Gå til innhold

Mini-anmeldelse av det siste spillet du spilte.


Anbefalte innlegg

Det kommer utrolig mange tråder som spør om spillforslag osv som vi alle vet.

Så i denne trådn sier man ett par linjer om det siste spillet man spilte, som en slags mini-anmeldelse.

På den måten har vi en tråd vi kan henvise til når noen spør. Da kan de søke etter tittelen her.

 

Her er en mal for å forenkle tråden og for å gjøre søking enklere.

[b]Spillnavn[/b]
[b]Konsoll(ene) spillet er ute på og hvilken versjon du snakker om[/b]

Selve anmeldelsen

[b]Vurdering:1-10/1-10[/b]

 

Prøv å hold snakking til minimum og posting av anmeldelser til max ^^

Konsolldiskusjoner og annet er ikke tilatt og vil bli fjernet.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-uVTr2vDm

FlatOut: Ultimate Carnage.

Pris: 190,- på www.thehut.com

 

Veldig gøy og stilig spill.

Singelplayer varer veldig lenge, noe som er bra.

Det er veldig pen grafikk og det er flere tusen(!) løse deler

og søppel som ligger langs banene som man kan kjøre på, for å få

"nitro" og dytte ut i kjørebanen.

En del fete gamemodes (destruction derby-lignende f.eks)

Finnes også teite deler, hvor man skal kaste sjåføren ut av fronvinduet

og treffe diverste ting for å få poeng.. tenk deg bowling, ganske teit.

Artig online. Spenstig grafikk, verdt pengene.

Ikke funnet noen bugs.

 

8.5/10

Endret av Slettet-uVTr2vDm
Lenke til kommentar

Scene It? Lights, camera, action!

Ute kun på Xbox 360

Hadde alltid hatt lyst på ett quiz spill til boksen min, så dette var jo bare perfekt.

 

Følger med 4 "Jeopardy" kontrollere, alle med batteri. Disse kontrollerne sender IR signaler, dvs at batteriene varer skummelt lenge.

Når det kommer til selve spillet er det moro og spille hvis man er 4stk, men det kan være litt kjedelig og sitte 2stk og spille, eller bare en.

 

Spørsmålene varierer mellom alle mulige filmer, fra 1930-taller og opp til i dag.

Eneste jeg synes er litt merkelig er vel det at ofte kommer ikke svaralternativer opp før etter man "Buzzer" inn. Noe som da fører til at det blir en konkurranse om å trykke først, for så og gjette seg til svaret i ro og mak.

 

Alt i alt ett morsomt spill (og Achievementene er lette fant jeg ut)

 

Vurdering: 8/10

 

EDIT: Leif

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Psychonauts 1200 points på MP.

 

Jeg har lest mang et godord om denne "glemte" perlen, og sett at det til stadighet bli nevnt som et av de spillene som ikke fikk den suksessen og oppmerksomheten det fortjente, så jeg har hatt det i tankene lenge at dette er et spill jeg ville prøve.

Så hva er det for noe,

Psychonauts er et plattformspill alla mer kjente titler som Ratchet and Clank, Crash Bandicoot osv, men der disse gjerne har et tradisjonelt utseende for et plattformspill har gutta bak Psychonauts tatt den så langt ut det virker som fantasien kunne ta dem.

Her spiller man en liten gutt som er på leir for å oppfylle sitt høyeste ønske, som er å bli en Psychonauts. Disse er vel best forklart som agenter for lov og rett i menneskenes sinn.

Man starter tradisjonellt med lite utstyr og kunnskap, men ettersom du kommer lenger får man stadig nye våpen og oppgraderinger som gjør dette spennende hele spillet i gjennom.

Selve cluet for å kopmme deg fremover i spillet er å åpne dører til hjernen på forskjellige personer, for så gå iinn dit i jakt på orden eller gjenstander du trenger, og for å si det foriktig er disse brettende både spesielle, morsomme og utrolig godt laget. Visse brett kan nesten gi en littt Super Mario Galaxy følelse, da det her også leker med gravitasjon, bare i en litt mindre skala.

Spillet var av normal lengde for denne typen spill, og var hverken for vanskelig eller alt for enkelt.

Største minuset jeg har å komme på er at kjøper man spillet over Live tar det opp rauslige 5 gb av harddisken din.

 

Dette er et fantastisk spill jeg bare må annbefale alle som sitter på gjerdet :thumbup:

Lenke til kommentar

Double Dragon til Live Arcade

 

Et spill for alle som har gode minner fra originalen. Spilte dette en del på automat da det var tålig nytt, og misunte alle som hadde det på pc (kan ha vært pc. en fyr hadde det hjemme hvert fall). Alt er som før. Fiendene, kjempene, bossene og våpna, og grafikken hvis du vil ha det. Du kan velge mellom vanlig og "enhanced" grafikk hvor sistnevnte er den foretrukne da den er veldig pen å se på. Den originale grafikken kan bli litt slitsom for øynene. Merka det på min hd tv. Achievementsa synes jeg var gøye å klare. Har fortsatt noen igjen, har bl.a ikke spilt gjennom spillet på co-op.

 

En klassiker tross den sære og harry historien som man aldri tenkte noe særlig over før. Spillbarheten overdøver den da.

