Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siterer meg selv fra den andre tråden:

Dette synes jeg er fullstendig bak mål. For det første har vi akkurat skilt stat og kirke for at kirken skal få styre seg selv uten å påvirke staten og vice versa. For det andre tvinger SV med dette den norske kirke til å utføre en praksis som går imot dens egen religion.

Hva med å prøve å tvinge moskeene rundt i landet til å gjøre det samme? Lykke til...

For å presisere det, så har dette ingenting med å la homofile gifte seg eller ikke å gjøre, men om staten skal tvinge kirken til å gjøre det. Er det virkelig nødvendig å gifte seg i kirken, i huset hvis religion går imot praksisen? Det er ingenting som hindrer homofile i å gifte seg andre steder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tottenham fucket opp tippingen min idag.

 

Selv om jeg prøver å la være å være sånn, så ødela de kvelden min og. (Tips: Ikke tipp på Spurs. I alle fall ikke på våren).

 

Jeg håper du tar feil, og at ingen av partiene du nevner havner i regjering igjen.

 

Vel, SV vil jo ikke være regjering da heller. Så det får vel bli en god nummer to for meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Siterer meg selv fra den andre tråden:

Dette synes jeg er fullstendig bak mål. For det første har vi akkurat skilt stat og kirke for at kirken skal få styre seg selv uten å påvirke staten og vice versa. For det andre tvinger SV med dette den norske kirke til å utføre en praksis som går imot dens egen religion.

Hva med å prøve å tvinge moskeene rundt i landet til å gjøre det samme? Lykke til...

For å presisere det, så har dette ingenting med å la homofile gifte seg eller ikke å gjøre, men om staten skal tvinge kirken til å gjøre det. Er det virkelig nødvendig å gifte seg i kirken, i huset hvis religion går imot praksisen? Det er ingenting som hindrer homofile i å gifte seg andre steder.

Det skal sies at det er flere nettsider dedikert til å diskutere hvorvidt det egentlig går i mot den kristne tro å være homofil (som ikke lever i sølibat) og at det derfor ikke er fastslått at kristendommen egentlig ikke passer med homofili, fant ikke en veldig god side jeg har sett på om det tidligere så jeg lar være å linke noe men er mye på google av varierende kvalitet.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vi får håpe AP lar SV sitte i opposisjonen, der de hører hjemme, og danner regjering med SP og KRF til neste år.

Akkurat det er enda verre enn SV. Sett opp sperregrensen så vi slipper udemokratiske koalisjoner basert på ideologi der arbeiderpartiet gjør hestehandler med hvem som helst så lenge de får posisjoner i regjeringen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...