Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Det vet jeg ikke. Men det er 3 nominerte. De nominerte er: Nikkor 35mm 1.8 G, Sigma 10-20mm og SB-600. Den første er jeg litt usikker på, men jeg ser for meg at 85mm kan ta over 35mm. Sigma 10-20 er jeg sint på, så det er en god deltager. SB-600 er jeg usikker på. Selvom jeg ikke har brukt blitsen mye, så ser jeg for meg at den kan bli handy når som helst. Så utifra det jeg har sagt nå så er det vel 10-20mm som skal ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I løpet av mitt opphold i Supervidvinkel-land har jeg erfart at det å bruke vidvinkel til å få gode bilder er vanskelig. Hvis du ikke gjør som vidvinkelloven sier, ja da blir du pisket på og får små grønne inntrengere plassert i hjernen din som skriker ut "DÅRLIG!" hver gang du tar fingeren av avtrykkerknappen.

 

Selvom jeg får fine bilder, som jeg er ok-fornøyd med, så føler jeg at vidvinkel ikke passer meg.

Endret av Wiciwato
Lenke til kommentar

Det er jo en fair sak. Supervidvinkel er definitivt en vanskelig øvelse - og desto mer givende når man får det til. Personlig ville jeg ikke vært en skikkelig vidvinkelzoom foruten, men det er ikke vanskelig å skjønne at det ikke er for alle. Lyssterk normal og ekstern blits er jo totalt uunværlig (imho), så å dumpe noen av dem syns jeg virker som en utrolig dårlig idé.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De nominerte er: Nikkor 35mm 1.8 G, Sigma 10-20mm og SB-600.

Selg noe annet. Bestomra di om nødvendig ;)

 

Jeg er enig med Anew at du bør nok utvide familien denne gangen og beholde disse tre. Og da bør du selge noe annet istedet.

Joda, men jeg har nylig anskaffet Nikkor 16-85mm, som også er vidvinkel. Spørsmålet er bare om den er vid nok til å ta over..

Lenke til kommentar

Joda, men jeg har nylig anskaffet Nikkor 16-85mm, som også er vidvinkel. Spørsmålet er bare om den er vid nok til å ta over..

Tvilsomt ...

 

Er ei stund til neste ferie, men ingen dum idé. Annbefalingar?

Finn en rimelig weekend-tur til spennende by. Fortrinnsvis en som er ikke for dyr. Budapest kanskje?

 

Noen som vet om hvordan dette objektivet er i forhold til Nikkor sitt? Og er dette Sigma objektivet vær-tettet? :) Any one??

Den er nok ikke like skarp. Og Sigma har ikke værtettede objektiver.

Lenke til kommentar

Er ei stund til neste ferie, men ingen dum idé. Annbefalingar?

Brukte rundt tre tusen da jeg var i Gdansk i begynelsen av desember - skal dog sies at vi ikke gjorde så mye annet enn å sitte i assorterte barer rundt om i byen. Med et litt mer edruelig (høhø) forbruk hadde nok rundt to tusen kroner holdt for hele helga (fredag-mandag that is).

 

Betalte 700kr for reisa, hvorav 399 gikk til NSB (og resten til Ryanair), og ca. 150kr natta på helt greit hostell.

 

Finnes mange spennende byer rundt om i Europa som det ikke er så dyrt å reise til/bo i. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Er ei stund til neste ferie, men ingen dum idé. Annbefalingar?

Finn en rimelig weekend-tur til spennende by. Fortrinnsvis en som er ikke for dyr. Budapest kanskje?

Budapest anbefales. Er noen år siden jeg har vært der nå da, men synes det var en flott by med koselige mennesker. Bare husk å ta med kamera-lader. :p Når jeg var der hadde jeg akkurat blitt bitt av fotobasillen, og innbillte meg at jeg ikke kom til å bruke kameraet mitt så mye at jeg trengte å ta med lader til det. :wallbash: Jeg lærte i alle fall av den feilen.

 

Her er forresten en link som kanskje kan være interessant for de som pratet om portrett av ukjente på gaten for noen sider tilbake.

Lenke til kommentar

Kievebe er et kule kamera :). På det siste bildet fra Yavel ser man også veldig godt den store avstanden mellom søkervinduet og målsøkervinduet - jo større denne avstanden er, jo enklere er det å få fokuseringen presis. Og Kiev-kameraene har virkelig nøyaktig fokusering.

 

Prisen er (som før nevnt) at de blir litt kronglete å holde uten å dekke for målsøkervinduet - i hvertfall inntil man har vent seg til det. Matt denton har på sin side om Kiev 4 lagt ut et bilde som viser Contax-grepet:

contax_hold.jpg

 

Uansett - når de fungerer, er dette nydelige maskiner, de er ganske så stille og opererer overraskende mykt :D

Lenke til kommentar

Kjæresten min drar av gårde til andre siden av kloden for å studere et halvt år. Hun tar med seg 17-85mm objektivet mitt, så nå må jeg kjøpe noe nytt. Hadde i grunnen bestemt meg for et Canon EF-S 15-85mm, men nå ser jeg at elkjøp selger Canon EOS 60D m/17-85mm til 7995,- Med andre ord så kan jeg for et par tusen ekstra pensjonere 40D’en min men jeg ender ikke opp med noe bedre optikk enn det dama stikker av med. Hvis man ser det i forhold til hva andre selger kun 60D hus for så koster en ny 17-85mm meg 250,-

:hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...