Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er litt urolig over lukkerern på mitt d7100, har allerede tatt over 6000 bilder med det og er redd for att lukkeren berre held i eit par år, nokon triks eller tips?

 

Ville ikke bekymret meg. Lukkermodulen tåler endel. For eksempel tåler D3, D700 o.l 150 000 sykluser. D4 skal tåle 300 000 eller noe? Nå er forøvrig dette kraftigere saker enn D7100, men du klarer nok 100 000 eller så.

Lenke til kommentar

Vil tro det kommer an på bildet. På flickr liker jeg best den sorte rammen når bildet har "lyse" kanter, slik at det blir en klar kant til det sorte. Om bildet er mørkt i kantene ville jeg derimot foretrukket lysere bakgrunn for å få den kanten.

 

:)

 

 

Forsåvidt enig i det. Bilde har en kombinasjon av mørke blåfarger i ene enden og lyse blåfarger i andre enden.

Tror jeg skal prøve å gå for svarte kanter, men er jo så dyrt for det her så greit å få det skikkelig første gangen :)

Lenke til kommentar

Ville ikke bekymret meg. Lukkermodulen tåler endel. For eksempel tåler D3, D700 o.l 150 000 sykluser. D4 skal tåle 300 000 eller noe? Nå er forøvrig dette kraftigere saker enn D7100, men du klarer nok 100 000 eller så.

Hva den faktisk tåler kommer helt an på de individuelle kamerahusene. Noen tåler 70 000, noen tåler 1 000 000. Det kommer helt an på hvor mye flaks man har. Men hvis man skulle være så uheldig at man må skifte lukker utenfor reklamasjon så er streng tatt ikke et par tusen kroner så mye å løfte øyenbrynene over uansett.

Lenke til kommentar

Forsåvidt enig i det. Bilde har en kombinasjon av mørke blåfarger i ene enden og lyse blåfarger i andre enden.

Tror jeg skal prøve å gå for svarte kanter, men er jo så dyrt for det her så greit å få det skikkelig første gangen :)

 

Noe jeg ville testet er å åpne et dokument i det formatet som aluplaten er, i photoshop. Lage et sort background layer, dra bilde ditt inn og plassere korrekt med placing-knappene øverst. Prøv så det samme med hvit bakgrunn, så får du sett hva som fungerer best. Tenk også litt på veggfargen hjemme kanskje?

Lenke til kommentar

Noe jeg ville testet er å åpne et dokument i det formatet som aluplaten er, i photoshop. Lage et sort background layer, dra bilde ditt inn og plassere korrekt med placing-knappene øverst. Prøv så det samme med hvit bakgrunn, så får du sett hva som fungerer best. Tenk også litt på veggfargen hjemme kanskje?

 

Skal gjøre det. Tror nok jeg får for svart, antar det passer bedre enn hvitt på alu-plate. Men hva vet jeg.

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har et Canon 16-35 2.8 II til overs. Problemet er at det fungerer av og til. Fokusproblemer og litt tung zoom. Altså, Canon i norden mente det kostet ca 12 000,- å reparere og det var ikke dekket av garantien.

(Vedder på at noen geeks reparerer dette hjemme lett)

 

Vel vel, hva kan jeg selge objektivet for? Altså for noen som kun driver med film og dslr, så er objektivet perfekt. Så jeg kan vel selge til en kurant pris, uten å ribbe noen også? Noen forslag? (Jeg vet dette ikke er en kjøp og salg plass, ønsker bare innspill)

Lenke til kommentar

Nypris ca 11 000

Gjengs bruktpris for fult fungerende eksemplarer: ca 7500

 

Med zoom og fokusproblemer ville jeg prøvd med en halvering av det. Kanskje 3500 kr? Blir det ikke solgt så er det ikke verre enn å legge det ut til redusert pris. Til slutt er det markedet som bestemmer.

 

Reparasjon av objektiver er ikke bare bare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har det objektivet vært inne hos Canon eller er det bare en ca.pris oppgitt uten at de har sett på objektivet?

 

Googla litt, ser at det nevnes her. http://www.flickr.co...57625604228305/

 

I den tråden er det en som har reparert selv.

just repaired mine myself. You can try taking the screws out that holds the front lend barrel on. They are under the manuel focus ring rubber. Sometimes if they come loose it stops the manuel focus ring from spinning. They are the screws before the ones marked with white ring.

 

Watch they dont fall out when you take the rubber off.

 

og her er en video av en som reparerer en versjon 1

http://www.youtube.com/watch?v=yKixsWVvTsM

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Nypris ca 11 000

Gjengs bruktpris for fult fungerende eksemplarer: ca 7500

 

Med zoom og fokusproblemer ville jeg prøvd med en halvering av det. Kanskje 3500 kr? Blir det ikke solgt så er det ikke verre enn å legge det ut til redusert pris. Til slutt er det markedet som bestemmer.

 

Reparasjon av objektiver er ikke bare bare.

 

Gode ting, det var rundt der jeg hadde sett for meg jeg også, men måtte bare få det litt bekreftet :p

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har et Canon 16-35 2.8 II til overs. Problemet er at det fungerer av og til. Fokusproblemer og litt tung zoom. Altså, Canon i norden mente det kostet ca 12 000,- å reparere og det var ikke dekket av garantien.

(Vedder på at noen geeks reparerer dette hjemme lett)

 

Vel vel, hva kan jeg selge objektivet for? Altså for noen som kun driver med film og dslr, så er objektivet perfekt. Så jeg kan vel selge til en kurant pris, uten å ribbe noen også? Noen forslag? (Jeg vet dette ikke er en kjøp og salg plass, ønsker bare innspill)

 

En kompis fikk fikset et par objektiver på Filipinene (bla Canon 70-300 DO) til en brøkdel av prisen i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...