Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jo det slik at minne ikke tar skade av å bli brukt. Det er liksom meningen til å ha minne. Det skal brukes.

Opera er laget slik at det bruker tilgjengelig minne når det er ledig, og nedskalerer når det trengs andre plasser.

Ehm… Fikk lyst å fyre inn et Captain Obvious-bilde akkurat nå, men det kan jeg spare meg for.

Selvfølgelig er jeg klar over det, men har aldri opplevd at en nettleser tar over 1 GB med RAM – hadde jeg hatt faner åpne med mange ressurskrevende sider som for eksempel inneholdt haugevis med åpne PDF-filer, Flash-filer, Java-filer og så videre, ville det vært mer forklarende. Men, når jeg har kun åpen diskusjon, et par andre tekstbaserte forums samt Amazon, er saken plutselig ikke så selvforklarende.

Og hvordan skal jeg vite at du har så få sider oppe? Du nevnte jo ingenting om det i posten. :p

Selv bruker Opera fra 200 når jeg starter programmet, til rundt 4-500 etter 2-3 uker med kjøring på jobb-PCen. Skjønner ikke helt hva du har gjort for å få til over 1 gigabyte. :)

Skrevet

I følge flere jeg kjenner som tidligere har vært Opera-fanboys på sin hals har den begynt å kræsje ukontrollert og spise ressurser i det siste. Sad but tr00.

Skrevet (endret)

Jeg klarer ikke bli vant med andre enn Opera fordi jeg er avhengig av speed dial. Har alle mine 15 mest brukte nettsider som nummertaster. Ctrl+1, forumet, ctrl+2=wowhead, ctrl+3=whateverside osv.

Endret av Bytex
Skrevet (endret)

post-122083-1272059800,3153_thumb.png

Veldig enkelt. Kringle+1 for forum, +2 for intra, +3 for myepisodes, +4 for facebook og +5 for youtube +6 for XC-forum. Resten for random ting. Helt opp til +9 kan jeg bruke.

EDIT: Kringle representerer ctrl på windows-versjonen av Firefox.

Endret av WheelMan
Gjest Slettet-77do0b
Skrevet (endret)

Har aldri vært noe fanboy av noe og weblesere er intet unntak. Jeg brukte IE fast, uten at det ga noe problem. Jeg brukte Firefox, byttet til Opera for et par år og byttet tilbake til Firefox da jeg følte at jeg savnet visse extensions. F.eks xmarks. Opera har synkronisering, men den kan på langt nær måle seg med xmark. Eneste jeg halter litt mellom nå er Firefox og Chrome. Men ettersom Stumbleupon toolbaren ikke er skikkelig i chrome og at chrome manger utvidelse tilsvarende DownThemAll, så holder jeg meg til Firefox enn så lenge.

Med tanke på UI, så liker jeg så absolutt Opera best av de 4 nevnte.

Endret av Slettet-77do0b
Gjest Slettet+5132
Skrevet

Jeg vil ha smågodt! Nåååååå! :(

Gjest Slettet-77do0b
Skrevet

Kunne ikke ha brydd meg mindre om dødsfallet. I likhet med dødsfallet til Mikkel Jakksån, så blir han desto mer populær, selger mer, det trykkes opp nok en samleskive og alle blir plutselig store fan av han etter at han døde.

Skrevet

Det med at det er flere fans har vel mer med å gjøre at personen blir aktuell igjen (enn på en måte som ikke er ønskelig).

Nostalgien våkner jo opp igjen når slike personligheter går bort, selv begynte jeg å tenke på hvordan jeg sang "kanskje kommer kongen" som liten dag inn og dag ut.

Personligheter som Lorentzen og Jackson blir jo på en måte allemanns-eie, og da er det lett for fans og andre som vet om personen å føle at noe vil mangle, selv om musikken alltid vil være der.

Skrevet

Woho...vant pokerkvelden vi har her. 600kr rikere. Kunne ikke ha kommet mer passende en nå egentlig :wee:

Å tror du faen ikke det var forumbrukere en spilte imot :p

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...