Gå til innhold

Du bestemmer Gullstikka-vinnere


Anbefalte innlegg

Hvordan kan det ha seg at Elite Beat Agents er ute av håndholdt kategorien, men ligger under åpen klasse?

 

Det finnes bedre håndholdte spill enn Elite Beat Agents, men innen kategorien Åpen Klasse er Elite Beat Agents et av de beste.

 

Hva innebfatter kategorien "åpen klasse". Hvilke typer spill er det som havner i den kategorien?

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor i faen står ikke halo 3 under konsollspill, og hvorfor står heavenly Sword under norskspråkelig?

Kanskje fordi han som gav Halo3 4 i terningkast er i juryen? :)

Og som enkelte Halo-fanboys skulle drepe!

 

http://www.gullstikka.no/juryen.php

 

Og til dere som lurer – Ja, jeg er fortsatt i live

 

Haha, drepe faktisk. Begynner å demre for meg hvorfor ingen tør å gi spillet annet en gode karakterer ;). Personlig synes jeg det er greit Halo3 ikke er med i kåringen, en ny middelmådighet i en rekke av middelmådige spill. Dog virker det desverre som noen av kategoriene ikke har hatt så mange bra spill i år, når man ser hva som er med som nominerte.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvordan kan det ha seg at Elite Beat Agents er ute av håndholdt kategorien, men ligger under åpen klasse?

 

Det finnes bedre håndholdte spill enn Elite Beat Agents, men innen kategorien Åpen Klasse er Elite Beat Agents et av de beste.

 

Hva innebfatter kategorien "åpen klasse". Hvilke typer spill er det som havner i den kategorien?

 

AtW

 

Kategorien er primært for spill som faller utenfor de andre kategoriene, som puzzle, rytmespill, og spill som tenker litt utenfor tradisjonelle sjangre.

Lenke til kommentar
Hvordan kan det ha seg at Elite Beat Agents er ute av håndholdt kategorien, men ligger under åpen klasse?

 

Det finnes bedre håndholdte spill enn Elite Beat Agents, men innen kategorien Åpen Klasse er Elite Beat Agents et av de beste.

 

Hva innebfatter kategorien "åpen klasse". Hvilke typer spill er det som havner i den kategorien?

 

AtW

 

Kategorien er primært for spill som faller utenfor de andre kategoriene, som puzzle, rytmespill, og spill som tenker litt utenfor tradisjonelle sjangre.

 

OK, takk for oppklaringen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Er lite imponert over valgene. Skulle tro de som har valgt ut kandidatene er like noobs som meg. Eller ikke, for til og med jeg hadde nominert The Witcher og Mass Effect.

Stemmer dog på Super Mario Galaxy der det er et valg. Beste spillet i fjor, i mine øyne. Synes det er litt merkelig å la folket bestemme, for tenk på alle de som ikke det minste peiling på spill? Men alikevel så er det jo bra med litt demokrati.

Lenke til kommentar
Er lite imponert over valgene. Skulle tro de som har valgt ut kandidatene er like noobs som meg. Eller ikke, for til og med jeg hadde nominert The Witcher og Mass Effect.

Stemmer dog på Super Mario Galaxy der det er et valg. Beste spillet i fjor, i mine øyne. Synes det er litt merkelig å la folket bestemme, for tenk på alle de som ikke det minste peiling på spill? Men alikevel så er det jo bra med litt demokrati.

 

Fagjuryen og stemmene fra folket blir slått sammen, og teller 50% hver.

Lenke til kommentar
Går vel mye etter salgs tall tenker jeg meg, ikke at jeg vet noe om det men litt vill gjetting

 

 

Om det er riktig er hele Gullstikka bare svada. Tallene som foreligger fra NSM er ikke korrekte. Men jeg velger å tro at at grunnlaget ikke ligger der.

 

De mest solgte spillene på hver plattform ble automatisk nominert og plassert i kategorier av fagjuryen. De resterende spilene er nominert av fagjuryen. NSM-tallene utgjør grunnlaget for de mest solgte spillene, det finnes ingen bedre pekepinn for salg av spill i Norge.

Lenke til kommentar
Gullstikka burde heller gis til utviklere, ikke norske importører. Blir bare tull dette her.

 

Det jobbes for å få til dette. Positive og konstruktive innlegg som ditt her bidrar helt sikkert til at internasjonale utviklere har lyst til å komme til Norge og møte slike vennligsinnede gamere.

 

Det var sarkasme.

 

Men ja, det jobbes med å få utviklerne til å motta priser, men det sier seg selv at det er utfordrende å få Shigeru Miyamoto til å ta seg tre dager fri for å reise til Norge å motta en pris.

Lenke til kommentar
Går vel mye etter salgs tall tenker jeg meg, ikke at jeg vet noe om det men litt vill gjetting

 

 

Om det er riktig er hele Gullstikka bare svada. Tallene som foreligger fra NSM er ikke korrekte. Men jeg velger å tro at at grunnlaget ikke ligger der.

 

De mest solgte spillene på hver plattform ble automatisk nominert og plassert i kategorier av fagjuryen. De resterende spilene er nominert av fagjuryen. NSM-tallene utgjør grunnlaget for de mest solgte spillene, det finnes ingen bedre pekepinn for salg av spill i Norge.

 

Pekepinn kan jeg godta.

Lenke til kommentar

The Witcher er et ekstremt bra spill. Beste rollespillet jeg spillte i fjor. Riktig nok har jeg 4 GB minne, så jeg var kanskje ikke like plaget av lang laste-tid som enkelte andre var.

 

Problemet med å la folke spille, er at folket ikke har prøvd så mange spill. Hvis man ikke har prøvd PES, vil kanskje mange si at FIFA var det beste sportspillet.

 

Med andre ord, er det ikke en hvis sjangse for at spillene som solgte best i fjor, også er de som vil få flest stemmer?

Lenke til kommentar

Selvom The Witcher ikke er blandt de nominerte for årets rollespill syns jeg allikevel det er verdt å stemme.. Bioshock fortjener i alle fall min. Eller Call of Duty for den saks skyld.

Bedre single player er det lenge siden jeg har sett :)(men må si meg enig i at The Witcher er noe av det bedre rollespillet på lenge. Litt mer interaktivt enn andre "vanlige" rollespill)

Lenke til kommentar
Problemet med å la folke spille, er at folket ikke har prøvd så mange spill. Hvis man ikke har prøvd PES, vil kanskje mange si at FIFA var det beste sportspillet.

 

Med andre ord, er det ikke en hvis sjangse for at spillene som solgte best i fjor, også er de som vil få flest stemmer?

 

I teorien, ja. Men i praksis så surfer ikke de som kjøper spill som FIFA og Singstar på spillnettsteder, og de gidder heller ikke engasjere seg i avstemninger. I fjor slo Zelda: Twilight Princess spill som hadde solgt fire og fem ganger mer spill enn Zelda.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...