Gå til innhold

Ny lettvekter fra Lenovo


Anbefalte innlegg

Mac`book Air er kun for den metrofile mannen som tar spa og pedikyr på neglene sine, den er laget for å skaffe deg mest mulig mus der du sitter på en urban kafe og drikker kaffe latten din.. Dessuten tror de fleste at du er smartere enn du egentlig er der du sitter med en og det inkludert deg selv :p

 

Thinkpaden er for ekte MENN, ingen tull her i gården. Robust som juling, dønn kjedelig design der funksjonaliteten er det eneste som er tatt hensyn til. Gode spesifikasjoner og enormt mye bedre utvidelses og oppgraderingsmuligheter enn den Air saken.. :thumbup:

 

Jeg vet hva jeg ville gått for, men så er jeg da også en mann blant andre menn!

 

Dette innlegget ble det litt for fristende å svare på ... Mener du virkelig at alle som måtte føle et behov for en Air må være dumme, selvdiggende, wannabe-homofile femidotter?

 

Jeg vil tro hovedsegmentet til X300 er triste IT-folk og forretningsmenn med tysk bil og egen parkeringsplass i garasje i Oslo sentrum. Skulle man generalisere slik som du gjør i din karakteristikk av Air-brukere, kunne man si at X300 er for ekte mannfolk med hår på pungen og sopp i rumpa, som drikker seg fulle på hjemmebrent, kjører Dodge pickup og knuller horer bak ryggen på kona hver fredag. Tipper den karakteristikken vil stemme omtrent like bra som din.

 

Selv har jeg en X60s, og denne nye modellen ser lovende ut. Får håpe de har fikset problemer med keyboard flex o.l. fra X60 og x61.

 

Tror ikke Arctic OC er en slik nedandertaler som det du får inntrykk av. Slik jeg tolker det ser du en liten personlig mening der, men den er pyntet med en tykt lag overdrivelsesglasur. Et fantastisk bra innlegg som sikkert var skrevet for å få nettopp slike fisker på kroken :p Er forøvrig helt enig, Lenovo for menn, Mac "Lett og luftig" for de som liker menn...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ellers så kan jeg nevne at Lenovo har kommet med en ny serie bærbare kalt Ideapad. De er mer forbrukerrettede og billigere enn Thinkpadene. Forhåpentligvis beholder de mye av kvaliteten til Thinkpadene.

 

Har sett disse. Den kommende 13-tommeren ser konge ut, men de har en stor mangel: Klitten er vekk. TrackPoint er det vel det heter på ordentlig. Jeg kjøper ikke laptop uten slik.

Lenke til kommentar
+13,3" led skjerm

+höy opplösning

+ssd

 

- blir feil med 65nm cpu når 45nm versionen antagelig öker batterilevetiden betydelig

Nå står det i artikkelen at batteritiden med bare 3 celler skal være imponerende 4 timer så jeg ser ikke helt problemet. Dessuten er det nok bare et spørsmål om tid før den blir tilgjengelig med 45nm-prosessorer også.

Lenke til kommentar

Men denne er det ingen som slakter?

Det er noe spesielt med macer, og det er at de blir slakta av alle på forumet som aldri har rørt en av de.

Hvorfor er det ingen som klager på at batteriet holder mindre hvis alle mulige trådløse tilkoblingsmuligheter er slått på? Og hvorfor planlegger ingen fakkeltog fordi den ikke bruker 45nm prosessorer?

Lenke til kommentar
Men denne er det ingen som slakter?

Det er noe spesielt med macer, og det er at de blir slakta av alle på forumet som aldri har rørt en av de.

Hvorfor er det ingen som klager på at batteriet holder mindre hvis alle mulige trådløse tilkoblingsmuligheter er slått på? Og hvorfor planlegger ingen fakkeltog fordi den ikke bruker 45nm prosessorer?

fordi denne med sine tilkoblingsmuligheter faktisk går an å bruke til andre ting enn å surfe hos den lokale barristaen...

