Gå til innhold

Mini-anmeldelse av det siste spillet du spilte.


Anbefalte innlegg

Mount and Blade versjon .903 med 100 years war mod

Finnes på PC og ble prøvd på PC.

 

i 100 years war modden, spiller du på et kart av nord frankrike og begynner smått og enkelt men kan jobbe deg opp til en skikkelig power player.

 

Du rir rundt på kartet og finner hjelpere og soldater som du kan få med deg, du rir fra by til by på jakt etter bedre utstyr.

 

selv sitter jeg nå med full plate armor, lanse, morning star og kaste spyd.

 

er noe herlig makabert å slå en fransk mann i hode med morning star og høre klanket av jern mot bein.

 

når man får nok renown vil enten frankrike eller england spøre om du vil slåss for dem, og det er da morroa begynner. du bygger opp en stor hær og slåss mot fienden din, slagene kan bli ganske store, min rekord er ca. 1600 mann.

 

som med alle rollespill gjør man karakeren bedre og bedre ved hjelp av xp points, det er ikke noe tak for hvor høyt level man kan få, men når man kommer høyt nok opp vil det ta uker å komme til neste level. men allerde ved level 30 kan man kicke skikkelig ass.

 

lenge siden jeg har orket å sitte så lenge med et spill, spiller nesten kontunuelig, bare av brytt av noen besøk på forumet og spising

 

8.5/10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hellgate: London

PC

 

Som sagt tidligere i denne tråden er HG:L ganske likt Diablo 2, skjønt jeg ser ikke helt hvordan "World of Warcraft" og "Guild Wars" passer inn her. Men, men, samme det.

 

Grafisk sett er Hellgate: London greit nok, avhengig av systemet ditt. Det sies å ha lave systemkrav, men støtter opp til og inkludert DX10-systemer. Selv spiller jeg med DX9, relativ høy oppløsning og alle detaljer på max, og da ser det heftig ut. Har prøvd det med DX10 også, men så ikke noe særlig forskjell bortsett fra at det går mye tregere til tider.

 

Lyden er også ganske relativ. Noen ganger kan man nesten bli vettskremt, andre ganger er den mer eller mindre fraværende. Men, men, man spiller vel ikke for å høre lyder? Effektene fra våpnene er brukbare nok, og lydene monstrene lager er standard vare.

 

Men spilllbarheten da? Det er her selve kjernen i Hellgate ligger, og den må jeg si er nesten på topp. Nesten. Det er tre hovedklasser å velge mellom og seks underklasser, og alle er ganske forskjellige. Templar er delt inn i Guardian og Blade Master, eller "sverdfolkene". Guardian har et sverd og skjold, mens Blade Master fortrekker to sverd. Cabalist er magikerene, så de er selvsagt delt inn i kamp-magi og folk som påkaller demoner for å gjøre jobben for seg. Til sist har vi Hunter, som igjen er delt inn i Marksman og Engineer. Marksman bruker pistoler og gevær, og interessant nok kan disse bruke et første-persons kamera. Dette gjør at man kan spille Hellgate som et vanlig FPS om man vil. (selv foretrekker jeg Marksman med et vanlig tredje-persons kamera).

 

Historien er for så vidt grei nok den også. Demoner har overtatt London (sier seg selv), så man må prøve å stoppe dem. Dette gjøres ved å 1) plukke opp et stort våpen, 2) finne demoner, 3) gå amok til de slutter å røre seg og til sist 4) gjenta 1-3 til man går lei. :D Historien vinner nok ingen priser for orginalitet med det første, men er det så nøye?

 

Jeg vet jeg har hørtes negativ ut så langt, men alt i alt er Hellgate et ganske bra spill likevel. Alle brettene blir generert tilfeldig (nåja...), så man slipper å spille samme brett to ganger. I tillegg er det mer eller mindre tilfeldig hva slags demoner man møter i hvert brett (noen er langt mer vanlige enn andre, men likevel har jeg noen ganger sett enkelte nye demoner i brett jeg har spilt før med en annen karakter).

Spillbarheten er ganske bra. Det blir repeterende til tider, men likevel kan man fort bli hektet og spille "bare en time til" resten av natten. I tillegg er det selvsagt multiplayer, noe som gjør spillet enda bedre. Vel, når det virker. Selv prøvde jeg å oppdatere det ganske lenge før jeg gav opp, da patchen som krevdes ikke eksisterte på hjemmesiden til Hellgate. (dette ble løst ved å laste ned Stonehenge-patchen som gir deg nye områder og slikt. Liker ikke helt dette, da det for det første ikke går å oppdatere spillet automatisk, og for det andre var det helt tydelig en link til patchen på hjemmesiden som ikke virket.)

