Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-292501

 

Tåpelig mote med tekst som bilde, men nå bruker dere bare mer båndbredde på å klage på det. ;)

 

Det kritikk, ikke klaging. ;)

 

Velkommen til forumet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er snakk om størrelsen på bildet. Sjur postet et bilde som hadde en filstørrelse på 114 kilobyte, mens sutrekoppen ønsket at han helst posta et bilde med filstørrelse på 1 kilobyte.

 

En kilobyte er veldig lite. En vanlig datalinje på 20 megabit vil kunne laste ned ca 2 500 kilobytes per sekund.

Lenke til kommentar

Det er snakk om størrelsen på bildet. Sjur postet et bilde som hadde en filstørrelse på 114 kilobyte, mens sutrekoppen ønsket at han helst posta et bilde med filstørrelse på 1 kilobyte.

Nei. Bildet var i stor grad tekst encodet som et bilde. Man trenger ikke å være et geni for å skjønne hvor tilbakestående det er. 1K er forøvrig også et latterlig overestimat - antagelig snakker vi nærmere en fjerdedel takket være komprimering. Uavhengig av hvor trivielt det kan virke som er det et massivt ressurssløs, på toppen av at man nå ikke kan kopiere ut deltekst uten (avansert) bildeanalyse.

 

Sjur er ikke den eneste som gjør det.

Endret av Lycantrophe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Familien til romkameraten min er her i helga på grunn av et familieselskap. Søstera hans kom i går og har vært her i hele dag. Romkameraten min dro derimot på fest i ettermiddag og i mellomtida er foreldrene hans kommet. Så jeg har tilbrakt deler av kvelden med dem, mens han ennå ikke er hjemme. Leiligheten er bare på noen-og-førti kvadratmeter. Og jeg har aldri sett noen som har et så lite bad som vi har, på kanskje tre kvadratmeter. Det er trangt for én person og veldig trangt for to personer. Før jeg skulle på badet og pusse tennene gikk jeg på kjøkkenet. Så hørte jeg låsen slå om og faren til romkameraten min kom ut og sa god natt. Så jeg trodde badet var ledig. Men der satt visst mora hans på ramma.

 

Det er godt at jeg kan ligge i senga til de er dratt på familieselskapet sitt i morgen. Og jeg flytter om en måned, så jeg trenger antakelig aldri å treffe dem igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Herregud, denne tråden.

 

Rundt 2007/08 satt jeg her, ofte i timesvis hver dag, med noen av dere, og snakket om eplekaker. hardplast, kunstløp og andre ting som ikke er relevant for noe. Men det var alltid et problem som måtte løses, eller klages på.

 

Noen var mer dedikert enn andre. Noen av navna sitter enda. Om jeg blar litt tilbake kan jeg se opptil flere avatarer som romsterer litt i minnekassa. Hei, ja. Koselig. Takk for sist. 

 

Begynt å tråkke opp en sti, nå. Pekt meg ut en retning her i livet. Dette er min greie, og jeg gjør det vanvittig bra. 

 

Pantelappen går til barnesykehuset. Smilende småprat med naboen som jeg egentlig ikke kan fordra. Jeg leser avisoverskriftene fordi det skal man gjøre, men jeg bryr meg ikke egentlig om hva det står i artiklene. Nå er jeg voksen, og da må jeg vite hvordan man skifter dekk på bilen, hvem som er helseminister og hva hovedindeks er for noe. 

 

Jeg kan ingen av disse tingene.

 

 

_________

 

 

Herregud, denne tråden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gjort én gang, vil ikke si jeg kan det, men jeg antar det er noe man lærer seg mens man gjør det mange nok ganger.

 

Er vel uansett bare å jekke opp bilen (og sørge for at jekken din passer bilen din), skru av mutrene (eller gjør man det før man jekker opp?), ta av dekket, sette på det nye, skru fast mutrene, jekke ned igjen. Rince and repeat.

Lenke til kommentar

Kan ikke komme på at det var noe mer komplisert enn det da jeg skifta dekk på bilen til mutter'n for 4 år siden. Ingenting falt av, og det kom ingen rare lyder, så jeg antar jeg gjorde det rett.

 

For øvrig har jeg nå vært våken i mer eller mindre et døgn, jeg er ikke lenger like trett som jeg var for 18 - 20 timer siden, og ser nå frem til å få sove, og håpe at jeg får mer enn den ene timen fra i går. Og for å sørge for en god natts søvn, lar jeg meg akkompagnere av Jan Garbarek - siden jeg gikk glipp av konserten i går kveld, T. Rex, Tom Waits, Gene Simmons, og Frank Zappa. Nattinatt hattifnatter.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...