Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ække så gærn den nye serien faktisk. Noen episoder gikk litt over hodet på meg, men ellers synes jeg det var passe spennende og morsomt. 

 

Henning

 

Moffat og Gattiss har en ganske sunn holdning til Sherlock Holmes som karakter og historiene rundt ham, og med skuespillerprestasjoner i verdensklasse er nok Sherlock, i mine øyne, en av de aller beste tolkningene av historiene.

 

De når faktisk opp til Jeremy Brett-episodene fra 80- og 90-tallet. Og Jeremy Brett gikk så inn i rollen som Sherlock Holmes at han fikk psykoser.

Lenke til kommentar

 

Ække så gærn den nye serien faktisk. Noen episoder gikk litt over hodet på meg, men ellers synes jeg det var passe spennende og morsomt. 

 

Henning

 

Moffat og Gattiss har en ganske sunn holdning til Sherlock Holmes som karakter og historiene rundt ham, og med skuespillerprestasjoner i verdensklasse er nok Sherlock, i mine øyne, en av de aller beste tolkningene av historiene.

 

De når faktisk opp til Jeremy Brett-episodene fra 80- og 90-tallet. Og Jeremy Brett gikk så inn i rollen som Sherlock Holmes at han fikk psykoser.

 

OT, men jeg trenger litt hjelp.

 

Jeg prøver å legge et bilde inn på Tek.no bildekritikk, men jeg får ikke lov til å åpne en ny tråd?

 

Denne april testen, den skjer på Tek.no's forum diskusjon.no et eller annt sted på Foto og video? Og for å være med må jeg kunne åpne en egen tråd?

 

Er jeg helt på jordet?

Lenke til kommentar

 

 

Ække så gærn den nye serien faktisk. Noen episoder gikk litt over hodet på meg, men ellers synes jeg det var passe spennende og morsomt. 

 

Henning

 

Moffat og Gattiss har en ganske sunn holdning til Sherlock Holmes som karakter og historiene rundt ham, og med skuespillerprestasjoner i verdensklasse er nok Sherlock, i mine øyne, en av de aller beste tolkningene av historiene.

 

De når faktisk opp til Jeremy Brett-episodene fra 80- og 90-tallet. Og Jeremy Brett gikk så inn i rollen som Sherlock Holmes at han fikk psykoser.

 

OT, men jeg trenger litt hjelp.

 

Jeg prøver å legge et bilde inn på Tek.no bildekritikk, men jeg får ikke lov til å åpne en ny tråd?

 

Denne april testen, den skjer på Tek.no's forum diskusjon.no et eller annt sted på Foto og video? Og for å være med må jeg kunne åpne en egen tråd?

 

Er jeg helt på jordet?

 

 

Det har vært litt problemer med å legge inn bilder på bildekritikken uten at jeg skal si grunnen. Du kan eksempelvis legge ut bilder i månedstråder og skrive litt om bildet og om du ønsker kritikk "en litt mer jovial bildetråd :) "

 

Når det gjelder aprilfesten så lager man en egen tråd utifra spesifiserte perimeter, du kan se litt på denne siden om hvordan det blir gjort.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Skrevet 5 minutter siden

 

Jeg forsøker å laste opp et bilde. Omat og omat.

Sandelig. Jeg fikk det til.

Bildets undertekst: Tett dis ved havoverflaten, men klart over skyene.

Tatt fra Gran Canarias høyeste punkt.

Desverre tenkte jeg: Solen over venstre skulder. Polariserende filter på for å få kjempe himmel.

Glemte at jeg brukte en 45-150 zoom.

 

Link til innlegget i originaltråden i fotogalleriet.