Lenke til kommentar
Ellers så kan jeg nevne at Lenovo har kommet med en ny serie bærbare kalt Ideapad. De er mer forbrukerrettede og billigere enn Thinkpadene. Forhåpentligvis beholder de mye av kvaliteten til Thinkpadene.

 

Har sett disse. Den kommende 13-tommeren ser konge ut, men de har en stor mangel: Klitten er vekk. TrackPoint er det vel det heter på ordentlig. Jeg kjøper ikke laptop uten slik.

 

Har selv hatt Thinkpads som mine siste maskiner og kommer heller ikke til å kjøpe en maskin som ikke har joystick/trackpoint/klitt eller hva man skal kalle det. For noen år tilbake krevde det noen timer tilvenning, men det er langt mer effektiv navigering enn med en berøringsflate. Dersom bildet i artikkelen stemmer så har jo denne nye modellen fortsatt dette :)

Lenke til kommentar
Mac`book Air er kun for den metrofile mannen som tar spa og pedikyr på neglene sine, den er laget for å skaffe deg mest mulig mus der du sitter på en urban kafe og drikker kaffe latten din.. Dessuten tror de fleste at du er smartere enn du egentlig er der du sitter med en og det inkludert deg selv :p

 

Thinkpaden er for ekte MENN, ingen tull her i gården. Robust som juling, dønn kjedelig design der funksjonaliteten er det eneste som er tatt hensyn til. Gode spesifikasjoner og enormt mye bedre utvidelses og oppgraderingsmuligheter enn den Air saken.. :thumbup:

 

Jeg vet hva jeg ville gått for, men så er jeg da også en mann blant andre menn!

 

Dette innlegget ble det litt for fristende å svare på ... Mener du virkelig at alle som måtte føle et behov for en Air må være dumme, selvdiggende, wannabe-homofile femidotter?

 

Jeg vil tro hovedsegmentet til X300 er triste IT-folk og forretningsmenn med tysk bil og egen parkeringsplass i garasje i Oslo sentrum. Skulle man generalisere slik som du gjør i din karakteristikk av Air-brukere, kunne man si at X300 er for ekte mannfolk med hår på pungen og sopp i rumpa, som drikker seg fulle på hjemmebrent, kjører Dodge pickup og knuller horer bak ryggen på kona hver fredag. Tipper den karakteristikken vil stemme omtrent like bra som din.

 

Selv har jeg en X60s, og denne nye modellen ser lovende ut. Får håpe de har fikset problemer med keyboard flex o.l. fra X60 og x61.

 

Tror ikke Arctic OC er en slik nedandertaler som det du får inntrykk av. Slik jeg tolker det ser du en liten personlig mening der, men den er pyntet med en tykt lag overdrivelsesglasur. Et fantastisk bra innlegg som sikkert var skrevet for å få nettopp slike fisker på kroken :p Er forøvrig helt enig, Lenovo for menn, Mac "Lett og luftig" for de som liker menn...

 

Neida, tror ikke noen i dette forumet passer karakteristikken. Reagerer bare på at enkelte forsøker å sverte og stemple dem som eventuelt ønsker seg en Air. Det er ganske unødvendig. Bør være helt legitimt å ønske seg en Air dersom den dekker behovet.

Lenke til kommentar

Til de som mener designet er fælt og gammelt. Vel det er knallbra og det finnes ikke bedre byggkvalitet enn disse, elsker dem.

 

De som kommer med slike uttalelser om Thinkpaden avslører at de ikke har filla peiling på hva bærbar kvalitet er.

 

Kunne tenkt meg denne, men er redd prisen ift. en billig bygd maskin som Dell XPS M1330 nok blir for høy.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Ja, ThinkPad vil for alltid ha "klitten", men jeg refererte til IdeaPad, som Simen1 nevnte. :)
Eh.. kaller man det klitt? :confused:

 

Tja, det er det vi på jobben har kalt den i hvert fall. Å kalle den TrackPoint blir litt for krøkkete. :)

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Tipper denne blir min nye jobbmaskin :D

 

Jeg håper det samme, hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...