Gå til innhold

Tippeligaen 2008: Status: [22.Runde]


Raste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Semb er ihvertfall nøytral i mine øyne. Alsaker får jo nærmest orgasme når Brann kommer til sjanser.
Det forundrer meg fortsatt hvor skremt folk fortsatt blir av alt som ikke er normert bokmål i dette landet, hadde Alsaker hatt østlandsdialekt hadde man knapt leet et øyenbryn. Alsaker kan sitte i en hel kamp og kun si "RBK pisser på Brann", og folk hadde fortsatt syns han var pro-Brann.
Lenke til kommentar
Semb er ihvertfall nøytral i mine øyne. Alsaker får jo nærmest orgasme når Brann kommer til sjanser.
Det forundrer meg fortsatt hvor skremt folk fortsatt blir av alt som ikke er normert bokmål i dette landet, hadde Alsaker hatt østlandsdialekt hadde man knapt leet et øyenbryn. Alsaker kan sitte i en hel kamp og kun si "RBK pisser på Brann", og folk hadde fortsatt syns han var pro-Brann.

 

Det er ganske latterlig å se på disse Østlendingene skrive hvor dårlig kommentator Alsaker er. Som du sier, hadde han kommet fra Oslo så hadde det ikke vært noe å diskutere en gang..

Lenke til kommentar

Syntes de er så fryktelig repeterende. Jeg tror Semb ila kampen uttalte over tyve ganger at Brann var dårligere enn på sitt beste fra i fjor (duh!) og minst 5-6 ganger at hverken Brann eller RBK var på nivå med Stabæk. Det er da bedre å klappe igjen. Scheie syntes jeg var bedre der, da han kom med masse finurlige faktaer, enda mer når han var i tospann med Drillo. Da var det mer snakk om taktikk i tillegg. Var nesten som om man var på trenerkurs, man lærte noe når man så på kamp.

 

Jeg er helt enig i at Alsaker/Semb ikke er kremen av kremen, knapt nok krem. Men paranoiaen mot Alsaker er temmelig uvirkelig. Den blir så usaklig og stigmatiserende. Men for å forsvare østlendingene så har jeg ikke hørt så mye slik klaging derfra. Er stort sett fra trøndere jeg opplever dette.

 

De skulle satt Mini og Davy til å kommentere og så nektet dem å være nøytrale. Det kunne blitt show. :D

Lenke til kommentar

Til de RBKere som klager på dømmingen i går, så var faktisk dommeren elendig begge veier.

 

For det første er det tåpelig å gi gult kort for helt ordinær trøyeholding, når en faktisk ikke spiller farlig spill, og spilleren som blir holdt får en større målsjanse en han i utgangspunktet hadde (straffe vs en hodeball han ikke hadde nådd).

 

Når samtidig Karadas må tåle all hverdens julig i dueller og bare blir blåst i mot (når han får spark i hodehøyde osv...) så er det på sin plass å sette spørsmålstegn på kvaliteten på dommeren, og ikke bare skylde på favorisering av det ene laget. Er helt enig i at dommeren gjorde endel feil i går, men dette gikk begge veier.

Lenke til kommentar

Dommeren var ikke den beste i går begge veier, men når holdingen til Bakke var så ekstrem så skjønner jeg at han gir gult. Han står tre meter fra dommeren som står og stirrer på dem. Dommeren må gi et eksempel så det ikke fortsetter. Dessuten burde bakke hatt et gult til etter de to forferdelige taklingene han hadde på 7 sek.

Lenke til kommentar

Det hodehøye sparket til Basma(?) i nærheten av Karadas var latterlig. Basma var på ballen og det var ikke fare for at sparket kunne treffe Karadas. Var så latterlig etterpå når Karadas sjanglet og holdt seg til hodet. Men når han så at dommeren allerede var på vei til motsatt side, begynte han bare å furte. :D

Lenke til kommentar

Man må ha hatt skylapper på om man ikke så mye av det ufine spillet mot Karadas. Men dommeren lot tydeligvis mye av det tøffe spillet gå, mens han heller slo ned på mindre farlige ting som holdning. Det slo nå begge veier, Bakke var over streken tøff i 1. omgang uansett. Men Karadas ble også snytt for en håndfull frispark, om dommeren hadde vært av den mer strenge sorten. De slet virkelig med han og det var det trekket der som reddet Brann.

