Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Ser det er kommet en del av Sigma sin 35mm 1.4 Art på bruktmarkedet. Selvfølgelig ikke til prisen JP hadde på kampanjen, men en god del over. Hva feiler det folk?. Beste objektivet jeg noen gang har hatt. Synes det var et røverkjøp. Tviler for at jeg noen gang blir å selge det.

Et godt objektiv som blir anbefalt/kjøp av entusiaster blir også kjøpt opp av nybegynnere, kan hende enkelte av de ikke mestrer tynn dof og ikke får bildene sånn som de vil ha de og derfor selger det igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser det er kommet en del av Sigma sin 35mm 1.4 Art på bruktmarkedet. Selvfølgelig ikke til prisen JP hadde på kampanjen, men en god del over. Hva feiler det folk?. Beste objektivet jeg noen gang har hatt. Synes det var et røverkjøp. Tviler for at jeg noen gang blir å selge det.

De har nok kun kjøpt objektivet for å selge de. De har aldri tatt de ut av esken en gang.

Lenke til kommentar

Hadde nok valgt Asus'en til Komplett - N serien skal være av noe bedre kvalitet. Men hvorfor 17"? Hadde heller gått for en 13.3" og koblet til ekstern skjerm og tastatur ...

Mistenker veldig dårlig skrivebordsplass - og plass generelt på internatet. Tror derfor det vil være mer praktisk med en litt større bærbar som likevel kan bæres noe rundt :) Takker resten også for svar. Det ser ut som jeg går for Asusen til Komplett, til tross for at jeg egentlig hadde sett for meg å kjøre win7.

Lenke til kommentar

Mistenker veldig dårlig skrivebordsplass - og plass generelt på internatet. Tror derfor det vil være mer praktisk med en litt større bærbar som likevel kan bæres noe rundt Takker resten også for svar. Det ser ut som jeg går for Asusen til Komplett, til tross for at jeg egentlig hadde sett for meg å kjøre win7.

Det å ikke ha plass til ekstern skjerm, er et greit argument.

 

Med litt sterk medisinering, så er W8 til å leve med ;) Jeg anbefaler Caol Ila ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det står Hoya HMC UV©. Noe å spare på?

Greit nok filter. Pakk det vekk, og ta det frem en dag du befinner deg et sted med ekstreme forhold - mye sjøsprøyt, sølesprut eller sandstorm.

 

10-20mm-en er følsom for strølys; og et UV filter vil forsterke problemene.

Endret av tomsi42
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det er interessant det som blir sagt om at et UV-filter forverrer skader på et objektiv. Nå vil jeg nevne at jeg ikke vet stort om emnet, men jeg synes det virker logisk at det hjelper til en grad. Ved lette skraper, riper eller støt er det da en stor fordel å ha et ekstra glass foran? Om det knuser kan jeg skjønne at glasstøv og glassrester som blir sendt inn i objektivets glass bare gjør vondt verre.

 

Vil gjerne høre hva som egentlig er korrekt!

 

EDIT: Ikke spis meg levende om jeg har stukket hånden inn i vepsebolet nå...

Endret av Munty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...