 

Ikke for og ødelegge gleden for deg men fotogalleriet er for fremvisning av egne bilder og det er ikke lov for andre og poste i de trådene, Så ønsker du tilbakemeldinger/kritikk så er det bedre og bruke månedtrådene, skal du bare teste litt og prøve deg frem kan du gjøre det direkte i kategorien "fotografering" siden det er det kategorien er for :)

Lenke til kommentar

Jeg ser at det er ganske lave seertall på podcastene til f32-folka, har alle fått med seg disse? Den siste nå hadde de med seg Trond Lindholm, absolutt verdt å høre på: 

Jeg synes det er veldig fint å ha i bakgrunnen når jeg gjør litt rutinepregede ting på jobb. 

 

Det er en fin litt lignende greie fra sverige også, gatufotopodden: 

https://gatufotopodden.tumblr.com/ 

 

Henning

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ser at det er ganske lave seertall på podcastene til f32-folka.....

Et par ting kan de enkelt korrigere rent visuelt for å øke seervennligheten.....

1. Bakgrunn

2. Dekke til alt bra bordplaten og ned til gulvet

 

Et shabby look er direkte hemmende......

 

 

post-226353-0-04207800-1490177213.jpg

 

 

 

post-226353-0-04207800-1490177213_thumb.jpg

Endret av flageborg
Lenke til kommentar

 

Jeg ser at det er ganske lave seertall på podcastene til f32-folka.....

Et par ting kan de enkelt korrigere rent visuelt for å øke seervennligheten.....

1. Bakgrunn

2. Dekke til alt bra bordplaten og ned til gulvet

 

Et shabby look er direkte hemmende......

 

Smak og behag. Nedtonet og ekte, men fortsatt godt lyssatt, god lyd og funksjonelt - jeg synes de treffer bra med oppsettet sitt.

 

H  

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Et shabby look er direkte hemmende......

Style before substance, med andre ord?

 

I mine øyne er innholdet viktigst.

 

Helt enig der! 

 

Men om man sammenligner med andre så er det lett å se at produksjonskvalitet har en del å si. Nå lytter jeg stort sett på podcast og da er det ikke så viktig hvordan det ser ut så lenge lydkvaliteten er bra. God lyd uten støy og passe lydnivå.

 

Skal det være noe visuelt som har fokus så har det mer å si. For eksempel Chelsea & Tony på Youtube. Der setter jeg veldig stor pris på at alt er godt produsert. 

 

 

Lenke til kommentar

Et par ting kan de enkelt korrigere rent visuelt for å øke seervennligheten.....

1. Bakgrunn

2. Dekke til alt bra bordplaten og ned til gulvet

 

Et shabby look er direkte hemmende......

 

Kan være enig i at det er litt å hente på presentasjonen til f32. Bakgrunnen burde f.eks. være lett å få litt bedre, men enig med andre her at innhold er viktigst.

 

Ser på The Grid noen ganger og Scott Kelby er morsom, men hele programmet minner meg om å lese gamle amerikanske fotoblader hvor 75% var reklame, resten en blanding av tester med lav troverdighet og en del interessant innhold. The Grid har selvsagt (langt?) under 75% reklame, men ofte lite troverdighet på tekniske ting. Bildekritikkene de kjører innimellom er imidlertid interessante, særlig når det er en dyktig gjest tilstede.

Lenke til kommentar

Spennende, British Vogue har hele serien min fra Mardou&Dean sin visning i Oslo tidligere i Februar.

 

http://www.vogue.co.uk/shows/autumn-winter-2017-ready-to-wear/mardoudean/

 

(bildene tatt for Mardou&Dean)

 

Nice!

 

-

 

Ferie i sommer. Funderer på å handle inn et m4/3-kamera.

 

Tror ganske sikkert det blir et OM-D E-M10 II. Har allerede et Panasonic GF-1. Litt for gammelt og særegent, og mangler en innebygget søker. Også for dårlig autofokus. Ikke stabilisator heller.

 

Så tanken er da et OM-D E-M10 II, kombinert med Panasonic 20/2.5. Tror det blir en grei og enkel ferieløsning. Med mindre noen mener jeg heller bør satse på et annet Olympus? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...