Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Hadde noe kluss med minnekortet. Sandisk extreme pro 32GB SD-kort. Tømte kortet i går og slettet etterpå filene via brigde. Lot kortet ligge på bordet til nå. Satt det i kameraet og fikk beskjed om at det ikke var noe kort, eller var feil på kortet, da jeg skulle formatere i kameraet. Samme om jeg prøvde utløseren.

 

Måtte formatere i dataen (ikke hurtigformatering, det ga feilmelding) og når det var gjort så kunne jeg etterpå formatere i kameraet. Tok bilder og tømte, alt fungerer. Men kan jeg stole på kortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du brukt bridge før til sletting, og er/var dette en vanlig behandlingsprosedyre du pleier å gjøre ?

 

Hvis ja så ville jeg vært skeptisk til kortet, er svaret nei så er det nok bridge som lager en form for kluss. uansett så ville jeg testet kortet både teknisk og ved og ta endel testbilder og gjenomføre normal behandlingsprosedyre et par ganger.

 

Og er det feil på kortet så har du faktisk livstidsgaranti på kortet, sålenge det ikke er kjøpt i Tyskland eller Canada for da har du bare 30 års garanti.

Lenke til kommentar

LR5 har blitt et mer komplett verktøy nå, fikk installert det sent i går kveld og har lekt meg litt med den nå i kveld, radial filter og den nye clone brush er genial, spesielt det at man kan "male" med clone brush.

 

Aberet er at man bruker mer tid på hvert bilde for og få de mer perfekt siden det har blitt mer gøyalt og bruke

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Trenger litt rask hjelp i forbindelse med pc-kjøp. Skal bestille i morgen, men sliter med å ta en avgjørelse. Den kjøpes i forbindelse med foto-folkehøgskole, og må derfor tåle litt hard belastning. Det kan forekomme litt lett spilling, men det er i hovedsak lr+photoshop og premiere pro som skal benyttes. Har satt opp følgende alternativer:

Multicom 17"

Asus 17"

Asus 17"

Noen tanker om hvilken jeg bør gå for? Eventuelt om det finnes noen andre - og gjerne billigere - alternativer? :)

 

- Vingle-Petter

Lenke til kommentar

Noen tanker om hvilken jeg bør gå for? Eventuelt om det finnes noen andre - og gjerne billigere - alternativer? smile.png

 

- Vingle-Petter

Hadde nok valgt Asus'en til Komplett - N serien skal være av noe bedre kvalitet. Men hvorfor 17"? Hadde heller gått for en 13.3" og koblet til ekstern skjerm og tastatur ...
Lenke til kommentar

Jeg har en multicom laptop, og det er bare søppel.

 

Dvs den funker jo greit, er kraftig nok. Men den bråker som et uvær, usb portene sliter allerede etter lite bruk, strømkabelen detter ut bare jeg tenker på å bevege meg. Og til slutt det som irriterer meg mest, vindustasten er plassert på høyre side.

Jeg bruker denne tasten ofte, og på de fleste fornuftige tastatur så er denne plassert på venstre side.

 

Det er en plastic fantastic maskin som også gir meg et billig og kjip følelse.

Skjermen er heller ikke noe å skryte av, og lyden er blass og flat. Jeg husker ikke prisen, men mener den kostet et sted mellom 15-18 tusen. Jeg forventer mer for denne prisen.

 

Neste gang blir det Dell.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Man får gå for den største MBA'en da (rett under 10000kr) ? Den er lynkjapp, og sterk nok til LR/PS ,og har overlegen batterikapasitet/brukstid.. Skulle man være redd for at den yter for lite, kan man gå for en MBP! :)

Lenke til kommentar

 

Neste gang blir det Dell.

Det fant jeg også ut, kjøpte en vostro 3750 for drøyt et år siden med i5, 4Gb minne og 750gb HD, satt inn en 128 ssd samt 8gb minne og bruker 750GD som disk nr2, totalt kom den på ca. 7500.- ink. alt, det jeg liker er at maskinen selv holder seg oppdater igjennom Dell sitt serviceprogram, kjempefint for en dust som jeg som ikke kan data samt matt skjerm.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Skjermen på Sony NEX 5n-en jeg vant her for et par år tilbake ser nå ut som et helvete. Det ser ut til at det er en plastfilm over den, slik som det er på f.eks. flere av (eller alle?) Sony Xperia-telefonene. Under denne er det kommet bobler, i tillegg til en masse riper på selve filmen.

 

Lurer på å bare dra av hele filmen, jeg kan tydelig se den langs kanten, og får til og med tak med neglen. Skal jeg skride til verket? Tror ikke skjermen da lenger er "hammer-og shatterproof", hvis den noengang har vært det, men den kan da umulig bli så ekstremt skjør heller?

Lenke til kommentar

Skjermen på Sony NEX 5n-en jeg vant her for et par år tilbake ser nå ut som et helvete. Det ser ut til at det er en plastfilm over den, slik som det er på f.eks. flere av (eller alle?) Sony Xperia-telefonene. Under denne er det kommet bobler, i tillegg til en masse riper på selve filmen.

 

Lurer på å bare dra av hele filmen, jeg kan tydelig se den langs kanten, og får til og med tak med neglen. Skal jeg skride til verket? Tror ikke skjermen da lenger er "hammer-og shatterproof", hvis den noengang har vært det, men den kan da umulig bli så ekstremt skjør heller?

Det er en beskyttelsesfilm som det er meningen at du skal ta av før bruk - de har slike på for at de skal være ubesudla når du får kamera.

Lenke til kommentar

Ja, det er et litt teit design. Skal ringe Sony til uka og referere til konkurransen, og spørre om de har en beskyttelsesskjerm til meg. Eventuelt så kjøper jeg en. Tror ikke jeg vil ha kameraet til reparasjon i ukesvis og bruke energi på en reklamasjonssak hvis de ikke er serviceorientert.

Lenke til kommentar

Ser det er kommet en del av Sigma sin 35mm 1.4 Art på bruktmarkedet. Selvfølgelig ikke til prisen JP hadde på kampanjen, men en god del over. Hva feiler det folk?. Beste objektivet jeg noen gang har hatt. Synes det var et røverkjøp. Tviler for at jeg noen gang blir å selge det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...