Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Ukesmeny hadde egentlig vært jævlig genialt. Men så var det problemet med å faktisk begynne... :hmm:

God idé.. kanskje jeg også skal gjøre det.

Ukesmeny er genialt! Om du er flink og tenker litt fremover på hva du trenger og kjøper store pakker etc. i stedet for de små og er flink og fryser ned f.eks. kyllingfileter og slike ting, så er det MYE penger å spare på å planlegge maten sin. Ikke minst så er det fint å slippe å tenke på hva man skal ha til middag hver dag.

 

 

Kanskje jeg burde lage en liten nettjeneste for dette.

 

Det der kommer du til å gidde nøyaktig 1 uke.
Tre år, still going strong. Gjør det ikke hver uke, da, men som oftest. Planlegger gjerne to-tre uker samtidig, og har backupmenyer liggende av ting som er ålreit og ofte i frysen som jeg drar frem om jeg føler meg litt for lat til å skrive en egen meny en uke. Men merker at vi spiser mindre sunt og mer repetivt når vi ikke lager ukesmenyer, og det er bare kjipt.

Er din mann like begeistret for fishdicks som deg?

Han er skeptisk til hvit fisk, av en eller annen grunn. Jeg prøver å omvende ham, da.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Teit :<

 

Ukemenyer funker flott. Så lenge man ikke er lat, selvsagt. Burde vel begynne med det igjen før renta stiger, før sommertreninga for å gå ned et par kilo før jul igjen osv. Av og til skulle jeg ønske noen andre hadde kontrollen på pengene mine og kjøpte inn akkurat så mye mat jeg faktisk trengte i stedet for masse skit. Kanskje du kan lage en nettjeneste som gjør det.

Lenke til kommentar

Torsdags: Sommerkoteletter

Fredag: Tomatsuppe

Lørdag: Taco

Søndag: Skinke og makaroni

Mandag: Fiskegrateng

Tirsdag: Pasta Carbonara

Onsdag: Fiskeboller i hvit saus...

 

 

Tilbehør bestemmes der og da.

Hmmm.... Burde ikke være så vanskelig å følge.

Lenke til kommentar

Torsdags: Sommerkoteletter

Fredag: Tomatsuppe

Lørdag: Taco

Søndag: Skinke og makaroni

Mandag: Fiskegrateng

Tirsdag: Pasta Carbonara

Onsdag: Fiskeboller i hvit saus...

 

 

Tilbehør bestemmes der og da.

Hmmm.... Burde ikke være så vanskelig å følge.

Personlig synes jeg at litt av poenget er å bryte ut av komfortsonen sin og eksperimentere litt med ting som er litt nytt og spennende, men til en første uke, så er dette strålende! :)
Lenke til kommentar

Jeg er så lat at jeg glemmer å spise hvis jeg ikke passer på, når jeg har fri. Har faste mattider på jobb, men så fort jeg ikke er på jobb sklir det rett ut.

 

Så legger man seg og tenker "Faen, jeg har bare spist frokost idag!"..og står opp, hiver ned et par skiver og legger seg igjen.

Lenke til kommentar

Jeg er så dårlig på matlaging :( Må begynne enkelt og trygt ;)

Kanskje jeg skal starte å matlagingsblogge. Kanskje. Jeg er veldig pedagogisk i min matlaging, klarte å trene opp Zealuu som kunne 1) Lage speilegg og bacon og 2) Lage brødskiver til å kunne lage hjemmelaget pizza, taco, kyllingnuggets, perfekt stekte/bakte laksefileter, og diverse annet. Han tør til og med å IMPROVISERE nå. Han kan fremdeles ikke lese oppskrifter og følge dem uten å få panikk og benytte seg av stoppeklokke, men we're getting there.
Lenke til kommentar

Personlig synes jeg at litt av poenget er å bryte ut av komfortsonen sin og eksperimentere litt med ting som er litt nytt og spennende, men til en første uke, så er dette strålende! :)

 

Jeg er så dårlig på matlaging :( Må begynne enkelt og trygt ;)

 

God start :thumbup:

 

Det går i så fall fint an å eksperimentere med tilbehøret også ;)

Lenke til kommentar

Eplefe, men du er kvinne, han er mann, dere bor sammen. Du kan trene ham etter belønningssystemet som Cesar gjør med bikkjer.

Jeg har ingen belønningsmamma som dytter pupp/godteri i munnen min hver gang jeg gjør en bra "jobb".

Var ingen som belønte meg heller. Jeg tror at det har mye med motivasjonen å gjøre. Om man egentlig går og drømmer om å møte en dame som kan lage mat FOR deg, som rydder leiligheten og kun krever at du går tur med bikkja mens brødene står til heving, så er det vanskelig å bygge opp motivasjon til å lære noe selv. :p
Lenke til kommentar

Jeg er så lat at jeg glemmer å spise hvis jeg ikke passer på, når jeg har fri. Har faste mattider på jobb, men så fort jeg ikke er på jobb sklir det rett ut.

 

Så legger man seg og tenker "Faen, jeg har bare spist frokost idag!"..og står opp, hiver ned et par skiver og legger seg igjen.

Det ser jo ikke sånn ut... :ph34r:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...