobbing og det som følger med.

 

Det er helt klart at X ikke er din venn. Si til venninnegjengen eller de som er pålitelige i alle fall at du har tenkt til å henge mindre med hu. Du prøver ikke å overtale de andre til det, men sier at X mest sannsynlig kommer til å slenge dritt så hvis hu gjør det så er det ikke sant. Prøv å finne ei god venninne. Start på en annen skole enn X. Og om 20 år gir du råd til barna dine om hvordan de blir kvitt X'er. (med mindre noen kommer med det nakkeskuddet :whistle: )

 

Med det sagt så oppfordrer jeg IGJEN til å ikke ty til vold. Bare verbale utslenginger av nakkeskudd :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...