 

Men, men, alt i alt er dette er bra spill om man liker hjernedød underholdning. Selv bruker jeg å sette på Dimmu Borgir, ladde geværet og gå amok en times tid fra tid til annen. ;)

 

Vurdering: 7/10

Lenke til kommentar

Team Fortress 2:

 

Plattform: PS3, XBOX360 og PC.

 

Testet på: PC.

 

Team Fortress 2 er et lagsbasert onlinespill der hovedpoenget er rundt klasser. Du har klassene Sniper, Spy, Heavy, Medic, Demo, Pyro, Engineer, Soldier og Scout. Der alle har sine fordeler og ulemper. Spillet er onlinebasert og LANbasert, og du har 2 spillmoduser. Capture The Flag og ControlPoints. De har vær sine regler, og er begge like morsomme. Spillet har en tegneserieaktig grafikkstil, noe som ser veldig, veldig bra ut på kraftigere pcer.

 

Karakter: 10/10.

Lenke til kommentar

Resident Evil: The Umbrella Chronicles

Wii

 

Dette er noe så tvilsomt som et lyspistolspill til Wii, basert på Resident Evil. Det i seg selv er ille nok, men i tillegg husker nok noen med gru spillene Resident Evil: Survivor 1 og 2 samt Dead Aim. Ingen av disse var spesielt bra for å si det mildt, og nå har de jaggu med gått og laget enda et slikt spill. Hvorfor skal vi i det hele tatt gidde plukke opp coveret?

 

Kort sagt fordi det er på Wii. Det gjør at det ser meget bra og har perfekte kontroller. Og misforstå meg rett. Super Mario Galaxy har meget bra kontroller, men disse kontrollene er perfekte. Man sikter ved å sikte med kontrolleren, skyter med B, plukker opp ting med A, vifter med kniven (for eksempel for å fjerne insekter og annet rask som setter seg på skjermen) og kaster granater med å holde A og trykke B. Våpnene skiftes med å trykke opp og ned på "kontroll krysset" (i mangel på bedre ord for øyeblikket), og man har hele tiden 100% kontroll over det man gjør.

 

Det eneste som kunne blitt litt kjedelig er som vanlig lengden. Hver av de fire historiene tar kort tid å gå gjennom (gikk gjennom den første på ca førti minutter), og som vi lærte i Resi: Outbreak hjelper det ikke hvor mye man kan låse opp om selve spillet er så kort at man bare spiller samme biten om og om og om igjen. Heldigvis er dette forbedret svært kraftig denne gangen. Som sagt er de fire historiene korte, men det er ganske mange side-oppdrag som viser andre sider av historien (for eksempel hva Rebecca Chambers gjorde mellom Resi: Zero og Resi 1) og man får stadig nye våpen som kan brukes i de tidligere oppdragene. Jeg likte for eksempel å plages veldig lenge med en boss og kom tilbake en god stund senere med betydelig bedre våpen og knuste ham på svært kort tid for morro skyld. :D I tillegg kan alle våpnene oppgradres med "Stage Points", som man får når man fullfører et oppdrag. Tiden man bruker på å fullføre, antall fiender man drepte, antall ting man ødela, antall filer man plukket med seg og antall kritiske skudd teller med på den endelige vurderingen, så jo bedre du gjør det, jo mer poeng får du og jo mer kan du oppgradere våpnene. Dette igjen gjør at det ofte lønner seg å spille tidligere oppdrag om igjen for å oppgradere våpnene om du sitter fast i et oppdrag. Det er utrolig hvor mye et par ekstra granater eller noen ekstra skudd i magasiner har å si. ;) I tillegg trenger du bare hente filene jeg nevnte en gang, og de fortsetter å telle når du fullfører oppdraget igjen. (har du for eksempel fått B på antall filer en gang får du det hver gang i det oppdraget).

