Gå til innhold

Du bestemmer Gullstikka-vinnere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dårlig liste vil jeg tørre å påstå. Manglet et par spill som for eksempel the Withcer, Mass Effect,og et par andre som jeg ikke kommer på i farta. Hvorfor har de med Half-Life 2: the Orange box med på listen over åretes spill? Orange box er jo en sammlepakke med spillene HF2+E1 og E2, Team fortress 2 og Portal. Hvorfor klarer de ikke å nominere et av spillene istedenfor å ta en hel sammelepakke med spill :wallbash:

 

Fordi kåringen arrangeres av Norsk Spill- og Multimediaforening og skal kåre det beste spillet som ble lansert for salg i Norge i 2007. Derfor er The Orange Box med, og ikke enkeltspillene, da disse kun har vært solgt over Steam.

 

Det er jo berre tull. PES2008 er f.eks. mykje bedre enn PES6. Akkurat som FIFA08 sannsynligvis er det beste FIFA-spillet så er PES2008 det beste PES-spillet. Og dersom man leser diverse forum på denne nettsiden, så virker det som et fleirtal meinar at PES er et bedre spill enn FIFA, og då virkar det litt rart å kun nominere det dårligaste fotballspillet bare fordi det er det beste i serien så langt

 

Forumbrukerne her elsker jo å bruke Gamerankings som den store fasiten for spillkvalitet, et kjapt søk der viser:

 

FIFA 08 PS3: 81,8%

FIFA 08 360: 82,3%

 

Pro Evolution Soccer 2008 PS3: 72,5%

Pro Evolution Soccer 2008 360: 76,7%

 

Min personlige mening er at PES08 i år er tilnærmet uspillbart om man er vant til de forrige versjonene. FIFA er i år moro å spille, for første gang på lenge.

 

God dag mann, økseskaft...

 

- - -

 

Var det ikke slik at produsenter/utgivere måtte betale for å være med i denne trekkningen? Husker det var noe bråk om det for endel år siden.

 

Ingen må betale for å nominere spill, juryen kan fritt nominere det de vil med forutsetning at spillet har vært gitt ut for salg i Norge i 2007.

 

 

C&C 3 for årets strategi!!!!

Mener at Sims 2 ekspansjonene kunne vært på åpen klasse.

 

La merke til at noen ekspansjoner er nominerte. De kunne vell ha stått i egen klasse?

 

Det er ikke nok ekspansjoner til å forsvare en egen kategori.

Lenke til kommentar
Ingen her som husker hvor elendig dette programmet var ifjor? Herregud, ble nesten flau av å se på det. :p

Håper for guds skyld det ihvertfal er litt bedre i år.

 

Du kan jo alltids vurdere å droppe å se på hvis du synes det var så grusomt.

 

Jeg sitter jo ikke her og sutrer over at f. eks Hotel Cæsar er en drittserie. Jeg bare dropper å se på...

Lenke til kommentar
Alltid de samme gamle spillene som vinner alt. Skal folk få ett mer "riktig" inntrykk av hva som er virkelig gode spill så burde det BARE ha vært folk fra spilljournalistbransjen. Ikke de som lærer om spill fra Vg lista.

 

Enig. At dem ikke har inkludert Halo 3 under "beste konsoll-spill" får så være, men at ikke Mass Effect er der, er en jo en klar indikasjon på at dem ikke er helt riktig nagla. Viser at dem ikke er bedre enn alle fjortisa som baserer sine spillkjøp utelukkende på VG-lista. :thumbdown:

Når jeg tenker meg om, så er det noe ugler i mosen når de to mestselgende spillene på 360 ikke er inkludert under "Konsoll", selv om hvertfall det ene av de to er knakende godt. Hadde ikke blitt overrasket om det viser seg at de har mottatt en anonym brun papir-pose under bordet fra Nordisk Film :ph34r:

Lenke til kommentar
Enig. At dem ikke har inkludert Halo 3 under "beste konsoll-spill" får så være, men at ikke Mass Effect er der, er en jo en klar indikasjon på at dem ikke er helt riktig nagla. Viser at dem ikke er bedre enn alle fjortisa som baserer sine spillkjøp utelukkende på VG-lista. :thumbdown:

Når jeg tenker meg om, så er det noe ugler i mosen når de to mestselgende spillene på 360 ikke er inkludert under "Konsoll", selv om hvertfall det ene av de to er knakende godt. Hadde ikke blitt overrasket om det viser seg at de har mottatt en anonym brun papir-pose under bordet fra Nordisk Film :ph34r:

 

Du tar feil når du påstår at Mass Effect er et av de to mestselgende spillene til Xbox 360. Det er faktisk hele 14 Xbox 360-spill som solgte mer enn Mass Effect i fjor: Årsliste 2007

. Uansett så er Mass Effect i mine øyne ikke i nærheten av årets konsollspill, et altfor tungvint interface, halvdårlig kampsystem og repeterende gameplay ødelegger mye av spillopplevelsen for meg. Misforstå meg rett, det er et bra spill, men langt fra årets konsollspill.

