Gå til innhold

360-spillere saksøker Microsoft (X360)


Anbefalte innlegg

De siste 10 årene har det vært så mye saksøking i USA på alle områder at det hele er blitt en stor vits.Det værste er at i mange tilfeller har det vært medhold til saksøker samme hvor psykt utgangspunktet har vært.Dette er bensin på bålet for alle typer parasitter og flåtter som vil krafse til seg noen dollar.Har du en god advokat til 30.000 kr.timen vinner du uansett virker det som.Møkkaland uten ryggrad.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Grunnen til at det finnes så mange idiotiske søksmål i usa er at det ikke koster saksøkeren en krone å saksøke noen. De får en statsadvokat som blir betalt av staten(såklart) og står fritt til å saksøke hvem som helst for hva som helst. Mange av disse søksmålene resulterer nok ikke i en rettssak, men en beskjed fra dommeren at de ikke har en god nok sak og at det er bortkasta tid. Noen latterlige søksmål må de vel godta ettersom de sikkert kan bli saksøkt for å ikke ville føre en rettssak mot en som klødde seg i ræva mens han venta på burgeren sin.

 

Ehh, litt feilinformert her. Det er riktig at det som regel ikke koster noe å saksøke. Men det er ikke fordi man får oppnevnt en statsadvokat gratis. Dette gjelder kun for personer som blir siktet i en straffesak. I sivile søkmål betaler ikke staten advokatene. Det som skjer derimot er at saksøkerne finner en advokat som jobber gratis, men som tar en prosentandel av eventuell erstatningssum (rundt 30-40%, tror jeg). Så hvis man taper koster det ingenting, og hvis man vinner blir advokaten rik.

 

edit: For mange artige amerikanske søksmål kan man sjekke ut denne linken:

 

http://www.stellaawards.com/

Endret av Monkeyboy
Lenke til kommentar
Rett meg gjerne om jeg tar feil, men når du godtar EULAEN for live, godtar du ikke muligheten for nedetid nå og da også?

 

Tror at når du blir født er du nødt til å godta virkelighetens begrensinger, vedder på at til og med The Matrix har blåskjerm en gang iblandt den og...

 

De var vel det lille punktet at de har betalt for en tjeneste som var nede i 4 dager, selv kan jeg ikke huske sist xbox live var nede for telling på samme måte, men det er sannsynligvis også tatt forbehold i EULAen at eventuell nedetid er å forvente.

 

4 dager er ikke akkurat krise heller, det er mye annet å gjøre på, og om du absolutt må spille xbox, spill singelplayer :p

Lenke til kommentar
Haha! Måte på idioti skal man lete lenge etter (utenfor amerika). :)

Innenfor amerika virker det som om det bare er å gå til neste hus.

 

Men jeg tenkte på det; Hva skjer med at sånt KUN skjer i amerika? Hunder og katter i mikrobølgeovnen skjer KUN i amerika. Amerika står for 5% av verdens befolkning. Lurer på hva gjennomsnittsiquen til en amerikaner er....

Lenke til kommentar
Ehh, litt feilinformert her. Det er riktig at det som regel ikke koster noe å saksøke. Men det er ikke fordi man får oppnevnt en statsadvokat gratis. Dette gjelder kun for personer som blir siktet i en straffesak. I sivile søkmål betaler ikke staten advokatene. Det som skjer derimot er at saksøkerne finner en advokat som jobber gratis, men som tar en prosentandel av eventuell erstatningssum (rundt 30-40%, tror jeg). Så hvis man taper koster det ingenting, og hvis man vinner blir advokaten rik.

 

edit: For mange artige amerikanske søksmål kan man sjekke ut denne linken:

 

http://www.stellaawards.com/

 

Ok, var ikke klar over det. Men det gjør det jo nesten enda værre fordi da får saksøkeren muligens en god advokat som tjener stort på å vinne selv...

Lenke til kommentar
De siste 10 årene har det vært så mye saksøking i USA på alle områder at det hele er blitt en stor vits.Det værste er at i mange tilfeller har det vært medhold til saksøker samme hvor psykt utgangspunktet har vært.Dette er bensin på bålet for alle typer parasitter og flåtter som vil krafse til seg noen dollar.Har du en god advokat til 30.000 kr.timen vinner du uansett virker det som.Møkkaland uten ryggrad.

 

Jeg kan love deg at det ikke er så mye bedre her i det norske rettsystemet.

I USA får du i det minste pengene dersom du blir svindlet og vinner i retten, i Norge kan saksøkte tape alle rettsaker, helt opp tilogmed høyesterett, og deretter bare la være å betale dersom de taper der også, og svindlede person mottar ingen penger, fordi at det norske rettsvesenet ikke gidder å drive inn penger etter at dommen har fallt.

Lenke til kommentar
Flaks for Elprice at de ikke er basert i statene. Det PS3-stuntet deres kunne de blitt saksøkt for på det groveste, erstatningskravene hadde kunnet målt seg med U-landsgjelda.

 

Bare til å flytte firmaet til Norge etterpå, fordi i Norge er praksis at vi stryker all u-landsgjeld..

Problem solved, og i tillegg sender vi ned ett par milliardær slik at politikerene får runde fine tall å jobbe med på statsbudsjettene, i håp om at de fra u-landa ikke skal hate oss like mye som alle andre som har penger.

 

ehh.. vell.. går kanskje litt langt..

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...