 

Dessuten er det co-op med to personer samtidig, så mye å gjøre i hvert oppdrag at du ikke blir ferdig med det første og en så bra stemning at jeg tipper 80% av dere ikke tør spille det alene med lyset av, så dette får svært bra score hos meg. Hvor bra avhenger av deg. Kan du nevne noen av Bravo-teamet (utenom Rebecca), vet hvem som lagde T-viruset eller hva en Crimson Head er og hva som er så spesielt med dem uten å tenke deg om får dette en sterk 9'er. For dere andre gir jeg dette en sterk 7'er. :D

 

NB! Når det gjelder historien er denne en oppsummering av spillene Resident Evil Zero, 1 og 3, og mange har derfor lurt på hva som skjedde med Resi 2 og hvorfor det ikke er med. Min teori er at dette er basert på de som var med fra starten, altså Chris Redfield, Jill Valentine og Rebecca Chambers. Claire Redfield og Leon Kennedy har sine egne historier å fortelle, så vi møter dem nok i Resident Evil: Umbrella Chronicles 2... ;) (og skulle jeg tippet vil den omhandle Resi 2, Resi: Code Veronica og Resi 4.)

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Moto GP 07

Racing spill

Kun motorsykler

 

Fantastisk motorsykkel-spill!

Man kan kjøre Moto GP Championship mot kjente førere som Valentino Rossi, Alex Barros og Capirossi. Man kjører på alle de kjente banene som Assen og Sepang.

Man kan også kjøre noe som heter Extreme. Da kjører man i gatene. (Lukkede baner i gatene)

Personlig liker jeg best Moto GP Championship best, da man kjører på ekte baner og mot ekte førere.

Det er en sinnsyk opplevelse å kjøre!

Man kjenner når dekkene begynner å slippe taket i asfalten ved at kontrolleren rister litt og at man ser det på føreren sin. Og ved å skru opp vanskelighets-nivået så er det virkelig en utfordring å vinne!

MP er noe jeg ikke har spilt mye, men det jeg har prøvd har vært veldig gøy!

 

 

Noen minus her og der.

Den aller største er at det er ikke heeelt som å kjøre motorsykkel.

Men det er vel det nærmeste du kommer innen spill.

 

 

Karakter: 7.3

Lenke til kommentar

Eternal Sonata

Xbox 360

 

I starten av spillet blir man kjent med komponisten Fréderic Chopin, Polka; den magiske lille jenta, og til slutt Allegretto og Beat, en Robin Hood lignende bande.

 

Det hele begynner rolig, hvor de er ute på et harmløst oppdrag, for å be grev Waltz å minke salget av et mineralpulver.

Man finner tidlig ut at grev Waltz er en ond, selvopptatt skurk. Derfor tvinges Fréderic & co ut på et uforventet og farlig oppdrag.

Gjennom spillet blir man kjent med mange karakterer som har hver sin historie og som samarbeider for et felles mål.

 

Grafikken er i tegnet stil og er utrolig detaljrik og harmoisk.

Ikke noe for de som ser etter en ekte og røf verden.

 

Spillet minner litt om Final Fantasy f.eks i kampene hvor man velger mellom vanlige angrep og magiske angrep fra en meny, samt at kampene er rundebaserte.

I hver kamp kan man kan lade opp såkalt "Ecco" som gjør at de magiske angrepene blir forsterket.

 

Det som også er litt kult i dette spillet og som gjør kampene litt friske, er at angrepene reguleres etter lys og mørke, dette påvirker også som regel fienden.

 

Karakter: 5/6

Lenke til kommentar
Bioshock

 

Dette spillet må være noe av det beste jeg har spilt så langt denne generasjonen. Historien, settingen, grafikken, lyden, musikken, kontrollen, gameplayet, ALT er bare så sinnsykt bra! Kan virkelig ikke skryte nok av dette spillet. Jeg kjøpte i tillegg Collector's Edition, hvor det fulgte med en dritkul miniatyr-Big Daddy ^^.

 

10/10

 

 

Jaja, greit nok, men vi fikk ikke så mye innblikk i hva slags spill det er, hva det handlet om eller noen ting, da.

Lenke til kommentar

Jeg lastet ned en demo i dag, og spilte den 2 ganger :) det var faktisk ganske gøy! Så lastet jeg ned The Club, og det var sinnsykt kjedelig.

 

Du er med i en klubb som handler om å løpe gjenom en bane mens du skyter folk.

Det er ikke noe annet en du driver med.. Huff... Litt kult den første banen, så etter det ble jeg lei.

Jeg har ikke spilt hele spillet, men bare demoen, så jeg gir den 4/5

Lenke til kommentar
Jaja, greit nok, men vi fikk ikke så mye innblikk i hva slags spill det er, hva det handlet om eller noen ting, da.