 

8/10

Lenke til kommentar
Call of Duty 4: Modern Warfare

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor

Man spiller som en hel del personer og mesteparten av dem ender opp med å dø, inkl. presidenten.

Multiplayer er ok.

 

10 av 10.

 

Skulle vel strengt tatt lagt det der i spoiler?

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Portal (PC)

Pris: ca. 100 kroner på Steam. Inkludert i fullpris-spillet The Orange Box.

 

Kort sagt en slags hybrid mellom FPS og puzzlesjangeren. Noe av det friskeste og originale jeg har vært borti på lenge. Det som kanskje overrasket mest var humoren og historien i spillet. Veldig kort med bare 3-4 timers spilletid, men godt med replayvalue og med tanke på pris er det egentlig ikke så mye å trekke for.

 

Svak 9.

Lenke til kommentar

Dead or Alive 4

Kun Xbox 360

 

DOA4 kan ikke anbefales til andre enn hardcore figher-fans og DOA fans egentlig. Det er utrolig krevende, og ikke slik som Tekken, der hvor det er lett og ta komboer. DOA4 er mye mer avansert når man tenker på knappekombinasjoner, og derfor mye værre og komme inn i det.

Spillet fungerer ikke helt sammen med X360 kontrolleren heller føler jeg, det er liksom for mange knapper og trykke på for liten tid.SLike spill passer bedre til en PS kontroll.

 

Med det sagt så er fremdeles spillet ett snasent slossespill med utrolige angrep, kjappe comboer og pupper med eget fysikksystem. Det er bare det at det tar så forbanna lang tid å komme inn i.

 

Vurdering: Svaaak 7

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

EA skate.

 

EA skate er et skatespill. Det som er kjempe kult er flickit kontrollen, det er sånn at du må bruke den høyre joy-sticken til og trikse med. Spillet er ganske enkelt men så blir det pluttselig veldig vanskelig(min mening) Bra grafikk.

 

Dette blir kansje en spoiler dette?

 

På slutten av spillet kommer du til X-games som er en stor konkuranse i virkeligheten.

 

Lenke til kommentar

Mass Effect

 

Man spiller Commander John Shepard og skal redde universet fra ultimate destruction.

Blitt gjort før, sier du?

Ja, men det er nyskapende allikevel, sier jeg.

Mass Effect er kanskje ikke så utrolig enormt i forhold til andre spill der ute, men det er det som føles mest enormt, med klar margin. Se for deg at du siter i et skip og har et kart over galaksen foran deg. Du kan nå gå inn på forskjellige deler av galaksen, og videre til solsystemer og deretter planeter. Det føles helt vanvittig digert.

Grafikken er ikke helt top-notch, men jeg har en liten følelse av at BioWare har gått for opplevelse framfor grafisk briljans, og det fungerer. Jeg er så oppslukt at jeg ikke bryr meg om grafiske bugs og teksturer som bruker lang tid på å oppdatere seg (merket ikke noe til det før etter 6-7 timers spilling).

Levelsystemet fungerer bra, og dybden i spillet er såpass likt Marianergropen at navnet på denne tråden forbyr videre utdyping.

Mass Effect anbefalses på det varmeste, det krever sin tid, spesielt om du gjør alle sideoppdragene, så det er verdt femhundringsen du gir for det, og vel så det. Om du liker rollespill, historie uten sidestykke og litt skyting er Mass Effect et av tidenes kjøp.

 

Velger å sette 10 til tross for de grafiske bugene fordi spillet er så sinnsykt bra.

Lenke til kommentar

Bioshock

 

Dette spillet må være noe av det beste jeg har spilt så langt denne generasjonen. Historien, settingen, grafikken, lyden, musikken, kontrollen, gameplayet, ALT er bare så sinnsykt bra! Kan virkelig ikke skryte nok av dette spillet. Jeg kjøpte i tillegg Collector's Edition, hvor det fulgte med en dritkul miniatyr-Big Daddy ^^.

 

10/10

Lenke til kommentar
Bioshock

 

Dette spillet må være noe av det beste jeg har spilt så langt denne generasjonen. Historien, settingen, grafikken, lyden, musikken, kontrollen, gameplayet, ALT er bare så sinnsykt bra! Kan virkelig ikke skryte nok av dette spillet. Jeg kjøpte i tillegg Collector's Edition, hvor det fulgte med en dritkul miniatyr-Big Daddy ^^.

 

10/10

 

Jeg vil føye litt mer till, jeg er 100% enig med alt BonoU2 sier om bioshock!

Det er en av de få spillene du kommer til og bli ganske så overrasket av, oppslukt og fasinert av.

Bare tanken på at du er i en undervannsby med mange forskere og gammeldags musikk høres kanskje ganske kjipt ut men det er utrolig gøy og kult og holde på med. Jeg hadde en ganske så god følelse i meg når jeg var ferdig med spillet.

Våpen oppgraderinger og magiske plasma triks er med på og gjøre spillet til det fantastiske det er. Det følger med en god del "puslespill" og.

Det kuleste med spillet må jo være at du 98% av tiden ser alt i førsteperson som i Half life.

Dette er en av de spillene jeg vil anbefale på det varmeste utrolig genialt!

 

Tips: Hvis du ikke har spillt spillet enda vil jeg anbefale deg og redde alle de små jentene du vil ikke angre!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...