Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ådne. Etter det Victoria forteller om lærerne hos dere skjønner jeg ikke at du klarer å holde deg i skinnet. :p

Haha, er eit par interssante skruer, for å sei det slik. :p Trur og han eine læraren ikkje liker meg, sida han aldri gjer meg tilbakemelding(berre karakter), mens han gjer tilbakemelding til alle andre. :/

 

Fekk deko noko bra idag?

Ja, tror hun var fornøyd og jeg så noen som hadde potensiale. Dessverre fikk jeg melding nå om at læreren hadde anklaget hun for ikke å ha tatt bildene selv og en røys med andre spørsmål.

Heldigvis tok jeg bilder av hun når hun holdt på. Viser hun de skal ikke læreren ha noe spesielt å si. Eneste er eventuelt at hun ikke lyssatte alt selv.

Fekk med meg det. Trur han(læraren) fekk litt komplekser for sine eigne ferdigheitar. Skal nok gå bra.

Lenke til kommentar

Har dukket opp et litt interessant problem med noen utskrifter. Alle vet at utbrente partier på et bilder er hvite (uten informasjon, så og si).

Når jeg skriver ut bilder som dette blir det om du ser på utskriften litt sånn på skrå mot lyset at det mangler noe eller printeren har ikke lagt på blekk der det utbrente partiet er. Dette blir da gost synlig fra en spesiel vinkel, et matt onråde der det er utbrent.

Er så synlig til vanlig men når man vet om det er det irriterende.

Gjelder spesielt bilder hvor solen er med eller lamper osv osv.. Noen med samme problem?

Nå har jeg bare sett dette på luster, har ikke fått testet på ren glossy enda.

Bumper denne jeg ..

Lenke til kommentar

Jævlig imponerende rådgivnig. Det er bra vi har Internett... men hvem bryr seg om lysmålingsmetode når man er ute og fotograferer på svarte natta?

Hasje du hørt om mørk materie da?+ høhøh

ja ok, den vah noe tørr. Lite gran tuborgisfisert :D

 

Sukk, kommer til å angre denne opsten...:(

Endret av Inc
Lenke til kommentar

Jævlig imponerende rådgivnig. Det er bra vi har Internett... men hvem bryr seg om lysmålingsmetode når man er ute og fotograferer på svarte natta?

Hasje du hørt om mørk materie da?+ høhøh

ja ok, den vah noe tørr. Lite gran tuborgisfisert :D

 

Sukk, kommer til å angre denne opsten...:(

 

Hasjen eller mørk materie ?

Lenke til kommentar

Nei, jeg synes i alle fall det var den tråden med dårligst rådgivning jeg har sett her på akam.

- Nordlys er sollys, så bruk hvitbalanse som "dagslys".

- Bruk ND-filter.

- Det er tull, sier du? Nei - gradert ND-filter.

 

:roll:

 

 

Den tråden var skremmende Trondster...

 

Dere får være litt snille mot han,er jo en ny bruker som skal "erobre" forumet,alle har vel gått i den fella i sin spede begynnelse :)

Lenke til kommentar

Dere får være litt snille mot han,er jo en ny bruker som skal "erobre" forumet,alle har vel gått i den fella i sin spede begynnelse :)

Vel - det var to forskjellige brukere. Det var mer helheten av råd enn rådene enkeltvis..

 

Men - greit at man i alle fall er inne på noe når man prøver å gi råd til andre, synes nå jeg, da. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...