Gå til innhold

360-spillere saksøker Microsoft (X360)


Anbefalte innlegg

Jeg nekter å tro at ringrever som Microsoft glemmer å ha med et punkt i en eventuell EULA om at Live-nettet kan dette ned innimellom.

Disse cowboyene har overhodet ingen sak, og jeg tviler på MS i det hele tatt ser seg nødt til å ordne det med ye olde "out of court/private settlement for an undisclosed sum".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo tåpligere saken er, jo større sannsynlighet er det for å få penger. Du får ikke penger fordi du fortjener det, men fordi du skal holde kjeft. Microsoft ønsker ikke styre med en slik sak, de ønsker heller ikke publisiteten dette medfører. Dermed tilbyr de en liten slant penger, og "fornærmede" blir på magisk vis kvitt alle sine alvorlige traumer, depresjoner og selvmordstanker. Lette penger, sponset av media og dyre advokater.

Lenke til kommentar

Men seriøst? det er vel ingen sjangse for att de vinner? skjønner ikke att det er mulig å saksøke MS ikke bare er konsollen billig, men live tjenesten er også kjempe billig, syns like gjerne disse spillerene kunne fått bann for alltid. samenlignet med blizzard er microsoft sin service fantastisk.

Lenke til kommentar
Hadde dette vært Norge hadde saken aldri kommet opp for retten. Men nå er det USA og ikke Norge det er snakk om dessverre. I USA kan man faktisk trekke folk opp i retten for de mest idiotiske saker.

 

Du står helt fritt i Norge også til å gå til søksmål mot alle du måtte ønske. Forskjellen mellom Norge og USA, er at man faktisk kan vinne frem med idiotiske søksmål i USA. I Norge er det stort sett alltid penger rett i dass.

 

Edit: Når det er sagt, så skjønner jeg ikke hvorfor folk synes det er så idiotisk at noen saksøker selskap X for grunn Y. Det å få prøvd sin sak - uavhengig av hva grunnen må være - er et viktig prinsipp i en rettsstat.

 

Men seriøst? det er vel ingen sjangse for att de vinner? skjønner ikke att det er mulig å saksøke MS ikke bare er konsollen billig, men live tjenesten er også kjempe billig, syns like gjerne disse spillerene kunne fått bann for alltid.

 

Vi har knapt opplevd 7 dager av det nye året, og allerede er du soleklar favoritt i "Mest hysteriske foruminnlegg 08"-kategorien. Jeg er dyktig imponert! :)

Endret av Linuxguru
Lenke til kommentar
Edit: Når det er sagt, så skjønner jeg ikke hvorfor folk synes det er så idiotisk at noen saksøker selskap X for grunn Y. Det å få prøvd sin sak - uavhengig av hva grunnen må være - er et viktig prinsipp i en rettsstat.

Tror heller summen de krever (over 5 millioner dollar) er grunnen til at folk reagerer - ikke at de ønsker en reell erstatning.

Lenke til kommentar

"Erstatning" for 3 dager uten tilgang til x-box live!?... De skulle fått juling.

For meg så høres det ut for meg at disse gutta har noen seriøse problemer når det gjelder sosial atferd.. "åååh nei!, 3 dager uten spilling (over x-box live), da må jeg jo finne på noe annet da?.. hmm.." Nei, kan ikke skrive alt jeg hadde tenkt til og skrive her. Rett og slett IDIOTISK..

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar
"Erstatning" for 3 dager uten tilgang til x-box live!?... De skulle fått juling.

For meg så høres det ut for meg at disse gutta har noen seriøse problemer når det gjelder sosial atferd.. "åååh nei!, 3 dager uten spilling (over x-box live), da må jeg jo finne på noe annet da?.. hmm.." Nei, kan ikke skrive alt jeg hadde tenkt til og skrive her. Rett og slett IDIOTISK..

 

 

Har nok alldri tenkt til og Skaffe meg Xbox, men disse her burde alldri ha kjøpt det.

Lenke til kommentar

Grunnen til at det finnes så mange idiotiske søksmål i usa er at det ikke koster saksøkeren en krone å saksøke noen. De får en statsadvokat som blir betalt av staten(såklart) og står fritt til å saksøke hvem som helst for hva som helst. Mange av disse søksmålene resulterer nok ikke i en rettssak, men en beskjed fra dommeren at de ikke har en god nok sak og at det er bortkasta tid. Noen latterlige søksmål må de vel godta ettersom de sikkert kan bli saksøkt for å ikke ville føre en rettssak mot en som klødde seg i ræva mens han venta på burgeren sin.

Lenke til kommentar

Faen meg på tide at forbrukerne tør å gi MS smekk på pungen når slikt skjer. Norske forbrukere er en gjeng pyser som er vant til dårlig service og lite for pengene. I statene derimot så må selskapene passe seg før de overkjører forbrukeren for å unngå å bli saksøkt. Nå skjønner kanskje MS at det å investere i flere servere rundt juletider er en god idé så slipper vi at XBL er nede i jula.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...