Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GJeeeeeeeeeeeesp!!!!!!!!!!!11

 

Bundy har blitt voksen, trollene er utestengt og ingen eller lite klager og rapporter fra DNFK.

 

Livet er bare rene sorgen for oss nå, ingen å hive ut på ferie mer her... :(

 

ps. kan ikke noen av dere å prøve litt brudd på våre føringer da?

 

^^

BEKLAGER DA.

 

Jeg prøver så godt jeg kan :cry:

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

Ja, flere av de trådene har blitt til rene chatte-tråder som vi jobber med nå.

 

Trollene har ikke et fast bosted men flere, må vite..

Så, vi må nok kappe av litt "nettkabler" her og der.. ;)

Er ikke du sånn, snart femti et eller annet nå? Snart pensjon og alt.

 

Holdt det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Jeg kommer til å ta med meg kroppsdelene dine til samlingen min hvis de dukker opp i nærheten. Jeg tar godt vare på de, og som takk for god oppbevaring burde du sende litt kaffe i min retning også. *besvime av trøtthet*

Lenke til kommentar

Jeg er selv fullstendig overbevist om at jeg må ADD eller noe slikt. Jeg har ikke styr på hvor mange ganger jeg går inn i et rom, og glemmer hva jeg skal gjøre, eller skal ut en tur, og har glemt alt jeg må ha med. Eller så henter jeg noe, så glemmer jeg hva jeg skal med det. Leser gjennom setninger hundre ganger, uten egentlig å få med meg hva jeg leser om. Og slik fortsetter det. Til gjengjeld har jeg en meget god langtidshukommelse da. Og jeg kan regnes som hyperintelligent og et multitalent.

Lenke til kommentar

... og veldig ydmyk, ikke minst.

 

Men det med å gå inn i et rom og glemme hvorfor, det er da helt normalt? Jeg har plassert fjernkontroller i kjøleskapet, funnet grønnsaker i gryteskapet, shampoo med kjøkkenvaskemidler and so on. Helt normalt, tror jeg.

Lenke til kommentar

Skulle til å si det samme, alle har det da vel slik til tider?

 

Jeg leser for fort til tider til å faktisk få med meg hva som står, var ihvertfall langt over snittet som barn når det kom til å lese antall ord i minuttet.

 

Og før noen tar det som skryting, til tider er det no forbannet herk da jeg må lese setninger flere ganger for å skjønne innholdet, som Kammiez sier.

Lenke til kommentar

Det glemte jeg såklart å nevne, beklager.

 

Det er nok normalt, til en viss grad. Jeg har enda flere påstander som støtter min selvdiagnose. Jeg får gjerne ikke gjort ting jeg planlegger å gjøre, la oss si imorgen, før flere uker senere. Viktigst av alt, har det gått sterkt utover skolen. Jeg har fått et mye lavere snitt enn hva jeg er i stand til. Jeg kan heller ikke forestille meg at jeg klarer å fullføre universitetsstudier i denne tilstanden.

Endret av Kammizez
Lenke til kommentar

Det glemte jeg såklart å nevne, beklager.

 

Det er nok normalt, til en viss grad. Jeg har enda flere påstander som støtter min selvdiagnose. Jeg får gjerne ikke gjort ting jeg planlegger å gjøre, la oss si imorgen, før flere uker senere.

 

Samme her, men jeg skylder mer på dårlig planlegging og slitenhet enn en diagnose :p

(med mindre slask er en diagnose).

 

Om du mener det er noe annet som holder igjen så mener jeg ikke å være frekk, men det er kanskje mer normalt enn du tror?

Lenke til kommentar

Samme her, men jeg skylder mer på dårlig planlegging og slitenhet enn en diagnose :p

(med mindre slask er en diagnose).

 

Om du mener det er noe annet som holder igjen så mener jeg ikke å være frekk, men det er kanskje mer normalt enn du tror?

Det kan godt hende tilstanden min er mer normal enn jeg tror. Vanskelig for meg å føle hvordan andre har det, men etter hva jeg har observert blant andre folk, så tror jeg ikke at jeg er langt unna en diagnose for ADD. For meg gir det ingen mening at jeg underpresterer såpass mye som jeg gjør. Jeg er overbevist om at det er mer enn bare latskap. Om jeg så må overdrive tilstanden min framfor en psykolog, er jeg villig til det, om det gir meg mulighet til evt. medisiner som "kurerer" "problemene" mine.

Lenke til kommentar

 

Det kan godt hende tilstanden min er mer normal enn jeg tror. Vanskelig for meg å føle hvordan andre har det, men etter hva jeg har observert blant andre folk, så tror jeg ikke at jeg er langt unna en diagnose for ADD. For meg gir det ingen mening at jeg underpresterer såpass mye som jeg gjør. Jeg er overbevist om at det er mer enn bare latskap. Om jeg så må overdrive tilstanden min framfor en psykolog, er jeg villig til det, om det gir meg mulighet til evt. medisiner som "kurerer" "problemene" mine.

 

Jeg trengte en tredjepart som fortalte meg at det jeg gikk gjennom var mer enn kun latskap, til tross for at jeg erget meg over å være lat og slask.

Vedkommede mente jeg stilte urimelige krav til meg selv og rådet meg til å ta en samtale med fastlegen og kommunens samtaletjeneste.

 

I stedet for medisiner fikk jeg øvelser jeg kunne gjøre hver dag for å bedre konsentrasjonsevnen og redusere stressnivået mitt.

 

Er du overbevist om at noe ikke stemmer, snakk med legen din (eller skaff deg en) eller vurder en samtaletjeneste.

 

Er det noe utenom det vanlige er du i så fall heldig nok til å ha merket det selv, det gjorde ikke jeg.

Lenke til kommentar

Snakket med legen i høst, var en ventetid på 6 måneder hos psykologen, så jeg regner med at jeg får brev i posten nå i løpet av april. Så da får jeg høre hva han mener.

 

Jeg både tror og håper at det er noe utenom det vanlige. Da ville jeg ihvertfall fått bekreftet at jeg ikke bare er ekstremt lat. Det blir et problem, når det gjelder videre studier, at jeg ikke klarer å lese ferdig en bok, eller skrive ferdig oppgaver.

Lenke til kommentar

Forstår ikke folk som føler de må til psykolog og få diagnoser og greier, hva med å bare slå seg til ro med at du ikke er helt i vater også heller bare jobbe derfra.

 

Størsteparten av problemet er jo som regel at folk ikke er klar over at de "ikke er helt i vater" som du så pent sier.

Er heller ikke alle som har evnen til å hjelpe seg selv.

 

Å bedømme alle på den måten er som å tro at alle har styrken til å løfte en bil bare fordi noen klarer det.

 

På samme måte som at alle ikke er fysisk sterke, er det ikke alle som er sterke nok til å sortere tankene uten hjelp heller.

 

"Mangler du et lem sier du? Drit i kirurgen og gå det av deg!".

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...