 

Dette er mini-anmeldelser. Hvis du vil ha noe mer detaljert, hva med å lese omtaler av folk som jobber med spill, i stedet for å basere alt på tilfeldige forumbrukeres erfaringer? Bare et tips..

Lenke til kommentar
Jeg lastet ned en demo i dag, og spilte den 2 ganger :) det var faktisk ganske gøy! Så lastet jeg ned The Club, og det var sinnsykt kjedelig.

 

Du er med i en klubb som handler om å løpe gjenom en bane mens du skyter folk.

Det er ikke noe annet en du driver med.. Huff... Litt kult den første banen, så etter det ble jeg lei.

Jeg har ikke spilt hele spillet, men bare demoen, så jeg gir den 4/5

 

Du kan jo nesten i anmelde en spill når du bare har spilt demoen.

Lenke til kommentar

Bioshock

 

For ikke å snakke om hvor avhengiskapende dette spillet er, er det også et av mine desidert yndlingspill. Det kommer ut på PC og Xbox og har du ikke prøvd det enda, er det jammen meg på tide. Bare tanken på hvordan tingene er lagd, lyseffekten, historien, lydene alt vil jeg kort sagt si at dette er et spill du ikke vil angre på. Et morsomt FPS spill med mange forskjellige muligheter, inkludert oppgradering av våpen og alternativ slutt. Historien er noe av det beste jeg har vært med på. Det eneste som kunne vært litt bedre var å fått subtitlen til å gå likt med lyden. Men det trekker ikke mye nedover.

 

Karakter:10 / 10

Lenke til kommentar

The Godfather: Blackhand edidion

Wii

 

Spillets handling er at du som gutt ser din far bli henrettet av noen gangstere, og du skal hevne deg på dette noen år senere. Etterhvert ser det ut til at målet er å bli gudfar selv. (ikke kommet gjennom spillet enda). Handlingen er grei nok, og du må utføre enkelte bestemte oppdrag for å drive spillet videre.

Spillet er greit nok på oppdragsbiten, men man står litt mindre fritt enn i GTA.

 

Positive sider med spillet:

Dette spillet utnytter kontrollerne best av samtlige spill jeg har prøvd til Wii. Mulig jeg har prøvd bedre, men særlig når man sloss eller tar tak i folk føles det veldig "riktig". Vanskelig å forklare hvor godt det føles å ta tak i en kjip bareier som ikke vil bli beskyttet av deg, for så å denge han mot veggen. Eller å skyte en gangster i kneet, for så å kaste han utenfor rekkverket.

Du må også passe på å bestikke FBI og politiet når det er nødvendig. Er du raus nok med politiet, angriper de plutselig andre gangstere som prøver å ta deg.

 

I kortere trekk:

- Løsning for kontrollere er veldig bra!

- Handlingen i spillet er gammel og god, og det funkerer fortsatt!

 

Negative sider:

Man kan ikke velge å støtte en av de andre 5-6 familiene i spillet.

Grafikken er dårlig. I starten skjønte jeg ingenting, det var kornete og fælt, men spillet var så bra at jeg måtte ha mer. Kjøpte componentkabler og endret innstillinger. Det hjalp litt, men det er fortsatt mye og hente her for Wii.

Multiplayer hadde kanskje også vært kjekt, gudene vet hvordan de skulle fått til det..

 

Konklusjon:

Et av de bedre spillene singleplayer spillene jeg har spilt det siste året. Grei historie, veldig bra løsning for kontrollere og delvis fri historie. Man kan nemlig surre rundt og gjøre små oppdrag som øker inntektene dine, som igjen gjør større oppdrag lettere å løse senere i spillet.. Dessverre er grafikken mot Wii i dette tilfellet. Noen ganger er den så dårlig at det ødelegger inntrykket av spillet.

 

Karakter: 7/10

Om noen vet om tilsvarende spill må dere bare synge ut. Gjerne send en PM!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Battle Grounds 2, en mod for Half Life 2

 

Veldig orginalt gameplay, du får bare et skudd før du må lade om, og det tar 5-10 sekunder. så du må velge når du skal lade om med omhu.