 

Vi har nok ikke mottatt noen anonym brun papirpose fra Nordisk Film. Seks av spillene som er nominert til årets konsollspill er til Xbox 360 (to er eksklusive), fem av de er til PS3 (kun ett eksklusivt).

Lenke til kommentar
Enig. At dem ikke har inkludert Halo 3 under "beste konsoll-spill" får så være, men at ikke Mass Effect er der, er en jo en klar indikasjon på at dem ikke er helt riktig nagla. Viser at dem ikke er bedre enn alle fjortisa som baserer sine spillkjøp utelukkende på VG-lista. :thumbdown:

Når jeg tenker meg om, så er det noe ugler i mosen når de to mestselgende spillene på 360 ikke er inkludert under "Konsoll", selv om hvertfall det ene av de to er knakende godt. Hadde ikke blitt overrasket om det viser seg at de har mottatt en anonym brun papir-pose under bordet fra Nordisk Film :ph34r:

 

Du tar feil når du påstår at Mass Effect er et av de to mestselgende spillene til Xbox 360. Det er faktisk hele 14 Xbox 360-spill som solgte mer enn Mass Effect i fjor: Årsliste 2007

. Uansett så er Mass Effect i mine øyne ikke i nærheten av årets konsollspill, et altfor tungvint interface, halvdårlig kampsystem og repeterende gameplay ødelegger mye av spillopplevelsen for meg. Misforstå meg rett, det er et bra spill, men langt fra årets konsollspill.

 

Vi har nok ikke mottatt noen anonym brun papirpose fra Nordisk Film. Seks av spillene som er nominert til årets konsollspill er til Xbox 360 (to er eksklusive), fem av de er til PS3 (kun ett eksklusivt).

 

 

Han tenkte nok kanskje litt mer internasjonalt :)

Dessuten tar jeg alltid slike lister med en klype salt,

er nok ikke alle butikker som er med på listen engang

Lenke til kommentar
Eg må bare spørre: Åssen er ikke Unreal Tournament 3 nominert til årets multiplayer?

Unreal Tournament er jo selve definisjonen på multiplayer...

 

Det han sa. Av alle spel frå 2007 så er dette det einaste eg framleis kjem til å spele om to år. Rett nok, det var eit par tekniske problem med det, men gameplay-messig er det ekstremt solid.

Endret av sjukheit
Lenke til kommentar

Synes dette er litt vanskelig. Hvordan skal man si hva som er det beste spillet? Det kommer litt an på hva man har lyst til å gjøre. Det blir selvfølgelig enklere når man deler det inn i kategorier, men det er vanskelig nok selv med det.

Ta f.eks FPS. Av enspiller spill har man f.eks Portal, Bioshock og HL2: Episode 2. Tre ekstremt bra spill, også to veldig forskjellige spill. For meg blir det helt umulig å si hvilket av disse jeg liker best, det kommer liksom litt an på dagsformen.

 

Verre blir det når man skal si hva som totalt ble det beste spillet uansett kategori. Super Mario Galaxy, Portal, Bioshock, Team Fortress 2, HL2: Episode 2, C&C 3, Rock Band, WoW TBC, etc etc. For meg blir det umulig å sammenligne disse spillene. Det eneste jeg kan si er at jeg likte alle veldig bra, og at det er spill jeg anbefaler.

 

Men hvis jeg måtte plukke ut en favoritt, måtte det nesten bli Peggle!

Lenke til kommentar

Håper S.T.A.L.K.E.R får mer cred enn det har gjort andre steder hittil, det er rett og slett et knallspill som jeg virkelig koste meg med, faktisk mer enn The Orange Box. Får satse på at de har fått nok respons til å lage en oppfølger.

Lenke til kommentar
Her satt jeg ivrig og bestemt på å gi The Witcher min stemme for årets rollespill, men så legger jeg merke til at det glimrer med sitt fravær. Etter at gapet lukket seg, satt jeg igjen med følgende spørsmål: WTF?

 

helt enig med deg, så det blir til at jeg ikke stemmer i det hele tatt. de kan ikke ha fulgt helt med i timen... i hvert fall når man ser på hvor mange topplister det er på rundt på nettet.. De har med Hellgate:London under rollespill? merkelig prioritering..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...