Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Jeg synes absolutt vi skal gi studenter mer penger, så de kan være fulltidsstudenter. Det trur jeg gjør at flere personer fullfører studiene.

 

Grensen for studentlån kan settes opp, mens grensen for hva som kan bli omgjort til stipend kan forbli den samme. Det trur jeg hadde vært en god løsning.

 

Skulle faen meg vært politiker, jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes absolutt vi skal gi studenter mer penger, så de kan være fulltidsstudenter. Det trur jeg gjør at flere personer fullfører studiene.

 

Grensen for studentlån kan settes opp, mens grensen for hva som kan bli omgjort til stipend kan forbli den samme. Det trur jeg hadde vært en god løsning.

 

Skulle faen meg vært politiker, jeg.

 

Syns kanskje man bør tenke slik at det er noen studier som er nyttigere enn andre... og gi en slags "belønning" for å velge dette.

 

Er det riktig at man kan studere "gestalt-terapi" med støtte fra Lånekassen, når det er udokumentert behandling på linje med askeavkok? Gestalt-terapi gir ingen refusjon fra Helfo heller, så noen bjeller burde ringe. :roll:

 

Dette var dagens lekse. :p

Lenke til kommentar

På wikipedia står det: Det finnes en rekke internasjonale enkeltstudier som viser at gestaltterapi kan være like effektive som andre psykoterapeutiske retninger [2].

 

Det er litt rart at det gis støtte fra Lånekassen når det ikke er offentlig godkjent behandling. Og det er ikke offentlig godkjent behandling fordi det stort sett tyder på at det ikke har effekt.

 

Uansett så syns jeg det er noen studier som er viktigere enn andre, noe kanskje mange er enig i. :p

Lenke til kommentar

satsene er kanskje lave, men pengene må komme fra en plass.

Å gi studentene mer lommepenger kommer langt ned på min politiske prioriteringsliste ihvertfall.

 

Nå er det lån da... og personlig, med så mange milliarder på bok synes jeg nå vi kunne lånt litt mer til oss studenter enn til div. land/banker/konsern. Vi er nå også en fremtidig investering.

Lenke til kommentar

 

satsene er kanskje lave, men pengene må komme fra en plass.

Å gi studentene mer lommepenger kommer langt ned på min politiske prioriteringsliste ihvertfall.

 

Nå er det lån da... og personlig, med så mange milliarder på bok synes jeg nå vi kunne lånt litt mer til oss studenter enn til div. land/banker/konsern. Vi er nå også en fremtidig investering.

 

En god del av det er vel stipend. Gratis cash. Så er skolen her gratis også, i mange andre land må du ut med hundre tusen bare i skolepenger.

Lenke til kommentar

Nå er det lån da... og personlig, med så mange milliarder på bok synes jeg nå vi kunne lånt litt mer til oss studenter enn til div. land/banker/konsern. Vi er nå også en fremtidig investering.

 

Syns man må se på hva som funker best i Norge, i stedet for å tenke på hvordan det er i andre land. Er det en god investering å gi mer lån og/eller stipend?

 

Jeg er egentlig litt skeptisk til å gi mer lån (i motsetning til stipend), fordi jeg tror det uansett vil være mange som ikke fullfører (selv om andelen nok vil gå mer eller mindre opp mer mer utbetalt). Folk har allerede alt for stor gjeld. Se for deg at du har 150.000 i studiegjeld, og så er alt du får en kassajobb til kanskje 17.000 per måned.

 

Men, det er jo ikke politikk-kafeen. Er bare litt engasjert i dette med utdannelse.

Lenke til kommentar

Får du ikke rentefritak og betalingsutsettelse på AAP?

 

Joda, men likevel går det ut en stødig sum på 1112 kr (eller 1222?) hver måned. Det er ikke det at jeg ikke klarer å betjene det, men det hadde vært greit og vært ferdig med det.

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...