Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, den enkle forklaringen på ormehull er at man tar et A4-ark og sier at man skal fra den ene kortsiden til den andre, og så bretter man arket slik at kortsidene berører hverandre.

Det er denne "brettingen" man ikke er sikre på er helt trygg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ormehull som i Portal-spillene ville brukt for mye energi for å være stabilt.

Nå må du holde opp å sluntre unna jobb :O

Skrevet

Det var da enda godt. Har lest så mye om ungdom som slipper unna med sånt fordi læreren er tilnærmet redd dem, og det gjør meg, mildt sagt, rød i toppen.

Nei, skal man begynne å gjøre seg klar til jobb, kanskje. Ta på meg sko og sånn.

Helt enig med deg, det er jo ikke rart noen elever tar seg alle verdens friheter når det aldri blir konsekvenser. Det værste er egentlig lærere som hele tida truer med følger, men som aldri gjør noe.

Godt å høre at det ennå finnes folk som vet å verdsette disiplin i klasserommet. I enkelte klasserom eier jo ikke elevene respekt for læreren. Tragisk.

Skrevet

Leo_Khenir, se videoen over på forrige side. :p

Interessante greier, altså. Spesielt det problemet med feedback loop kan jo bli vanskelig å overkomme. Gøy å høre at det er sånne ting Stephen Hawking sysler med.

Skrevet

Njaei, hvis man kan opprette ormehull på samme måte som i Portal så vil jo forflytningen der være instant, mens teleport bruker litt tid på "demontere" og "remontere" legemet som forflyttes.

Teleportering er jo det farligste for legemet som forflyttes, og så spørs det om det å lage ormehull er farlig for universet.

Joa, men.. Når man teleporterer, så demonterer man jo bare alle de små atomene, og setter de sammen igjen på andre siden. Men, i teorien så kopierer du egentlig bare en person, og ødelegger den originale, ikke forflytter ;) Ergo dør man egentlig hver gang man teleporterer!

Skrevet

Jeg er i superdupergodt humør :w00t: Folk er så smilende og virker så glade i dag, og det påvirker meg og. Og sola skinner endelig, ene oppgaven min har løsna litt og jeg har det generelt bra i dag :D

Wohooooo!

Skrevet (endret)

Spiller FM mens det er strålende vær ute. Selvsagt.

Hva er FM for noe?

I'M BACK, BITCHES! ;)

Jeg har endelig fått komme inn på forumet etter å være utestengt i hele èn dag.

:tease:

Hva har du gjort for det da? :p

edit: fiksa noe. Prøvde ut multisitat for første gang: :p

Endret av SturlaTheZombie
Skrevet (endret)

Har nettopp konkludert med at The Kinks er den BESTE gladmusikken!

I hvertfall i dag :D

Lo-la-lo-la-LOLA!

Endret av HedvigR
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...