 

Personlig syntes jeg RBK ble bedre fremover etter skadene. I hvertfall han ene unggutten kom til endel halvsjanser, han kan bli gøy for trønderne å følge. Bjarnasson kom inn og gjorde det bra og han lurte på hvorfor det med ett så ut som om "RBK sluttet å løpe". Kanskje fordi de løp utrolig mye (i forhold til Brann) i første omgang. Ble vel litt slitne.

 

Det var to dårlige lag på banen, er nå mitt inntrykk. Får håpe det blir mer fart når de møtes i Bergen.

Lenke til kommentar
De slet virkelig med han og det var det trekket der som reddet Brann.
Det var en liten klype flaks som reddet Brann, ikke Karadas.

 

Karadas sørget for at Brann kom seg fremover. Det de klarte å skape kom etter Karadas. Brann skapte like mye som RBK i andre omgang. I første omgang klarte Brann knapt et par halvsjanser.

 

Det var ikke akkurat et overraskende kamputfall at det ble 1-1. Man trengte ikke akkurat to hender for å telle RBK sine sjanser, var stort sett halvsjanser å spore. 0-0 hadde nesten vært et mer riktig bilde, det var forferdelig trasigt angrepsspill. RBK hadde ballen klart mest og vant midtbanen, men det var ikke akkurat noe de utnyttet til å skape sjanser. Det eneste spillemålet i kampen var Brann sitt. RBK har vel scoret sine tre siste på straffer (korriger meg om jeg husker feil).

 

Solli gjør jo det meste riktig helt til han skal spille ballen fra seg. Da kan man nesten undre seg på om han spiller for motstanderen. I fjor fikk han flere målgivende og var arkitekten bak mange scoringer, i år så bommer han hver bidige gang. Satser på at han får tilbake godfoten sin snart, for dette her går bare ikke.

 

Hva tror folket om kampen i dag da? VIF-HamKam, en kamp jeg tror lett kan vippe begge veier, og gjerne også ende med uavgjort. Håper selvsagt på en lenge etterlengtet VIF-seier, men har mine tvil må jeg innrømme.

 

Virker som en ganske klar hjemmeseier det der. VIF trenger jo det, kommer seg opp i ryggen på Brann og ajour med RBK.

 

Tror høstsesongen blir tøff for Stabæk. De mister et par spillere i pausen og har bortekamp mot RBK, Brann, Viking, VIF og Tromsø å "glede" seg til etter sommerferien. Kan fort gå på en smell da.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Hva tror folket om kampen i dag da? VIF-HamKam, en kamp jeg tror lett kan vippe begge veier, og gjerne også ende med uavgjort. Håper selvsagt på en lenge etterlengtet VIF-seier, men har mine tvil må jeg innrømme.

 

Virker som en ganske klar hjemmeseier det der. VIF trenger jo det, kommer seg opp i ryggen på Brann og ajour med RBK.

 

Må innrømme at akkurat nå ser det lysere ut ja. ^^ Men lenge igjen. Og Vålerenga har vært skuffende på hjemmebane sålangt i sesongen. Forehåpentligvis har de skjønt alvoret nå, og at kniven på strupen hjelper til 3 poeng.

 

Når det gjelder Stabæk så ser de farlig solide ut nå. Får bare håpe for alle andre sin del at de får noen tap utover høsten de også.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Stabæk har vært rå. Det lille håpet man kan klamre seg til for de som ligger bak er at de har "spart" alle de vanskeligste kampene til høstsesongen og at de ser ut til å miste et par spillere. Vi får satse på at Brann, VIF og RBK slår dem på sine hjemmebaner og jevner ut forspranget litt. Tromsø og Viking er også tradisjonelt veldig gode hjemme. Selv om Viking roter litt i år.

Lenke til kommentar

Stabæk må vel tape før eller siden, så hvorfor ikke på lørdag ;)

Men helt seriøst, jeg er redd at det kan bli flaut. De har endel spillere ute i midtbaneleddet, men har så godt forsvar og spisspar at det blir skummelt. Jeg tror ikke Godset kommer til å score mye mål, og Nannskog/Gunnarson er jo målgarantister. Jeg er litt redd nå..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...