Gå til innhold

Intel: "Wii 2 vil ikke ha hånd-kontrollere."


Kjeksmestern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ikke helt hvor logisk dette skulle være. Eyetoy f.eks har mange fordeler i forhold til Wiimoten men aksemeterne og IR kameraet henstiller seg til et større bevegelses innhold i forhold til kameraer satt på forskjellige plasser.

 

Tror ikke neste generasjon's Wii blir uten handkontroller men tipper at neste generasjon kommer Microsoft og Sony inn på banen med bevegelseskontrollere for fult hus. Sixaxisen til Sony er jo et bevis på at fremtiden ligger i bevegelseskontrollere, selv om Sixaxisen er mer en gimmick enn noe annet.

Lenke til kommentar

Jeg liker håndkontrollere, og er meget glad for at man kan sette seg tilrette i sofaen å styre spill med liten anstrengelse. Spesielt i går etter å ha malt bad og gang i 6 timer. Da var armene meget slitne og jeg var glad for at jeg slapp å sitte å vingle med kontrollerene alle veier mens at jeg spilte Burnout.

Lenke til kommentar

Enig med andre her. Dette høres ekstremt lite behagelig ut. Takke meg til noe å holde på. Og gidder ikke å montere opp kameraer over hele rommet heller. Sensor-baren er på grensen til å være irriterende.

 

For Wii 2 (eller hva det nå blir) bør Nintendo fokusere på en måte der man kan få bedre presisjon samtidig som man eliminerer sensor-bar. Kanskje skjermbildet kunne hatt noen "usynlige" punkter eller noe slikt som Wiimoten kan peile seg inn på?

 

Og selvsagt - der man peker bør pekeren være, i motsetning til slik det er nå.

Lenke til kommentar
Hvor kom egentlig "Wii 2" fra? "Some future console" er mer omtrentlig det jeg leser ut av linken din. Noe jeg også kunne ha fortalt deg.

Overskriften, kanskje? «'Wii 2 won't have hand controllers'».

Og spørsmålet står fortsatt; hvor kom "Wee 2" fra?

 

While Intel has already held talks with videogame manufacturers about how to implement chip technology capable of performing more than 1 trillion calculations per second, it has offered that Nintendo’s popular motion-sensing hardware could evolve to the point where hand controllers are no longer needed.

 

"We imagine some future generation of Wii won’t have hand controllers," commented Justin Rattner, chief technology officer at Intel. "You just set up the cameras around the room and wave your hand like you’re playing tennis."

 

"Vi tror at en eller annen konsoll i fremtiden vil styres uten klassisk kontroller."

Ikke akkurat et revolusjonerende utspill og det blir ikke sagt noe om når de ser for seg at dette skal skje.

Lenke til kommentar
Hvor kom egentlig "Wii 2" fra? "Some future console" er mer omtrentlig det jeg leser ut av linken din. Noe jeg også kunne ha fortalt deg.

Overskriften, kanskje? «'Wii 2 won't have hand controllers'».

Og spørsmålet står fortsatt; hvor kom "Wee 2" fra?

«Wee 2» ser jeg ikke sett noe sted, men «Wii 2» kommer fra artikkelen. De neste setningene dine tilsa at det var trådstarter du klagde på, derav mitt svar.

Endret av Gønn
Lenke til kommentar

På wii-kontrollen er det et kamera som oppfatter IR-lys og tar utgangspunkt i de to IR-lysene i sensor-baren. Kanskje man i neste generasjon har kameraet over TV-en og IR-lys i hver hånd, og vifte med hendene? Noe lignenede

, bare at man kan spille spill med den? Og sånt som Wii selger, er det stor mulighet for at Microsoft eller Sony (eller andre? Apple? EA?) lager en slik konsoll neste generasjon.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...