Gå til innhold

Du bestemmer Gullstikka-vinnere


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Pqy3rC
Men blandt de kommersielle er det latterlig at ikke Race 07 er med også.

Det er vel ikke arcade nok...? :p

 

Er vel ikke det, her må nok ting tilfredstille konsollfolket... :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enig. At dem ikke har inkludert Halo 3 under "beste konsoll-spill" får så være, men at ikke Mass Effect er der, er en jo en klar indikasjon på at dem ikke er helt riktig nagla. Viser at dem ikke er bedre enn alle fjortisa som baserer sine spillkjøp utelukkende på VG-lista. :thumbdown:

Når jeg tenker meg om, så er det noe ugler i mosen når de to mestselgende spillene på 360 ikke er inkludert under "Konsoll", selv om hvertfall det ene av de to er knakende godt. Hadde ikke blitt overrasket om det viser seg at de har mottatt en anonym brun papir-pose under bordet fra Nordisk Film :ph34r:

 

Du tar feil når du påstår at Mass Effect er et av de to mestselgende spillene til Xbox 360. Det er faktisk hele 14 Xbox 360-spill som solgte mer enn Mass Effect i fjor: Årsliste 2007

. Uansett så er Mass Effect i mine øyne ikke i nærheten av årets konsollspill, et altfor tungvint interface, halvdårlig kampsystem og repeterende gameplay ødelegger mye av spillopplevelsen for meg. Misforstå meg rett, det er et bra spill, men langt fra årets konsollspill.

 

 

 

Da har du missforstått poenget med spillet;Den fantastiske historien du opplever hovedsaklig gjennom dine egne valg av replikker, gjør spillet til noe som føles virkelignært og troverdig. Det er det eneste RPGet som virkelig har fått meg til å føle at jeg er en del av spillet og historien. Jeg hadde faktisk så store problemer med et av valgene på slutten av spillet, at jeg brukte to minutter å bestemme meg, og angret etterpå. Men bare spill COD4 du, så får du "kampsystemet" ditt.

 

Ps: kronen på gullstikk-kaka er jo Crackdow som årets konsollspill. Parodi

Lenke til kommentar
Da har du missforstått poenget med spillet;Den fantastiske historien du opplever hovedsaklig gjennom dine egne valg av replikker, gjør spillet til noe som føles virkelignært og troverdig. Det er det eneste RPGet som virkelig har fått meg til å føle at jeg er en del av spillet og historien. Jeg hadde faktisk så store problemer med et av valgene på slutten av spillet, at jeg brukte to minutter å bestemme meg, og angret etterpå. Men bare spill COD4 du, så får du "kampsystemet" ditt.

 

Ps: kronen på gullstikk-kaka er jo Crackdow som årets konsollspill. Parodi

 

Det finnes ikke ett overordnet poeng med hvert spill, spillopplevelsen er individuell. I mine øyne er Mass Effect en av fjorårets beste rollespillopplevelser, men spillet er på ingen måte perfekt. Dialogtreet er ikke så imponerende som det virker først, noen ganger svarer karakterene du snakker med akkurat det samme uansett hva du velger, noe som fikk meg til å føle at veldig mye av dialogvalgene var meningsløse. Menysystemet er også et av de mest brukeruvennlige jeg har vært borti, bare prosessen med å redusere foreldet ammunisjon og utstyr til Omni-Gel er så tungvint og langtekkelig at det ødela mye av flyten i spillet for min del.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Da har du missforstått poenget med spillet;Den fantastiske historien du opplever hovedsaklig gjennom dine egne valg av replikker, gjør spillet til noe som føles virkelignært og troverdig. Det er det eneste RPGet som virkelig har fått meg til å føle at jeg er en del av spillet og historien. Jeg hadde faktisk så store problemer med et av valgene på slutten av spillet, at jeg brukte to minutter å bestemme meg, og angret etterpå. Men bare spill COD4 du, så får du "kampsystemet" ditt.

 

Ps: kronen på gullstikk-kaka er jo Crackdow som årets konsollspill. Parodi

 

Det finnes ikke ett overordnet poeng med hvert spill, spillopplevelsen er individuell. I mine øyne er Mass Effect en av fjorårets beste rollespillopplevelser, men spillet er på ingen måte perfekt. Dialogtreet er ikke så imponerende som det virker først, noen ganger svarer karakterene du snakker med akkurat det samme uansett hva du velger, noe som fikk meg til å føle at veldig mye av dialogvalgene var meningsløse. Menysystemet er også et av de mest brukeruvennlige jeg har vært borti, bare prosessen med å redusere foreldet ammunisjon og utstyr til Omni-Gel er så tungvint og langtekkelig at det ødela mye av flyten i spillet for min del.

 

Jo, jeg skal vere enig i at noen momenter av spillet er tungvindt. Trading osv er jo helt meningsløst. Omnigelgreiene også. Men dette er aspekter av spillet som jeg etterhvert bare gav opp/kuttet ut. Det gjør at "rollespillopplevelsen" blir litt svekket. Men at spillet får litt mindre rollespillelementer betyr ikke at det fremdeles er en glimrende spillopplevelse som er satt i en litt spesiell rollespillsjanger(viss du skjønner).

 

Man kan sammenligne det med Oblivion. Hvor MYE av rollespillopplevelsen blir ødelagt av levelscalinga. Men jeg synes fremdeles det er en super spillopplevelse, bare at det blir mer en adventuresjanger en RPG for meg.

 

Jeg kan faktisk si ganske mye negativt om spillet sånn sett.

 

*Trading er null poeng i

*Våpen og oppdateringer er rotete

*framreteproblemer

*man kan ikke fortsette med sidequest etter man har fullført mainstory

 

Men aldri før har jeg kunne legge så åpenbare feil/mangler til side, og bare nyte spillet for det det er.

Endret av Gotham
Lenke til kommentar

Crysis står for meg som året største wow, kommer aldri til å glemme første gang jeg prøvdet spillet og plasserte meg inne i et skur, så kom en granat inn som endte med at alt av av inventar samt tak og vegger fløy vegg i mellom. Spill figuren ble da ståendet i vrak restene til han døde pga personen bak tastenen ikke klarte å spille mer men bare satt og måpte av ren fryd(spillet ble totalt kalkun fra man gikk inn i tunellen men. Spiller det bare fra starten igjen, da den enorme friheten gjør det helt forkjellig hver bidige gang).

 

Videre stusser jeg på at ikke mass efect ikke ligger under rollespiill (om jeg ikke har sett feil) etter alt jeg har lest, gleder meg stort til det kommer på pc(Oblivion som nevnt over hatet jeg dog, samlet støv etter to runder, lvl scaling samt et håpløst kjedlig mainquest er hoved grunnene, ufattlig mange negative små ting i kjølevannet av dette).

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...