 

våpene er hele ikke helt nøyaktig så det er litt random om du treffer eller ikke, noe som gjør det hele mer spennende, spillet tar for seg AWI der du enten spiller som amerikanere eller britter, det er 3 klasser på hvert lag, vanlig soldat, med muskett og bajonett,

det er denne jeg spiller mest, da det er den er er best med, unøyaktig våpen, men med litt treing treffer man ganske ofte, tar 6 sekunder å lade om, og man kan ikke avdryte ladingen når man har startet, så det kan ofte lønne seg å bruke bajonetten etter man har skutt en gang.

 

den andre klassen er offiser, han har en pistol og sverd, han løper også noe raskere enn de andre klassene, er på en måte CQB klassen, best til å løpe opp mot fienden og skyte pistolen for å så gå løs med sverd.

 

den siste klassen er utstryt med rifle og kniv, rifla er faktisk nøyaktig og treffer mer enn den bommer, her kan du ta ut folk på lang avstand, men lade tiden er også på 8 sekunder så begynner du å lade tar det en stund før du er klar igjen, denne klassen brukes best når man står på lit anstand og dekker de 2 andre klassene når de angriper fienden.

 

nesten alle brettene er capture the flag, og man trenger ofte mist 2 spillere for å ta over flaggene, så det er litt team work.

 

en annen taktikk er linje krig, har man problemer med fienden kan det være lurt at hele laget ditt stiller seg i linje 2 man dyp, 5 forann og 5 bak, så skyter man anhver gang, ført de foreste så de bak, på den måten kan man holde på skytinga nesten kontunuelig, når man da har drept fienden som stormer mot deg, kan hele laget mot storme og ta over flagene.

 

grafikken er bra og dårlig, den er litt simpel, så den viser ikke på langt nær hvor bra source kan bli, men det er også en del fine ting, som røyken, drit digge store røyk skyer fra våpene når man skyter, skyter flere samtidig så forsvinner hele området i røyk.

 

Brettene går også fra å være veldig kjedelige til kjempe kule, noen brett gidder jeg ikke spille en gang, andre blir jeg aldri lei.

 

alt i alt en kul mod, som er blandt de mest orginale der ute, du finner ikke slikt gameplay i noen andre spill eller moder

 

7.6/10

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Call of Juarez

 

Et spill som kunne blitt så mye bedre, den har egentlig alt som trengs for et godt spill, grafikken er hærlig og passer kjempe bra, det samme kan sies om effektene og lydene, spillet høres ut som en verstern film, røyken som kommer når kuler treffer dit og datt passer kjempe bra.

 

MEN spillet er rett og slett kjedelig, av alle brettene i spillet er det bare 3 brett jeg spiller omigjen og som jeg likte, ellers var brettene kjedelige. og alle brettene der man spiller Billy passer ikke inn, du har denne fine pysikk motoren og effektene, men over halvparten av spillet er bare løping og hopping. og det er drit kjedelig.

 

en annen ting som er kjedelig er at folka tåler litt mye, ser man på western filmer faller folk om av et skudd, så jeg syns det burde være likt i et westen spill også, blir litt kjedelig når fiender tåler 5 skudd når man bare har 6 skudd i revolveren.

 

skulle vært mer, PANG =DØD. ikke pang pang pang pang pang pang =død

 

6/10

Lenke til kommentar

Fallout Tactics

 

Har endelig tatt meg tid til å gå helt gjennom spillet. Jeg må si at dette er ett av de bedre Squadbased strategispillene jeg har vært borti. Artig å bygge opp en gjeng av 6 soldater (som igjen kan være roboter, mutanter osv.) og gjøre oppdrag. Dette er et spill som har Fallout navnet i seg, den gjør seg egentlig fortjent til det siden spillet gjør en ganske god jobb med å legge setting opp mot Wastelands-konseptet. Retro 50's skal man dog se lenge etter, det hele er blitt mye mer modernisert i forhold til Fallout 1 + 2 (Turnbased RPG).

 

Oppdagene i spillet er varierte og underholdende, men det dabber litt av på slutten av et par grunner jeg ikke kan gå inn på uten å spoile for mye. Hva som angår gameplay, grafikken og lyd, så kan jeg nok si meget bra. Spillet er jo heller ikke akkurat nytt så man bør ikke forvente eyecandy til tusen. Historien er fritt fram, men du vil nok bry deg mer om combat enn noe annet.

 

Alt i alt, en over middels spill som jeg anbefaler til de fleste, men vil nok falle mer i smak hos de som liker spill aka. Jagged Alliance.

 

7.5/10

Endret av SynSwitch
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...