Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En annen ting man må tenke på er hva Kari Nordmann (eller Johnny) bruker nettet til..

 

Ta min mor f.x;

- Sjekker jobbmailen

- Nettbank

 

Det er grovt sett det nettet blir brukt til, og webmailprogrammet som Fylkeskommunen bruker, støtter ikke annet enn IE5+, mener jeg det var.

Nettbanken er jeg ikke sikker på, men jeg mener å ha lest noe om at noen nettbanker ikke funker i FF?

 

Klart dette er latterlig fra firmaene, men det bryr "Johnny" seg svært lite om, de vil ha noe som fungerer..

(Nei, min mor er ikke transvestitt)

Lenke til kommentar
En annen ting man må tenke på er hva Kari Nordmann (eller Johnny) bruker nettet til..

 

Ta min mor f.x;

- Sjekker jobbmailen

- Nettbank

 

Det er grovt sett det nettet blir brukt til, og webmailprogrammet som Fylkeskommunen bruker, støtter ikke annet enn IE5+, mener jeg det var.

Nettbanken er jeg ikke sikker på, men jeg mener å ha lest noe om at noen nettbanker ikke funker i FF?

 

Klart dette er latterlig fra firmaene, men det bryr "Johnny" seg svært lite om, de vil ha noe som fungerer..

(Nei, min mor er ikke transvestitt)

Det er dette vi har Openpage.ini til i Opera :w00t:

 

EDIT: Sikkert mulig å mekke noe lignende til FireFox og Mozilla

Endret av PT
Lenke til kommentar

Netscape er ikke basert på mozilla sin motor. Begge er utviklet fra Gecko-motoren, men mozilla tok faktisk utgangspunt i noe Netscape hadde laget. Da vet dere det.

 

Nettbanker er ofte bygget på java, og da er det javaversjon som avgjør. Ofte var disse tilpasset IE sin eldgamle java-versjon og det var da kompabilitetsproblemer med FF sin nyere versjon. Dette er drastisk bedret idag, da det gjerne er jsp som benyttes, nettopp for å sørge for browserkompabilitet samt enklere design. I alle fall er det ikke noe problem med skandiabanken, DNB NOR (som var et problem) eller Sparebank1 idag

Lenke til kommentar
Det er dette vi har Openpage.ini til i Opera :w00t:

 

EDIT: Sikkert mulig å mekke noe lignende til FireFox og Mozilla

Du mener IE View?

 

 

  Netscape er ikke basert på mozilla sin motor. Begge er utviklet fra Gecko-motoren, men mozilla tok faktisk utgangspunt i noe Netscape hadde laget. Da vet dere det.

 

Jupp. Vet det, men det er Mozilla som virkelig har gjort noe med den, og i det siste har Netscape falt litt i bakleksen.

Lenke til kommentar
var en link som ble lagt ut her en gang, hvor du kune skrive inn et ord, så fannt den så mange synonymer til det ordet som den kunne. Noen som vet hvor den sia er?

 

 

litt vanskelig forklart kanskje, men det er for sent for meg nå :p

urbandictiornay - Mulig at du tenker på denne?

 

The world is roughly split into two groups: those who adore CSS and those who someday will.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...