Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NAV var nesten litt for snille med meg. Satt på ræva i 2 år med 11,000 utbetalt i måneden. Hadde aldri et eneste møte med de på de to årene.

 

Gadd jo ikke søke jobb når jeg trivdes jævlig godt som arbeidsledig. Og når de to årene var gått var det vanskelig å forklare arbeidsgivere hullet i CV-en. Måtte lyve å si jeg studerte.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

NAV var nesten litt for snille med meg. Satt på ræva i 2 år med 11,000 utbetalt i måneden. Hadde aldri et eneste møte med de på de to årene.

 

Gadd jo ikke søke jobb når jeg trivdes jævlig godt som arbeidsledig. Og når de to årene var gått var det vanskelig å forklare arbeidsgivere hullet i CV-en. Måtte lyve å si jeg studerte.

Hadde ikke du regninger? Husleie, strøm, etc? Kan ikke innbille meg at det var så mye igjen av de pengene etter det var betalt, med mindre du fikk dekket det utenom.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Digg de få dagene i året når sola kommer til trønderland. Ligget ute i shorts og lest i noen timer, blitt sjarmerende griserosa på armene og overkroppen (ikke har jeg solkrem, og selv om jeg hadde hatt det, hadde jeg ikke tenkt at sola tok såpass her oppe på denne tiden av året), fregnene har kommet frem fra vinterdvalen, og alt er fryd og gammen. Bare stikke på butikken og fikse noen bær og laktosefri yoghurt, så kan man mekke seg smoothie, også.

Lenke til kommentar

Forresten. .. er det noe spesielt som skjer i Bergen i dag? Kryr av væpna snut. Utenfor Radisson på Bryggen står de og holder vakt ved inngangen. Står både uniformerte biler og svarte BMWer med blålys på taket der også. Pluss MC-snut som virrer frem og tilbake.

Hvis du ikke fant ut av det: http://mobil.ba.no/Derfor_er_det_fullt_av_politi_i_gatene-5-8-67448.html

 

Portugals president er visst i byn.

Lenke til kommentar

NAV var nesten litt for snille med meg. Satt på ræva i 2 år med 11,000 utbetalt i måneden. Hadde aldri et eneste møte med de på de to årene.

 

Gadd jo ikke søke jobb når jeg trivdes jævlig godt som arbeidsledig. Og når de to årene var gått var det vanskelig å forklare arbeidsgivere hullet i CV-en. Måtte lyve å si jeg studerte.

Hvordan overlevde du på 11k i måneden i 2 år? Da må du ha levd enkelt. Hvor mye var i faste utgifter, om jeg får spørre?

Lenke til kommentar

Ja, jeg har mer penger inn nå enn da jeg studerte, men også mer penger ut. Hadde ikke råd til å spare i BSU da jeg studerte, da hadde jeg stort sett 1500 - 2000 til mat / tobakk / fest / gøyale ting etter at husleie + strøm + sikkerhet (i fall noe skulle skje, satte jeg av en viss sum til det hver måned - gikk stort sett til å betale mobilregninga).

 

Siden mat ikke var så interessant, kontra sigaretter, snus, og alkohol, gikk det mye i bønner til 4 - 5 kr boksen, samt at jeg lot være å spise helt noen dager.

Lenke til kommentar

De fleste studenter jobber ved siden av. De fleste vil ha et mer økonomisk romslig liv enn hva det de får fra Lånekassen tillater.

 

(Mange mener det er negativt at satsene er så lave, siden jobb ved siden av går ut over arbeidsinnsatsen i studiet.)

Lenke til kommentar

satsene er kanskje lave, men pengene må komme fra en plass.

Å gi studentene mer lommepenger kommer langt ned på min politiske prioriteringsliste ihvertfall.

 

Er på en måte enig, men en må vel også se på hvilke positive effekter det _kan_ ha på kompetansenivået, som nok er gunstig for økonomien.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...