Gå til innhold

Tippeligaen 2008: Status: [22.Runde]


Raste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg driter i om Pelu fikk krampe eller ei. Om det så skulle stemme det "Pelu og de kompetente legene" har påstått, så forandrer det ingenting uansett. Pelu kastet seg, og godtok å få straffe selv om han visste det var feil. Det holder. Patetisk når han står etter kampen og beklager, og sier at han "ikke tror dommeren hadde endrat sitt beslut" om han hadde sagt ifra. Hva fallet så enn skyldes, det være seg krampe eller filming, så er Pelu fortsatt bare en ussel juksemaker når han godtar straffen.

 

Når det er sagt tror jeg nok Pelu filmet, og at krampen ikke var grunnen til at han falt. Jeg tror han vet meget godt hva han drev med. Men det er min teori, og da er det jo godt vi har disse kompetente legene og ikke minst spilleren selv som forteller oss sannheten. Synd ingen kompetente personer kan fortelle oss hvorfor Pelu godtok straffen.

Lenke til kommentar
Jeg gleder meg til en spiller på Viking får feil idømt straffespark og ikke protesterer. Da lurer jeg på hva du har å si=) For det skjer nemlig ikke. Ingen innrømmer feil idømt straffe på 0-0 i disse tider.

Har nok skjedd mange ganger opp gjennom tidene det. Ikke i år da, men ... Jeg har for eksempel ingen problemer med å innrømme at Aalesund ble snytt for en åpenbar straffe mot oss da Velicka handset og burde hatt en stor sjanse til å utligne. Kan ikke si jeg liker å se Viking-spillere få feil idømte straffespark, det er aldri gøy. Skal man vinne så bør det skje på rederlig vis. At svært få ville sagt ifra i en slik situasjon er en annen ting, men det unnskylder da ingenting for Pelu? En annens feil gjør ikke opp for ens egen feil.

 

At Pelu får vist seg frem fra riktig side nå håper jeg selvsagt ikke, av åpenbare grunner håper jeg han mislykkes totalt i norsk fotball, men jeg håper hvert fall han lærer av episoden og hvis han først skal havne i rampelyset igjen, så håper jeg heller det blir av riktige grunner ja.

Lenke til kommentar

Helt enig i siste taler (veldig bra nick, forresten, regner med det er fra tennis? :) ).

NFF viser nok en gang sin inkompetanse og er helt uten evne til å ta rette avgjørelser. Pelu skulle fått mye strengere sanksjoner, når man blant annet så hvor hardt de straffet eksemplvis Khaled Mouheli med to kampers karante i "slaget" mot Annan, som vel nesten var like treatalsk. Byråkratene i NFF er med flere feilavgjørelser og maktsykhet de siste årene og i denne treden i ferd med å ødelegge toppfotballen - og om det ikke er en aldri så liten overdrivelse - er det i alle fall ikke langt unna sannheten.

Lenke til kommentar

NFF mente de hadde videobevis men legerapporten fra RBK viste at Pelu fikk krampe. Når en spiller skal bli dømt når det ikke er bevis nok, blir det fullstendig texas. At NFF anker en dom som er avgjort av et utvalg som selv er plassert der av NFF, er i seg selv latterlig. Fotball skal avgjøres på banen og ikke i lobbyene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nok en tragedie i norsk fotball fra dommerens side. Trodde de var ferdig med å ødelegge kamper, men noooope. RBK var godt igang med kampen også kommer dommeren inn for å vise leppe. Jeg river meg i håret i fortvilelse. Håper for alle andres skyld at det blir skjerpings blandt de svartkledde fremover. Hadde vært morsomt å se et kampsammendrag hvor mål og sjanser kommer mer i fokus i forhold til tvilsomme dommeravgjørelser.

Lenke til kommentar

Det er faen meg trist at vi skal få ødelagt så mange kamper pga en dommer som er helt fjern. Det bør gjøres noe med dommerene her i landet. Glimt-spilleren faller lettere enn en flue og det er som Stoor sier; selv mormora mi kunne stått der! Latterlig å se han falle på begge to.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...