Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

 

Nå testet jeg ikke alt som gikk an å trykke på, men jeg gikk nå inn på et par innlegg, blant annet det med gatefoto, og da så alt bra ut.

 

Flott. Det jeg ikke får til er å få bloginnlegg på forsiden, slik som jeg har det på fullversjonen. Så ser jeg at de galleriene jeg har lagt ut heller ikke funker, men de har jeg lyst til å oppdatere og bytte ut åkke som.

 

Henning

 

 

Rent visuelt er det kanskje en ting å se litt på: Tekstboksen for å svare flyter inn i teksten over (på min S4 i alle fall):

 

post-296600-0-16480800-1406191970_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå utvikles det plastbaserte bildesensorer, (min antagelse: basert på en rekke OLED-teknologier) som både ser fleksible ut og skal være kosteffektive i svært store størrelser. Prototypen er "bare" 40*40mm, men de skal kunne lages opp til 380*320 cm store og ha god kvanteeffektivitet og godt dekning av lysspekteret. Pikseltettheter fra 1mm til noen få mikron skal være mulige med denne designen. Er dette endelig starten på skikkelig digital mellomformat og storformat? :dribble:

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Nå har jeg trykket litt her og der men finne en måte å oppdatere utstyrslista på så den stemmer når legger ut bilder i bildekritikken ga jeg herved opp.

 

Noen som vet hvor den magiske plassen hvor slikt skjer under en fullmåne befinner seg ?

På forsiden av BK - i nedtrekksmenyen (klikk på innloggingsnavnet ditt) - innstillinger - klikk på utstyr - da skal du få opp mulighetene til å velge "det meste".... :dremel:

Lenke til kommentar

 

Nå har jeg trykket litt her og der men finne en måte å oppdatere utstyrslista på så den stemmer når legger ut bilder i bildekritikken ga jeg herved opp.

 

Noen som vet hvor den magiske plassen hvor slikt skjer under en fullmåne befinner seg ?

På forsiden av BK - i nedtrekksmenyen (klikk på innloggingsnavnet ditt) - innstillinger - klikk på utstyr - da skal du få opp mulighetene til å velge "det meste".... :dremel:

 

Der har man også vært, får opp en liste over utstyret og det eneste som ser ut til å kunne brukes til noe er en sort SLETT knapp bak hvert enkelt kamera og objektiv.

Finner ingen måte å legge til ala ny

Lenke til kommentar

 

 

Nå har jeg trykket litt her og der men finne en måte å oppdatere utstyrslista på så den stemmer når legger ut bilder i bildekritikken ga jeg herved opp.

 

Noen som vet hvor den magiske plassen hvor slikt skjer under en fullmåne befinner seg ?

På forsiden av BK - i nedtrekksmenyen (klikk på innloggingsnavnet ditt) - innstillinger - klikk på utstyr - da skal du få opp mulighetene til å velge "det meste".... :dremel:

 

Der har man også vært, får opp en liste over utstyret og det eneste som ser ut til å kunne brukes til noe er en sort SLETT knapp bak hvert enkelt kamera og objektiv.

Finner ingen måte å legge til ala ny

 

Til høyre for der dine Kameramodeller er listet, står det vel "Legg til nytt utstyr i samlingen din" ? Der er det avkryssingsmuligheter for både kamerahus og objektiv. Kryss av på det du skal legge til og skriv inn merkenavnet , og så dukker det opp et utvalg med som oftest flere sidevalg... 1,2, 3, 4, osv... Når du finner det du vil legge til så trykker du på "Legg til"....

Funker iallefall slik når jeg ajourholder utstyrslistene mine.... (det eneste som er litt dumt er at en ikke får redigert rekkefølgen i sine egne lister).... :dremel:

Endret av smort1
Lenke til kommentar

Fantastisk hva en restart av PC n kan gjøre noen ganger...

 

Men fortsatt mangler kitobjektivet som står på Lumix GM1 ;-)

Flott dehh!

PS!

Panasonic lumix 12-32 , det da? Den finner en ikke på søk i Prisguiden heller, og det er nok forklaringen, kanskje..... ? Du kan jo f.eks. legge inn ønske om at det tas med, gjøres via tilbakemeldinger-BK; https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=703

Lenke til kommentar

Ser ut som DXO har utspilt sin rolle :p

 

As DXO has given a near perfect score to the D810, they may have painted themselves into a corner. Their proprietary scale doesn't give DXO much room to heap hyperbolic praise on the next Nikon release.

 

 

Noe annet jeg også synes er litt interessant er dette i samme diskusjon.

 

 

Nikon/Sony's biggest "cheat" is the fact that they clip to black point, instead of offsetting to black point.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Ser ut som DXO har utspilt sin rolle :p

 

As DXO has given a near perfect score to the D810, they may have painted themselves into a corner. Their proprietary scale doesn't give DXO much room to heap hyperbolic praise on the next Nikon release.

 

Meh - som DxO selv skriver: "Sensor Overall Score is open and it is not a percentage. This score has been computed so that the current set of cameras, from low-end DSCs up to professional DSLRs and medium-format cameras, show results within a range from 0 to 100. However, new technologies may well lead to higher performance models."

 

Så ja - tallene kan nok godt komme over hundre. Om en tid kommer vi til å få se et eller annet kamera med stor sensor som er "første kamerea til å score over 100 hos DxO.

 

Forøvrig liker jeg ikke de forenklede poengsummene til DxO. Eller at man ikke kan se bildene grafene er basert på. Men grafene er fine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...